|
|
کدخبر: ۱۸۳۴۶۸

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم با حضور مدیران رسانه ملی و هنرمندان برگزار شد.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم شامگاه سه شنبه ۲۱ اسفندماه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور مدیران رسانه ملی و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
 

محمدجعفر خسروی مجری اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم با حضور روی سن برنامه را آغاز کرد و ضمن خوشامدگویی به مدعوین گفت: جشنواره جام جم جایگاهی برای گردهمایی همه عوامل تلویزیون در کنار هم است.

در ادامه مراسم، مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره جام جم با حضور پشت تریبون گفت: در شامگاه سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی خدمت صاحبان آثار، هنرمندان، برنامه سازان و اصحاب رسانه، مدیران محترم سازمان و مدیران شبکه ها سلام و عرض ادب دارم.

 
ما پاک ترین رسانه هستیم
 
وی ادامه داد: ۱۶۵ روز کار هیات انتخاب آثار جمع بندی شده و قرار است امشب به معرفی برگزیدگان در حوزه های متخلف بپردازیم. ما امروز به عنوان‌ پاک ترین رسانه عصر حاضر وظیفه ارائه این آثار پاک را داریم. امیدواریم که این‌ جشنواره محلی مناسب برای اجتماع همه هنرمندان در کنار هم باشد.
 
در ادامه مراسم مرتضی میرباقری معاون سیما گفت: حضور تمام هنرمندان را در پنجمین جشنواره جام جم خوش آمد می گویم. هیج جشنواره ای در جمهوری اسلامی از نظر کیفیت آثار، رضایت مخاطب، میزان آثار، تعداد هنرمندان به اندازه جشنواره جام جم گسترده نیست.
 

این مدیر رسانه ملی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ ساعت شامل سریال، انیمیشن، مستند، برنامه گفتگومحور و میزگرد در این جشنواره بررسی‌شد، بیان کرد: این برنامه ها توسط هزاران نفر از هنرمندان و برنامه سازان کشورمان که بخش کوچکی از آنها در این‌نشست باشکوه شرکت کرده اند‌ ساخته شده است.

وی افزود: هیچ جشنواره ای به اندازه جشنواره جام جم مخاطب از تمام‌ سنین ندارد. هیچ جشنواره ای قلمرو وسیع این چنینی را برای مخاطب ندارد. بر همین اساس هم سنجه هایی که ما برای ارزیابی برنامه ها انتخاب کردیم متنوع است. ما برای صد و چهل هزار ساعت برنامه نظرسنجی و نگرش سنجی داریم و دائما در حال بررسی هستیم.

 
معاون سیما تاکید کرد: ما امسال یک‌ سنجه سومی را به نظرسنجی اضافه کردیم که سنجه سوم این بود که مخاطبان فعال تلویزیون جمهوری اسلامی ایران راجع به برنامه ها نظر بدهند. ما از برنامه سازان خواهش کردیم که در یک بازه زمانی ۳۰ روزه برنامه ها خود را معرفی کنند و مردم امتیازهایی را به برنامه های خود دادند.
 
دولت با معاونت سیما مهربان تر باشد
 
میرباقری در پایان صحبت هایش اعلام کرد: از بین ۱۴۰ عنوان که برای نظرسنجی قرار دادیم ۲۴ میلیون نفر از طریق سامانه و ۲۰ میلیون از طریق پیامک در نطرسنجی شرکت کردند. فقط یک مورد مورد اختلال صورت گرفت که در یک شب متوجه آن شدیم، پیگیری کردیم و آرای غیر قابل قبول را شناسایی کردیم و خاطی توسط مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد. در آخر از دولت تقاضا داریم که مهربانانه تر با معاونت سیما ارتباط داشته باشد.
 

معرفی برگزیدگان

لوح تقدیر و تندیس بهترین بخش برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به ایمان گودرزی برای مستند «عزت» اهدا شد.

 
دومین تندیس بهترین برنامه گفتگومحور چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به مهدی سموعی برای برنامه «چهل سیزده» اهدا شد.
 
مهدی نقویان برای موشن گرافیک اولین ها و مستند «در برابر طوفان» لوح تقدیر و تندیس گرفت.
 
در همین بخش تقدیر هیات داوران به مستند «دیده شو» محمد مظفری، موشن گرافی «ما نمی توانیم»، «نسیم دانش»، «بچرخ تا بچرخیم» رسید.
 
در بخش فضای مجازی محمد ترخانی برای سایت و شبکه اجتماعی شبکه قرآن لوح تقدیر و تندیس دریافت کرد. همچنین سمیه فیروزفر برای شبکه پویا و گودرز عزیزی برای برنامه «به خانه برمی گردیم» دیگر نفرات برگزیده حوزه سایت و شبکه اجتماعی بودند.
 

در ادامه مراسم، کلیپی از هنرمندان درگذشته در سال ۹۷ پخش شد.همچنین استاد کریمخانی به اجرای قطعه مشهور «امام رضا(ع)» پرداخت.

 
بهرام عظیمی و محمدرحیم لیوانی برای اهدای جایزه بخش پویانمایی روی صحنه آمدند.

 

در این بخش لوح تقدیر و تندیس پویانمایی به مسعود صفوی برای تهیه کنندگی مجموعه پویا نمایی «ناز بالش» رسید و علی احمدی برای کارگردانی پویانمایی «جوانمردان» و ابوالفضل رازانی برای تهیه کنندگی میان برنامه و کلیپ موزیکال «بازی کنیم و بخندیم» رسید.
 
در ادامه مراسم کلیپی برای نکوداشت منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینما، تلویزیون و رادیو پخش شد که در آن به مرور آثاری که توسط منوچهر اسماعیلی دوبله شده بود، پرداخته شد.
 
مرتضی میرباقری و مسعود احمدی افزادی برای تجلیل از منوچهر والی زاده روی صحنه آمدند.
 
منوچهر والی زاده در سخنانی گفت: ۵۰ سال با این میکروفن سروکار دارم اما الان قلبم تند تند می‌زند. صدا و سیما خانه دوم‌ ما است. همکاران درخشانی دارم که یکی از یکی دوست داشتنی تر و بامعرفت تر.
 
وی افزود: من‌جایزه خود را با همکارانم تقسیم‌ می کنم‌. من فقط ماموریت دارم که این جایزه را برای همکارانم‌ نگهداری کنم. امیدوارم که در سال های آینده جوانانی که وارد این عرصه شدند، بدرخشند. ما تا زمانی که جان داریم این راه را ادامه می دهیم. صمیمانه از بزرگان و عزیزانی که این برنامه را تدارک دیدند سپاسگزاری می کنم.
 

در ادامه مراسم لوح تقدیر و تندیس بخش دوبلاژ و آماده سازی تعلق گرفت به:

افشین زی نوری برای مدیریت دوبلاژ و صداپیشگی

مینو غزنوی برای صدا‌پیشگی

سعید شیخ زاده برای مدیریت دوبلاژ و صداپیشگی

 
مینو غزنوی بعد از دریافت جایزه به پشت تریبون آمد و گفت:  زمانی که ما وارد سازمان شدیم واحد دوبلاژ خاکی بود. این بخش قدیمی ترین قسمت در سازمان صدا و سیما است. از همه عزیزان تشکر می کنم که برای ما زحمت کشیدند.
 

در ادامه مراسم لوح تقدیر و تندیس بهترین مستند اهدا شد به:

 داوود سماواتی یار برای تهیه کنندگی مستند «دست آفریده ها» شبکه دوم سیما

هادی نعمت اللهی برای مستند «مارشه میرا» شبکه سوم سیما

جواد قارایی برای مستند «ایرانگرد» شبکه یک سیما

 
جواد قارایی با تشکر از اهالی رسانه و خانواده اش بیان کرد: یکی از افتخارات تیم ما این است که آثارمان اصل است و کپی نمی کنیم. البته برخی از مستندسازان از ما کپی می‌کنند که من از این امر بسیار خوشحال هستم!
 
در ادامه مراسم نکوداشت دو تن از جانبازان رسانه صداوسیما با نام های علی رشاد و احمدرضا اسفندیاری با حضور علی عسکری، مرتضی میرباقری برگزار و از این دو تجلیل شد.
 
یاد خشایار الوند زنده شد
 
در ادامه، مراسم تجلیل از زنده یاد خشایار الوند با حضور علی عسکری و مرتضی میرباقری برگزار و سیروس الوند، همسر و فرزندان خشایار الوند روی صحنه حاضر شدند و کلیپی از زنده یاد خشایار الوند پخش شد.
 
علی عسکری رییس سازمان صداوسیما با حضور در جایگاه بیان کرد: انسان موجودی والامقام و ارزشمند است که خدا در زمان خلقت از روح خود در او دمیده است. انسان خلیفه خداست. ما به عنوان انسان ها دارای ویژگی های خاص و ویژه هستیم. انسان اگر دچار دنیازدگی و پستی شود از حیوانات هم پست تر می شود. نقش هنر دمیدن روح تمدن در انسان ها برای زندگی بهتر است. ما باید برای حقیقت و حق تلاش کنیم و سختی های راه حق را تحمل کنیم.
 

وی افزود: ما افتخار می کنیم که در رسانه ملی هستیم و توانایی تاثیرگذاری را داریم و به مردم‌ خدمت می کنیم زیرا این یک لطف الهی است. کار رسانه خلق شور و اشتیاق در بین‌ مردم و جامعه است. ما برای ملت ایران خدمت می کنیم و شاکر هستیم.

رییس صدا و سیما در پایان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری درمورد ملت ایران و کرامت ملت است و باید بدان توجه کنیم. خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی سه نکته مهم در دستورات مقام معظم رهبری است که ما نیز در رسانه ملی بدان می پردازیم.

 

لوح‌ تقدیر و تندیس بهترین برنامه های ترکیبی اهدا شد به:

برنامه نود به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور

برنامه هزارداستان ساخته جواد فرحانی

برنامه صبحی دیگر ساخته رامین موسوی

 
تندیس برنامه پرمخاطب از نگاه مردم اهدا شد به:
 
رضا رشیدپور برای برنامه حالا خورشید
 

تندیس برنامه شاخص از نگاه مردم اهدا شد به:

عادل فردوسی‌پور برای برنامه نود

 
عادل فردوسی پور بعد از دریافت جوایز خود گفت: من فرزند رسانه ملی هستم. در سالی که بی لطفی زیادی به من ‌شد و سخت ترین سال کاری من بود این‌ جوایز برای من بسیار ارزشمند است. نمی دانم با چه زبانی‌ از مردم تشکر کنم. خیلی منقلب شدم برای تمام سختی های که کشیدم ولی این‌جوایز مانند یک‌ اکسیر است که زخم ها را التیام‌ می بخشد. ممنونم که نهادهای مربوطه با تمام قدرت از آرای مردم صیانت کردند و امیدوارم لایق این لطف باشم.
 

لوح تقدیر و تندیس بخش اجرا اهدا شد به:

احسان علیخانی برای برنامه ماه عسل/ علیخانی در سخنانی بیان کرد: دیروز در مصاحبه ای از رضا رویگری درباره مشکلاتش خواندم که حتی پول اجاره خانه ندارد. به عنوان یک فرد کوچک هدیه ام را به او تقدیم می کنم‌. وی همچنین اعلام کرد که برنامه «ماه عسل» امسال در ماه رمضان اجرا نمی شود.

 

محمدجعفر خسروی برای زنده باد زندگی

محمد دلاوری برای پایش

 
رضا رشیدپور برای حالا خورشید
 

لوح تقدیر و تندیس بهترین مجری مرد از نگاه مردم اهدا شد به:

رضا رشیدپور برای برنامه حالا خورشید/ رشیدپور با تشکر از تیم تولیدش گفت: یکی از خبرهایی که در این هیاهوی اتفاقات از دست ما در رفت سانحه هواپیمایی بود که چندی پیش سقوط کرد. این هواپیما رفته بود گوشت تهیه کند و من این تندیس را درگذشتگان آن واقعه تقدیم می کنم.

 

لوح تقدیر و تندیس برگزیدگان اجرای زن از نظر هیات داوران اهدا ‌شد به:

ندا ملکی برای برنامه آفتاب شرقی

زینب ابوطالبی برنامه نیمه پنهان‌ ماه

 
تندیس برترین مجری زن از نگاه مردم اهدا شد به:
 
فاطمه امینی برای برنامه مل مل
 

تندیس بهترین تحقیق و پژوهش اهدا شد به:

توحید آتشبار برای برنامه پایش

 

تندیس بهترین برنامه کودک و نوجوان اهدا شد به:

سید مهدی حسینی برای برنامه بازی ویزیون

حمیدرضا عطارد برای سر سفره خدا

 

تندیس بهترین ‌گروه تولید تلویزیونی اهدا شد به:

سعید رضایت برای برنامه ماه عسل

 

تندیس اهتمام به زبان فارسی اهدا شد به:

علی هنرور برای برنامه صبح بخیر ایران

 

تندیس ویژه برای مجری مولف برنامه تاثیرگذار اهدا شد به:

مصطفی احمدی و مهران مدیری برای برنامه دورهمی

 

تندیس ویژه برای برنامه تاثیرگذار و اجرای امیدآفرین اهدا شد به:

رامبد جوان و علی احمدی برای برنامه خندوانه

 

تندیس تیتراژ ویژه از نگاه مردم اهدا شد به:

مهران مدیری برای تیتراژ برنامه دورهمی

 
تندیس برای تلاش مستمر در برنامه های مناسبتی اهدا شد به:
 
فرشاد حسینی برای برنامه صحیفه نور
 

لوح تقدیر و تندیس بخش مسابقات تلوزیونی اهدا شد به:

محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه برنده باش/ محمدرضا گلزار پس از دریافت جایزه اش گفت: از تمام‌ مردم و مدیر محترم شبکه سه و تیم‌ موفق برنده باش تشکر و قدردانی می کنم.

 
وی افزود: توقع داشتم این برنامه در بخش های زیادی جایزه ببرد. خوشحالم با حضور من تعداد مخاطبان تلویزیون اضافه شد. قرار است «برنده باش» تا سالها ادامه داشته باشد.
اسامی همه برندگان جام جم/ مردم به فردوسی‌پور و رشیدپور رای دادند
گلزار با اشاره به اینکه شخصیت خودش به آنچه در «برنده باش» مردم می بینند نزدیک است، گفت: من بین دوستانم هم همینطور هستم که در این برنامه می بینید.
 

مصطفی امامی برای کارگردانی مسابقه پنج ستاره

ابوذر پورمحمودی و رضا نصیری برای تهیه کنندگی مسابقه کودک شو

 

لوح تقدیر و تندیس بهترین اثر نمایشی اهدا شد به:

ایرج محمدی برای تهیه کنندگی مجموعه دلدادگان

احمد معظمی برای کارگردانی سارق روح

احسان‌ جوانمرد برای فیلمنامه بانوی عمارت / جوانمرد پس از دریافت جایزه اش گفت: نوشتن فیلمنامه این سریال ۷ سال طول کشید تا تصویب شود. هر مدیری که می آمد ترجیح می داد آن را کنار بگذارد و امروز در جلسه ای که مدیران هستند همان قصه جایزه می گیرد.

 
وی افزود: امروز آمدم که بگویم بررسی کنید که چه اتفاقاتی در سیستم و شوراهایتان می افتد که ۷ سال قصه ما را معطل کردند. ۷ سال یک عمر است و می توانست این سریال سال ها قبل ساخته شود.
 

لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر زن اهدا شد به:

گلچهره سجادیه برای سریال آنام

 

لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر زن از نظر مردم اهدا شد به:

مریم مومن برای سریال بانوی عمارت

 

لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر مرد اهدا شد به:

حسین محجوب برای سریال محکومین

 

لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر مرد از نظر مردم اهدا شد به:

حسام‌ منظور برای سریال بانوی عمارت

 

لوح تقدیر و تندیس ویژه هیات داوران در بخش دستاورد هنری اهدا شد به:

محسن چاوشی برای تیتراژ سریال سایه بان

 

لوح تقدیر و تندیس ویژه هیات داوران برای اثر تاثیرگذار در خانواده اهدا شد به:

حامد عنقا برای سریال پدر

 

لوح تقدیر و تندیس ویژه هیات داوران برای بازیگران خردسال اهدا شد به:

گروه بازیگران نوجوان و خردسال سریال بچه مهندس

 

لوح تقدیر و تندیس ویژه هیات داوران برای جذب مخاطب به تلویزیون اهدا شد به:

 

سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار