|
|
کدخبر: ۱۸۲۵۷۴

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به اعتراضات صنفی اخیر جمعی از دانشجویان این دانشگاه گفت: اعتراض در چارچوب قوانین حق دانشجو است و شورای صنفی باید در راستای حل مشکلات و در نهایت تعامل با مسئولین عمل کند.

به گزارش امید نیوز از دانشگاه تربیت مدرس، محمد تقی احمدی، افزود: رویکرد دانشگاه تربیت مدرس مبتنی بر تعامل و گفت و گوی سازنده برای حل مشکلات است و در این راستا جلسات بسیاری نیز با شورای صنفی دانشجویان برگزار شده است اما حل مواردی از کاستی‌ها مشمول صرف زمان بیشتر و تامین بودجه است.
 دانشجویان تربیت مدرس هفته جاری با برگزاری دو تجمع نسبت به مسائلی چون واگذاری خوابگاه های استیجاری ، پایین بودن کیفیت غذا ، وضعیت نامطلوب سلف سرویس ، اعتراض به آنچه پولی سازی دانشگاه نامیده شد معترض بودند.
رئیس دانشگاه ترتبیت مدرس افزود: با تصمیم شورای نظارت، در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه 97، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان تام‌الاختیار رییس دانشگاه و نمایندگان شورای صنفی دانشجویان تشکیل شد.
احمدی تاکید کرد: این کمیته با رویکرد تعامل سازنده و افزایش اثربخشی و مشارکت دانشجویان در اداره دانشگاه، بررسی مشکلات صنفی را بر عهده گرفت و اعضای آن به همراه کارشناسان و مشاوران شورای صنفی، از '15 اردیبهشت تا 6 مرداد 97'، طی دوازده جلسه مستمر، مباحث مختلفی را طرح و بررسی و پالایش کرده و در مجموع 48 بند را مصوب کردند.
وی ادامه داد: از تعداد 48 مصوبه این کمیته، تاکنون حدود 80 درصد مصوبات اجرایی شده ، برخی از آنها در دست پیگیری است و تنها درصد بسیار کمی از این مصوبات، به دلیل شرایط اقتصادی کشور، نیاز به اقدامات میان مدت دارد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها، حل و فصل مسائل بهداشتی خوابگاه ها، افزایش سهم بودجه خرید پهنای باند و بهسازی خدمات اینترنت، ساماندهی هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجویانی که تمدید آنها در نیمسال اضافی اول قرار دارد، ساماندهی دوره تحصیل و تنظیم سنوات و کاهش ظرفیت اتاق های اعلام شده از طرف مسئولین خوابگاهی از جمله برخی اقدامات انجام شده در راستای مصوبات کمیته تعامل دانشجویان و مسئولین است.
رییس دانشگاه در خصوص کاهش کیفیت غذا در مقابل افزایش قیمت آن گفت: کیفیت غذای دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برتر از سایرین است و با توجه به اینکه طبق تعرفه‌های صندوق رفاه دانشجویان، قیمت غذا نسبت به سال قبل به طور میانگین 8 درصد افزایش داشته است، دانشگاه نیز با وجود تورم شدید قیمت ها از این امر مستثنی نیست .
وی افزود: از طرفی قراردادهای دانشگاه با پیمانکاران تغذیه بسیار سختگیرانه و کامل است و برای پیشگیری از تخلفات و حفظ کیفیت غذا در حدود 85 بند، جریمه‌های سنگین در قراردادها لحاظ شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل فاصله‌ای که از طبخ تا مصرف غذا در خوابگاه ایجاد می‌شود، کیفیت غذا به ناچار در حین انتقال، مقدار زیادی افت می‌کند و لذا به دانشجویان توصیه می‌شود که برای استفاده از غذای درجه یک و گرم، غذای خود را در سلف‌های دانشجویی صرف نمایند.
احمدی با اشاره به حذف برخی خوابگاه های استیجاری عنوان کرد: با توجه به هزینه بسیار زیاد خوابگاه‌های استیجاری و طول حذف انتظار، دانشگاه در سال 95 تصمیم گرفت دو خوابگاه‌ از خوابگاه‌های متاهلی را به مجردی تغییر کاربری دهد تا با استفاده بهینه از فضای این خوابگاه ها، مشکلات گروه های بزرگ تر حل شده و تعدادی از خوابگاه‌های استیجاری را باز پس دهد. در عین حال به پیشنهاد معاونت دانشجویی امکان دریافت وام در قالب وام ودیعه مسکن و وام متأهلی نیز فراهم شد.
براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس ، وی اعتراض در چارچوب قوانین را حق دانشجو دانست و در عین حال تجمع غیر مجاز و مخل آرامش فضای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه را مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت: براساس اهداف شورای صنفی و مطابق اساس نامه آن، اعضای شورای صنفی باید به اجرا و پیگیری مصوبات جلسات پایبند بوده و با شکیبایی دانشجویان را در جریان اقدامات در دست اجرا قرار دهند.
احمدی در پایان افزود: سیاه نمایی و طرح خواسته‌های غیر اصولی، بزرگ جلوه دادن برخی کمبودها و نادیده گرفتن تلاش های معاونت دانشجویی در حل و فصل مشکلات در این برهه حساس کنونی، به دور از شأن دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. مسئولین دانشگاه به تمامی معضلات و کمبودها واقف هستند و در راستای رفع نواقص در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ریزی کرده و گام برمی‌دارند.
 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار