|
|
کدخبر: ۱۶۳۸۰۰

شریعت نژاد در نشست خبری عنوان کرد

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ضمن عدم توجه به خسارت مازندرانی ها پس از بارش سنگین برف خواستار رسیدگی فوری دولت به خسارت دیدگان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان طی نشست خبری با اشاره به برف سال گذشته استان مازندران، این حادثه را اتفاقی تلخ و ناگوار برای مردم این استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین بهمن ماه سال گذشته در استان مازندران در تاریخ ۷۰ ساله این استان بی سابقه است، خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات مردم پس از بارش این برف شد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به کشاورزی در غرب استان مازندران تأکید کرد که پس از بارش برف مشکلاتی برای کشاورزان مازندرانی پدید آمد که باید برای رفع این مشکلات کوشید.

شریعت نژاد با بیان اینکه دولت در زمان بارش گسترده برف در استان مازندران همت مطلوبی برای رفع مشکلات مردم به کار گرفت، خاطر نشان کرد: بعد از گذشت بحران عملکرد دولت در جبران خسارت آسیب دیدگان مطلوب نبود.

وی با تأکید بر اینکه در مصوبه هیأت دولت در خصوص برف استان مازندران توجهی به بخش تولید نشده است، خواستار ورود دولت به این بخش و حمایت از تولید کنندگان مازندرانی شد.

وی بر لزوم حمایت از کشاورزان خسارت دیده مازندرانی تأکید کرد و از دولتمردان خواست در اولین جلسه خود موضوع جبران خسارت این کشاورزان را در دستور کارشان قرار دهد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به قانون حفظ اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: امروز قیمت اراضی استان مازندران بالا می رود اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب ویلا سازی در این منطقه گسترش یافته است، در چنین شرایطی تولید کنندگان وسوسه می شوند که اراضی خود را به فروش رسانده و به ساخت و ساز روی بیاورند که این برای کشور زیانبار است.

شریعت نژاد به تولید مرکبات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد تولیدات مرکبات کشور مربوط به مازندران است، با توجه به بارش برف سنگین بسیاری تصور می کنند پرتقال مازندرانی ها یخ زده است و همین باعثشده تا دیگر پرتقال ها را خریداری نکنند اما همگان باید بدانند که این مرکبات قبل از این برف در سردخانه ها بوده و مربوط به دوره بارش نیست.

وی از دولت خواست مرکبات را از طریق سبد کالا یا سازمان تعاون روستایی و یا صادرات به کشورهای همسایه توزیع کند و در همین زمینه گفت: اگر امکان موارد ذکر شده نیز وجود ندارد حداقل به تولید کنندگان فرصت دهند تا خودشان محصولات را عرضه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار