|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۲۶

فارش گزارش می دهد

امنیت حاکم بر ایران رهاورد اعتماد امام(ره) به ارتش بود به طوری که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان این مرز و بوم انداخته است.

به گزارشخبرگزاری فارساز همدان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تحولی که در جامعه روی داد انحلال ارتش با توجه به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به گوش رسید و عده ای با خواسته ای حق به جانب در لوای حمایت از اسلام شعار فروپاشی ارتش و شکل گیری دوباره آن را از نیروهای توحیدی خواستار شدند به این بهانه که ارتش طاغوتی در برابر ملت ایستاده و باید منحل شود.

این شعار، مطالبه کسانی جز منافقان و ضد انقلابیون نبود که برای انحلال ارتش تظاهرات راه می انداختند و با امام خمینی(ره) ملاقات می کردند اما ایشان با دوراندیشی خود در سال ۵۸ روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و با حمایت خود از ارتش بر خواسته دشمنان داخلی و خارجی خط بطلان کشیدند.

ایشان با صدور پیامی خواستار رژه ارتش با ساز و برگ در شهرستان های بزرگ در روز ارتش و اعلام پشتیبانی آنان از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور شدند.

در پیام امام آمده که «ملت ایران موظف هستند از ارتش اسلامی استقبال کرده و پشتیبانی خود را از آنان اعلام کنند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش برادرانه باید برای حفظ امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اخلال مفسدین خاتمه دهیم».

با صدور پیام امام و پشتیبانی و حمایت همه جانبه ایشان از ارتش، در دوران دفاع مقدس نیز ارتش با جانفشانی ها و حماسه آفرینی های خود ثابت کرد در حفاظت از مرز و بوم ایران و تبعیت از ولی فقیه تا پای جان ایستاده است.

بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با ابداعات و پیشرفت های خود در عرصه های مختلف و نوسازی و بازسازی تجهیزات گام های مثبتی را در راستای خودکفایی برداشته است.

با یک نگاه مختصر به دیگر کشوها و ناآرامی که در آنها رواج یافته نباید فراموش کرد امنیتی که امروز در این مرز و بوم حاکم است در سایه پیشرفت ها و توان رزمی و آمادگی بالای نیروهای مسلح است.

امام خمینی(ره) ارتش را کلمه طیبه عنوان کردند و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به فرمان ایشان لبیک گفته و شایستگی های خود را نشان داد.

امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده که در منطقه حرف اول را می زند و می تواند تهدیدی برای دشمنان این آب و خاک باشد.

با توجه به سالروز ارتش و اقدامات و پیشرفت های این نیرو بعد از انقلاب اسلامی ایران با چند تن از مسئولان مربوطه به گفت وگو نشستیم.

*ارتش در رکاب ولایت است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان در این راستا به خبرنگار فارس گفت: مدیریت جهادی از سال های پیش با توجه به روحیه ارتش در دوران دفاع مقدس، در وجود ارتش نهادینه شده است.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از نوع مدیریت و عملکرد ارتش افزود: همه اذعان دارند که ارتش به عنوان یک مجموعه سالم و بدون حاشیه برابر اصل ۱۴۳ و ۱۴۴ قانون اساسی وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد و در رکاب ولایت است.

وی بیان داشت: در بحثاقتصاد مقاومتی و کار مضاعف، همت مضاعف نیز ارتش با کمترین هزینه ها و با اتکا بر توانمندی های داخلی بیشترین اقدامات را انجام داده است.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی ارتش ایران به عنوان ژاندارم منطقه محسوب می شد و تجهیزات آن تماماً آمریکایی و بسیار مجهز بود.

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با خروج مستشاران تقریباً ارتش آن شاکله خود را از دست داده بود و در طول جنگ تحمیلی کمبودهای زیادی حتی در تهیه سیم خاردار در ارتش وجود داشت.

بیدادی تأکید کرد: بعد از یک جنگ طولانی هر ارتشی آن دوران را آنالیز و نقاط ضعف و قدرت را مشخص می کند و تجربیات به دست آمده را به صورت کتب قابل استناد در اختیار دانش آموزان و دانشجویان به ویژه در مراکز آموزشی ارتش قرار می دهد.

وی ابراز داشت: بعد از اتمام جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را بر پایه علم، بازسازی و نوسازی و ابتکارات و خلاقیت ها گذاشت و از طریق ارتباط با مراکز علمی و جذب نخبگان ساز و کاری فراهم شد که ارتش به سمت و سوی خودکفایی پیش رود.

* پیشرفت و توان بالای رزمی ایران در راستای بازدارندگی است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه اعتقاد بر این بود که هر ارتشی با توانایی ساخت تانک، توپ و هواپیما در واقع به سلاح های استراتژیک دست یافته است، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ساخت تانک، خودروهای زرهی، انواع و اقسام سلاح ها و وسایل جنگ های الکترونیک و ارتباطی دست یافته و نسل های جدیدی از آنها را تولید می کند.

وی اضافه کرد: در زمینه وسایل ارتباطی نسل جدید بی سیم ها به سمت دیجیتالی حرکت کرده و از نظر مختصات و مشخصات با نسل های قبل کاملاً متفاوت بوده و حرفی برای گفتن دارند.

بیدادی با اشاره به پیشرفت های نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: پیشرفت و توان بالای رزمی ایران در راستای بازدارندگی است و هیچ تهدیدی برای همسایگان نیست.

وی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه علاوه بر تأمین نیازمندی های خود می تواند تولیدات خود را نیز صادر کنیم.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان اظهار کرد: در عرصه بین المللی هر کشوری بخواهد پیشرفت کند به موازات آن باید قدرت نظامی مناسبی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا فقط در چین و امریکا قدرت نظامی با قدرت اقتصادی پایاپای پیش آمده است، گفت: برای مثال اروپا که از نظر اقتصادی وارد شده، از نظر نظامی اگر جایی در اروپا به هم بریزد هنوز آمریکا برای ساماندهی و نظم بخشی وارد عمل می شود.

* ضرورت پیشرفت قدرت نظامی همپای اقتصاد

بیدادی با تأکید بر ضرورت پیشرفت قدرت نظامی همپای اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر علت تنزل روسیه از جایگاه قبلی خود این است که قدرت اقتصادی آن مانند آمریکا و چین نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایران نیز اگر بخواهد جایگاهی در عرصه بین المللی داشته باشد و در معادلات قدرت به حساب بیاید و در معادلات جهانی نیز به عنوان یک کشور اثرگذار و پیشرفته از آن نام ببرند باید این قدرت را داشته باشد که بستر امنیت را برای خود فراهم کند.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به پیشرفت های نظامی ایران یادآور شد: با توجه به دشمنان و تهدیداتی که مدام علیه ایران وجود دارد باید از نظر نظامی به این سطح از آمادگی رزمی می رسیدیم.

به گفته وی امروز ارتش جمهوری اسلامی نه فقط در عرصه موشکی، هوایی و دریایی بلکه در تمام عرصه ها به صورت همزمان پیشرفت کرده و از سوی دیگر نیز تاکتیک ها و تکنیک های خود را نو و مطابق با نوع تهدیدات به روز کرده است.

بیدادی با اشاره به بحثجنگ ناهمتراز بعد از ۱۱ سپتامبر افزود: بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان نیز نظر کارشناسان بر این بود که دیگر کسی قدرت مطلق نیست و در واقع جنگ ها به جنگ های قابلیت محور تبدیل شدند.

وی با اشاره به بحثجنگ های قابلیت محور ابراز داشت: ممکن است یک ارتشی که از نظر توانمندی رزمی، چابکی و چالاکی نیروها بسیار پیشرفته باشد اما از نیروی مقابل با یک توانی شکست بخورد.

* دشمن اطلاعات دقیقی از توان رزمی ایران دارد

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: در جنگ ۳۳ روزه لبنان پنجمین کشور دنیا در برابر ۵ هزار نفر نیروی نامنظم به نام حزب الله زمین گیر شد و شکست خورد.

وی با بیان اینکه دشمن اصلی ما اسرائیل است، بیان داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به سطحی از بازدارندگی رسیده که اسرائیل که مدام آن را به عنوان تهدیدی برای خود می داند جرأت حمله به این مرز و بوم را ندارد.

بیدادی تأکید کرد: امروزه با یاری خداوند و آمادگی رزمی نیروهای مسلح و توان بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی، تجهیزات و تکنیک و تاکتیک دشمن جرأت نگاه چپ به این آب و خاک را ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن اطلاعات دقیقی از توان رزمی ایران دارد، گفت: اگر ایران فاقد این توان ها بود و آمادگی لازم برای مقابله را نداشت شاید ده ها بار مانند عراق و افغانستان و دیگر کشورها مورد هجوم قرار می گرفت.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به سپر موشکی اسرائیل نیز اظهار کرد: هیمنه اسرائیل در جنگ غزه و لبنان شکست و آن سپر آهنین در مقابل چندین موشک کوتاه برد حزب الله و نیروهای حماس در غزه و فلسطین به هم ریخت.

وی با بیان اینکه کشورهایی که عمق استراتژیکی ندارند کشورهای آسیب پذیری هستند، خاطرنشان کرد: اسرائیل نیز جزو همین کشورهاست که به صورت یک نوار باریکه ای است و از هر نقطه می توان حتی مرکز آن را هدف قرار داد.

* دوام و ثبات یک ملت به نیروهای مسلح آن بستگی دارد

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی پادگان قهرمان همدان نیز در این راستا به خبرنگار فارس گفت: ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز حماسه آفرینی های نیروی زمینی است.

حجت الاسلام علی محمدی با اشاره به نامگذاری این روز بیان داشت: این امر حاکی از دوراندیشی و روشنفکری حضرت امام خمینی(ره) است.

وی اظهار کرد: زمانی که ندای انحلال ارتش به بهانه از بین بردن ارتش طاغوتی و تشکیل ارتش توحیدی به گوش می رسید و دشمنان نظام با توجه به نوپایی انقلاب در قفای این شعار به دنبال از بین بردن ارتش بودند امام راحل در برابر خواسته آنان ایستاد و پاسخ محکمی داد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه دوام و ثبات یک ملت به نیروهای مسلح آن بستگی دارد، گفت: مقام معظم رهبری نیز سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و دانش را بعد از لزوم داشتن تسلیحات پیشرفته عنوان فرموده اند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای مسلح در آن زمان که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته بود از این ملت گرفته می شد به طور حتم دشمن زودتر به خواسته های خود می رسید.

محمدی با اشاره به دلسوزی امام راحل نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت و علت قیام ایشان گفت: مردم نیز در راه اسلام خون جوانان خود را تقدیم کرده بودند بنابراین گوش به فرمان ایشان بودند.

وی اضافه کرد: سرانجام امام راحل در سخنان خود مخالفت با ارتش را مخالفت با اسلام عنوان کردند و با این جمله بر خواسته ها و توطئه های دشمن به ویژه منافقان و کسانی که دست در دست دشمنان خارج از کشور گذاشته و به دنبال سلب این دوام و ثبات و نیرو از ملت بودند خط بطلان کشیدند.

انتهای پیام / ۸۹۰۰۶ / ی۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار