|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۶۱

ناطق نوری در دانشگاه آزاد:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: هاشمی رفسنجانی برای من همواره شخصیتی مورد تکریم و احترام است و چندین بار به من مسئولیت هایی را پیشنهاد داد که یکی از آنها مرکز استراتژیک مجمع بود که من نپذیرفتم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) و مسجد امام علی(ع) در واحد علوم تحقیقات اظهار داشت: قبل از اینکه سخنانم را کوتاه تقدیم شما کنم، جا دارد یک شوخی با شما داشته باشم و مطلبی را بیان کنم.

وی افزود: مرسوم است در جلساتی که برگزار می شود و سخنران هایی را دعوت می کنند، عمدتاً دعوت کنندگان به خیرمقدم بسنده می کنند و در سخنانی از حضار تشکر می کنند اما اخیراً شیوه دیگری باب شده است.

ناطق نوری با اشاره به دوران حضور خود در مجلس در سال های پیش اضافه کرد: در زمانی که من در مجلس حضور داشتم، به سفر استانی رفته بودیم که در آن امام جمعه آن استان پشت تریبون رفت و برای اینکه به حضار خیرمقدم بگوید، حدود یک ساعت ملت را آب لمبو کرد و تحویل ما داد که من پس از رفتن پشت تریبون گفتم سخنرانی را ایشان فرمودند و من فقط برای خیرمقدم آمده ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: به نظر می رسد در این مجلس نیز شاید این اتفاق رخ داد که البته از برگزارکنندگان مراسم به خصوص جناب دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و آقای عباسپور رئیس مرکز واحد علوم تحقیقات که با یکدیگر سابقه دوستی داریم، تشکر می کنم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز اسلامی پیامبر اعظم اضافه کرد: از همه کسانی که برای احداثو تشکیل این بنا زحمت کشیده اند، مهندسان و مسئولان ذیربط آن تشکر می کنم و پیشاپیش میلاد حضرت علی(ع) به برادران و خواهران خود تبریک می گویم.

ناطق نوری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه این ایام متعلق به حضرت امیر(ع) است، با طرح سوالی گفت: بحثخود را با این سوال که اساسا شیعه چیست و از کجا به وجود آمده است و اینکه مکتب تشیع در چه زمانی ایجاد شده است، آغاز می کنم.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه پاسخ به این سوال با استفاده از منابع غیرشیعی و سنی هم قابل بررسی است، تصریح کرد: برادران اهل سنت نیز روایات و منابعی را نقل کرده اند که با استفاده از این منابع نیز می توان به این سوال پاسخ داد.

وی با اشاره به معنای لغوی شیعه یادآور شد: شیعه به معنی پیرو و دنباله روی است، تشیع مشایعت و تشییع و شیعه از نظر ریشه لغوی با یکدیگر مشابهت دارند و به معنای پیروی کردن و دنباله روی هستند.

ناطق نوری با طرح این سوال که چه کسی برای اولین بار نام شیعه را به پیروان حضرت علی(ع) نهاد؟ گفت: یکی از بزرگان اهل سنت در کتاب «در المنثور» ۲ عبارت از رسول اکرم(ص) در این زمینه مطرح می کند.

وی به این دو عبارت اشاره کرد و گفت: از رسول گرامی اسلام مطرح می کنند و نقل شده است که ایشان روزی در مسجدی در کنار جمعی نشسته بود که ناگهان حضرت علی(ع) وارد مسجد می شود، چشم حضرت رسول(ص) که به ایشان می افتد، می فرماید «هذا و شیعة هم الفائزون یوم القیامه» به این معنی که این آقایی که می آید و پیروانش در قیامت جزو رستگاران هستند و یا در عبارت دیگری که مطرح شده است به این مضمون که حضرت رسول(ص) به حضرت علی(ع) خطاب می کند «یا علی انت و شیعتک خیر البریه» تو و پیروانت بهترین انسان ها هستید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با اشاره به این روایات اگر بدانید چه کسی پیروان حضرت علی را شیعه نامیده است، مشخص می شود که از زبان پیامبر این مساله مطرح شده است و سپس این مساله برای کسانی که علی(ع) جانشین پیامبر می دانند، شأن نزولی شده است.

ناطق نوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آنچه مورد نظر رسول خدا و روایات درباره شیعه بودن است، بیانگر این است که مسئولیت شیعه بودن بسیار سنگین است، گفت: رسالت شیعه بودن سنگین تر از دوست بودن است و این در حالی است که دوست بودن خود مسئولیت سنگینی بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه دوستدار اهل بیت باید علائم و ویژگی هایی داشته باشد، تصریح کرد: صرف گفتن عاشق علی(ع) و یا ائمه بودن کافی نیست، بلکه عاشق و دوستدار اهل بیت علامت هایی را دارد که از آن می توان به دوست واقعی بودن و شیعه بودن آن فرد پی برد.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد افزود: اینکه برخی می گویند مساله مهم دل است و اگر دل با خدا باشد، کافی است، حرف های بی ربطی است که نه هیچ پیامبری اعلام کرده است و نه خداوند در قرآن به آن تاکید کرده است.

ناطق نوری با اشاره به اینکه شیعه بودن علائم خاصی را دارد، گفت: شیعه علی دروغ نمی گوید، تهمت نمی زند، نمامی و سخن چینی نمی کند، دل انسان ها را نمی شکند، مال مردم را نمی خورد، حرام و حلال را رعایت می کند و کرامت انسان ها برای او موضوعیت دارد.

وی در این بخش از سخنان خود به ویژگی های عباسپور رئیس واحد علوم تحقیقات اشاره کرد و گفت: آقای عباسپور بسیار مورد علاقه من هستند و سال ها در مجلس با ایشان همکار بودیم و از افرادی است که سلامت و غیره متملق بودن ایشان برای من مشخص شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از اصول کافی درباره دیدار جمعی از شیعیان با امام رضا(ع) گفت: شیعه بودن مسئولیت سنگینی دارد و از خدا بخواهیم در این ایام ما را از شیعیان واقعی حضرت علی(ع) قرار دهد.

ناطق نوری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شخصیت هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: بنده از آقای هاشمی رفسنجانی که برای من بسیار عزیز و یکی از بهترین شخصیت های انقلاب اسلامی هستند و همچنین از سال ۱۳۴۲ با ایشان از نزدیک آشنا بوده و زحمات ایشان را در تمام دوره مبارزه تا پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب شاهد بوده و هستم، وکالت دارم که صیغه مسجد امام علی(ع) واحد علوم تحقیقات را قرائت کنم.

وی افزود: البته بنده از طرف آقای میرزاده رئیس دانشگاه نیز این وکالت را گرفته ام و امیدواریم با قرائت صیغه در محدوده معینی که برای این مسجد تعیین شده است، دانشجویان و علاقه مندان به اعتکاف بتوانند استفاده های لازم را ببرند.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی برای من همواره شخصیتی مورد تکریم و احترام است و چندین بار به من مسئولیت هایی را پیشنهاد داد که یکی از آنها مرکز استراتژیک مجمع بود که من نپذیرفتم.

وی گفت: پس از فوت مرحوم حبیبی ایشان به من مسئولیت حضور در هیئت موسس دانشگاه آزاد را پیشنهاد داد و دیدم در شرایطی که چندین پیشنهاد ایشان را رد کرده ام، نپذیرفتن این پیشنهاد از انصاف به دور است، لذا پیشنهاد ایشان را پذیرفتم و به عنوان عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد در خدمت این جمع هستم و با وکالت ایشان و رئیس دانشگاه آزاد براساس آیین نامه مربوطه این مسئولیت را گرفتم و امیدوارم با قرائت صیغه وقف مسجد بتوانیم شرایط حضور معتکفین در این مسجد را فراهم کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار