|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۳۳

رحماندوست در نشست هفتگی انصار حزب الله:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قانون عفاف و حجاب به دلیل اینکه پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده، بایگانی شده است.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب الله به دغدغه های مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری انقلاب در سالهای اخیر در دیدارهایی که با اقشار مختلف داشتند مسائل فرهنگی را بیش از مسائل دیگر و البته به صورت موشکافانه مطرح کردند.

وی افزود: ضروری است مباحثفرهنگی مطرح شده از سوی ایشان در دانشگاه ها، حوزه های علمیه، رسانه ملی و سایر نهادهای آ موزشی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی دغدغه دیگر رهبری انقلاب است گفت: یکی از دلایل تبدیل شدن این مباحثفرهنگی به دغدغه معظم له کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر است که در حفظ همه جوانب فرهنگی نقش مهمتری دارد.

رحماندوست در ادامه با بیان اینکه درباره کنترل تهاجم فرهنگی خلأ قانونی نداریم تصریح کرد: برای پخش کتاب و نوارهای مبتذل ابزار برخورد قانونی وجود دارد ولی ما در مجلس این آمادگی را داریم که اگر مشکل قانونی وجود دارد این موارد را به اطلاع کمیسیون فرهنگی برسانیم و قوانین مناسب تصویب شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اساسی ترین تکالیف دینی امر به معروف و نهی از منکر است بیان داشت: مثلاً پلیس راننده ای را که صدای موسیقی خودرو خود را بلند کرده است مورد جریمه قرار می دهد اما چرا نباید برای فروشگاه ها و مراکزی که اشاعه منکر می کنند ابزار قانونی برای برخورد وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از مغفول ماندن قانون عفاف و حجاب اضافه کرد: در اینکه این قانون بایگانی شده است تردیدی وجود ندارد اما دلیل این مسئله می تواند عدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.

وی ادامه داد: همه ما مقصریم به اعتقاد من عمده دلیل ترویج بی عفتی سهل انگاری بنده و امثال بنده است، باید امر به معروف و نهی از منکر جنبه عمومی پیدا کند.

رحماندوست همچنین از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: از وزارت کشور، وزارت ارشاد، سازمان بهزیستی و بنیاد عفاف و حجاب دعوت کرده ایم تا برای حل معضلات فرهنگی چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به نقش روحانیون در فرضیه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: روحانیون وظیفه دارند که از اهمیت این فرضیه و زیان های ترک آن بگویند و در عین حال تمام روحانیون همت کنند و این فرضیه را انجام دهند.

رحماندوست افزود: برداشت من این است که اجرای این فرضیه به معنای حفظ همه ارزش هاست و ترک آن خسارت بار است؛ اگر بخواهیم بگوییم دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری را چگونه باید تحلیل کرد باید ابتدا بحثعفاف و حجاب را دنبال کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر یادآور شد: متصدیان و کارمندان دولت باید حجاب را رعایت کنند مگر می شود نظام جمهوری اسلامی به شخصی حقوق بدهد و آن وقت آن شخص هر طور که دلش بخواهد در محل کار حاضر شود.

وی رعایت حجاب از سوی ارباب رجوع را ضروری دانست و بیان کرد: ارباب رجوع باید نسبت به حجاب حساس باشند و اگر ایرادی می بینند تذکر بدهند اگر ما توانستیم در این زمینه موفق شویم سپس به سراغ اتحادیه صنفی نیز خواهیم رفت زیرا رؤسای اتحادیه ها معمولاً انسان های متدین هستند.

رحماندوست در پایان این نشست به بازی جدید صهیونیست ها در منطقه اشاره کرد و افزود: همانطور که در کشور بورس داریم در تمام دنیا نیز بورس وجود دارد و مثلاً اگر امروز یک کالای صهیونیستی در لیست تحریم قرار بگیرد سهام آن را به بخش خصوصی واگذار می کنند تا از تحریم خارج شود. از طرفی متأسفانه در کشور ما ورود کالاهای قاچاق نسبت به ورود کالاهای قانونی درصد بالایی را تشکیل می دهد و این بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار