|
|
کدخبر: ۱۷۸۴۲۴

وضعیت روحانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ چگونه است؟

به گزارش گروه سیاسی امیدنیوز، سال آینده با پایان کار دولت یازدهم بار دیگر آرای مردمی رییس آینده قوه مجریه را مشخص خواهد کرد. حالا به نظر می رسد با توجه به آن چه تا کنون در دوران ریاست جمهوری روحانی گذشته است و نیز آن چه این روز ها در صفحات اخبار سیاسی مطرح است روحانی نسبت به چهار سال پیش در جایگاه مطلوبی نیست و موقعیت او برای انتخابات ۹۶، موقعیت متزلزلی است.

در وهله اول دولت تدبیر و امید با برجام، برنامه جامع اقدام مشترک، سنجیده می شود. توافقی که علی الخصوص در راستای رونق اقتصادی کشور از طریق رفع تحریم ها و حضور پر رنگ تر در صحنه تعاملات بین المللی صورت گرفت، در آغاز موجی از شادی در جامعه به راه انداخت، اما در ادامه مردم را مجاب کرد که در عمل عایدش برای کشور «تقریبا هیچ» بوده است.

وال استریت ژورنال به نقل از نظری سنجی ای که دانشگاه مریلند آمریکا در ماه دسامبر(آذر - دی) و به صورت گفت‌وگوی تلفنی با «۱۰۰۰ ایرانی» انجام داده است، آورده است که «نتایج نشان می‌دهد که ایرانی‌ها درباره مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی تردید دارند».

این رسانه آمریکایی نوشت: «طبق نظرسنجی جدید، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در آستانه انتخابات(ریاست جمهوری) ماه می(اردیبهشت)، دارد بخشی از حمایت عمومی و مردمی‌‌اش را از دست می‌دهد».

همچنین نتیجه این نظر سنجی و یا حتی چیزی فرا تر از آن در واکنش هایی که نسبت به سخنان دیروز حسن روحانی که در پاسخ به سوالی در مورد نتایج عملکرد دولت و دستاوردهای آن که برای مردم ملموس نیست و تفاوت میان واقعیت های جامعه با آمارهای اعلامی گفته بود: «کسانی که می‌گویند رکود و مدام می‌گویند ما نمی‌بینیم، خب عینکی، چیزی استفاده کنید.»، در شبکه های اجتماعی نشان داده شد، مشهود بود. واکنش هایی از قبیل چند نمونه ای که در زیر مشاهد می کنید:

علاوه بر این ها این روز ها در آستانه سالگرد یکسالگی برجام و همزمان با چهارمین گزارش فصلی وزارت خارجه از روند اجرای برجام و تحقق اهداف آن که صبح امروز در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، هنوز به درستی مشخص نیست کهعواید حاصل از فروش نفت به کجا می رود؟

همچنین چند روزی است که اخبار مربوط به ماجرای اتهامات حسین فریدون، برادر حسن روحانی در میان اخبار جا خوش کرده است؛ تا جایی که امروزدبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه ای سران قوای سه گانه را مورد خطاب قرار دادو سکوت روحانی را در این باره به منزله دست کشیدن از مبارزه در برابر فساد دانست.

با این شرایط باید و با مشاهده عملکرد روحانی در چند ماه آینده، باید دید که او تا چه میزان می تواند اعتماد مردم را در انتخاب ریاست جمهوری ۹۶ جلب کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار