|
|
کدخبر: ۱۶۵۴۴۳

حسینی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی فراکسیون ورزش گفت: درست است که وزارت ورزش طبق قانون تا پایان سال فرصت واگذاری دارند اما عملاً پیش از آغاز فصل بیشتر زمان ندارند.

سیدهادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به تاکید نمایندگان مجلس بر واگذاری باشگاه های دولتی از جمله پرسپولیس و استقلال، گفت: ما می خواهیم به وزارت ورزش کمک کنیم و نمی خواهیم این وزارتخانه دوباره به چالش بیفتد.

وی ادامه داد: در وزرات ورزش اقداماتی انجام می دهند که به نظر بنده این وزارتخانه و به خصوص شخص وزیر را با چالش مواجه می کند، لذا گودرزی باید دقت کند تا پوست خربزه زیر پایش نیندازند.

سخنگوی فراکسیون ورزش با بیان اینکه خصوصی نشدن استقلال، پرسپولیس و دیگر باشگاه های دولتی بار مالی دولت را اضافه خواهد کرد، اظهار داشت: در شرایطی که مردم انتظار تحمیل هزینه های سنگین استقلال و پرسپولیس به بیت المال را ندارند، ادامه تاخیر در واگذاری آنها موجب بی اعتمادی مردم به مسئولین و نمایندگان می شود چرا که هر سال بر واگذاری باشگاه ها تاکید می شود اما اجرا نمی شود.

حسینی ادامه داد: دولتمردان در حال حاضر می گویند پول ندارند؛ مردم هم می دانند دولت در فروش نفت تحت فشار است و از لحاظ مالی در مضیقه است اما پس این چه کاری است که واگذاری باشگاه ها هر سال در قانون مصوب می شود و هر سال به بهانه ای اجرای آن را به تعویق می اندازند و چنین هزینه سنگینی را بر بیت المال تحمیل می کنند.

وی تصریح کرد: آقای وزیر چون در ورزش نبوده، ممکن است در این زمینه اطلاع نداشته باشد، سیستم ورزش پیچیده است.

سخنگوی فراکسیون ورزش با بیان اینکه زمان اجرای قانون برای واگذاری باشگاه های دولتی از جمله استقلال و پرسپولیس پیش از آغاز فصل جدید است، افزود: اگر فصل بعدی لیگ آغاز شود، چطور می توان باشگاه ها را واگذار کرد؟ آیا می توان وسط و یا در اواخر لیگ، تغییر و تحولی در این سطح در باشگاه ها به وجود آورد؟ آیا می توان به فردی که باشگاهی را در اختیار گرفته گفت که همین هیئت مدیره را تا پایان فصل حفظ کن در حالی که آن فرد مالک باشگاه می شود و هر تغییر و تحولی حق وی است.

حسینی ادامه داد: بنابراین بعد از آغاز لیگ دیگر نمی توان باشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد و انتهای فصل بعد نیز اردیبهشت سال بعد می شود. درست است که وزارت ورزش طبق قانون تا پایان سال فرصت واگذاری دارند اما عملاً پیش از آغاز فصل بیشتر زمان ندارند.

وی با اشاره به بهانه تاخیر در واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال مبنی بر شناسایی نشدن اموال این باشگاه ها، گفت: مسئولان که می گویند پرسپولیس و استقلال که اموالی ندارند حتی اگر اموالی داشته باشند و در گوشه ای از کشور پنهان مانده باشد، می توان قیدی در یک بند از قرارداد ذکر کرد تا هرگاه اموالی از این باشگاه ها شناسایی شود، خریدار باشگاه آن را هم به قیمت روز بخرد.

سخنگوی فراکسیون ورزش با اشاره به انتشار قراردادهای بازیکنان فوتبال توسط وزارت ورزش، تصریح کرد: اگر همانطور که مجلس در سال های قبل به واگذاری استقلال و پرسپولیس تاکید می کرد، عملی می شد شاهد چنین قراردادهایی نبودیم.

حسینی اضافه کرد: حتی اگر بخش خصوصی هم بخواهد در این حد قرارداد ببندد دیگر از اموال دولت و بیت المال نیست اما در حال حاضر در شرایطی از بیت المال رقم های میلیاردی به بازیکنان می دهند که جوانان ما با تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد بیکار هستند و حاضرند با حداقل حقوق مشغول کار شوند.

وی در پایان گفت: ما به استقلال، پرسپولیس و دیگر باشگاه های ورزشی و ورزشکاران علاقه مند و از جنس ورزش هستیم و وزارت ورزش با تاخیر در واگذاری باشگاه ها خانواده ورزش را بیش از این اذیت نکند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار