|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۰۰

کی روش برای خودش حرف نمی زند / تکلیف شد فعلاً در خدمت تیم ملی باشم

مهاجم تیم تراکتورسازی و آقای گل لیگ سیزدهم گفت: من در همه مسابقات من به دنبال گلزنی هستم، اما بازیکن خودخواهی نیستم.

مهدی نفر -به گزارشخبرگزاری فارس، کریم انصاری فرد پس از یک فصل ناموفق در پرسپولیس در شرایطی به تراکتورسازی تبریز رفت که همه فکر می کردند فوتبال این بازیکن به پایان رسیده است اما انصاری فرد با درخشش در تراکتورسازی باز هم به تیم ملی فوتبال کشورمان راه پیدا کرد و حتی برای دومین بار آقای گل لیگ سیزدهم شد.

به همین دلیل دقایقی پای صحبت های صریح این بازیکن نشستیم تا ناگفته هایی این بازیکن را بشنویم. صحبت های انصاری فرد با فارس را در زیر می خوانید:

فارس: ابتدا از اینجا شروع کنیم. لیگ سیزدهم را با تراکتورسازی چگونه دیدید؟

فصل خوبی بود. بالاخره پس از اتفاقاتی که در فصل پیش برایم افتاد می خواستم جایی بروم که به خواسته هایم برسم به همین دلیل امسال تراکتورسازی تبریز را انتخاب کردم. البته با این دانش که برای رفتن به جام جهانی باید بیشتر تلاش می کردم. مثل همیشه با تمام وجودم برای تیمی که با آن قرارداد بسته بودم تلاش کردم. برای موفقیتش جنگیدم که خدا را شکر می کنم روزهای خوبی را در تراکتورسازی پشت سر گذاشتم. البته سختی های زیادی هم داشتیم که واقعا عجیب بود. از بدشانسی ها در بازی های داخل خانه که هواداران را آزرده خاطر کرده بود تا بدشانسی ها در گلزنی در هفته های ابتدایی لیگ اما من بازیکنی نبودم که با این اتفاق ها از تلاش و جنگیدن دست بردارم به همین دلیل هر روز بهتر از دیروز تمرین و تلاش کردم تا هم تراکتور موفق شود و من هم بتوانم سال خوبی را داشته باشم. البته موضوع بسیار مهم و حیاتی برای من این بود که در تبریز شرمنده همزبان هایم نشوم.

فارس: منظورت از سختی ها در تراکتور چیست؟

از روز اولی که به تبریز رفتم و تراکتور را انتخاب کردم، یکی از دلایلم عشق و علاقه به هواداران و مردم خونگرم تبریز بود. می دانستم انتظارات از من زیاد است اما مطمئن بودم که می توانم دل هواداران را به دست بیاورم هوادارانی که اگر صد هزار بار بخواهی از آنها تعریف و قدردانی کنی به خدا باز هم کم است. هوادارانی که در سرما و گرما در آن شرایط ورزشگاه یادگار امام در وسط ابتدا به اواخر هفته ما را فراموش نکردند، حتی در روزهایی که فوتبال ایران از نداشتن هوادار رنج می برد باز هم بازی های ما هوادار داشت مخصوصا در سرماهای عجیب تبریز که برخی اوقات مانده بودم چطور این هواداران روی سکوهای یخ زده و بدون هیچ امکاناتی می نشینند تا ما را تشویق کنند. واقعا تراکتورسازی مدیون هوادارانش است و نمی دانم که در انتهای فصل با چه جمله و کلمه ای باید از آنها تشکر کنم اما واقعا به آنها می گویم که بسیار نمونه هستند و خیلی با معرفت. من هیچ وقت فریادهای «عیبی یوخ» آنها را فراموش نمی کنم. خدا را صد هزار مرتبه شکر شرمنده آنها نشدیم و با قهرمانی در جام حذفی جواب محبت ها و حمایت های بی دریغ آنها را دادیم.

فارس: اما به نظر می رسید چون در اول فصل خوب نتیجه نمی گرفتید هواداران از شما شاکی بودند؟

خیر، اینطور نیست. نتایج ما بد نبود بالاخره ما سپاهان و چند تیم خوب را در خانه خود شکست دادیم. در بازی های خانگی یکپارچه حمله می کردیم ولی توپ هایمان به گل تبدیل نمی شد. کم کاری و این حرف ها در میان نبود. باید قبول کنیم برخی اوقات توپ داخل دروازه نمی شود اما از همه چیز مهم تر این بود که خیلی زود شرایط را تغییر دادیم و وضعیت خوبی برگشتیم و با بازی ها و دقت بیشتر در جام حذفی قهرمان شدیم. البته همه در این موفقیت سهیم بودند.

فارس: حتی مجید جلالی که با آن شرایط بد از تراکتور خداحافظی کرد؟

بله، همه تلاش کردند. آقامجید هم برای تیم زحمت کشید. من مطمئن هستم هواداران تراکتور بی معرفت نیستند، همه چیز را خیلی خوب به خاطر می سپارند. هواداران تراکتور احساسی هستند و برخی از آنها با تعصبی که دارند باعثشده حتی نام این تیم به زندگی آنها نیز وارد شود، بالاخره اتفاقاتی افتاد و تغییراتی انجام شد. اما آقا مجید هم زحمت خود را کشید و من مطمئن هستم همین فردا اگر هواداران تراکتور جلالی را با تیم دیگری در ورزشگاه یادگار تبریز ببینند او را تشویق خواهند کرد، چون هواداران تبریز بسیار قدرشناس هستند و من این موضوع را در بین همزبان های عزیزم دیده ام. من به نوبه خودم به مجید جلالی خسته نباشید، می گویم اما بالاخره قسمت طوری بود که با توجه به بدشانسی ها اتفاقاتی افتاد و آقامجید رفت و اولیویرا آمد.

فارس: قبول دارید کم حاشیه نداشتید؟

بله، قطعا همین طور است. تراکتور تیم کوچکی نیست که حاشیه نداشته باشد. هواداران زیادی دارد و از این تیم انتظارات بسیار زیاد است چون تراکتور همواره تیمی آسیایی است. مردم دوست دارند همیشه مثل چند فصل قبل تیم شان قهرمان یا نایب قهرمان باشد. در هر بازی این تیم هواداران بی شماری به ورزشگاه بیایند و اگر شرایط مناسب باشد ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه یادگار می آیند. همه کار و زندگی را تعطیل می کنند و پای تلویزیون برای بازی با تراکتور می نشینند یعنی یک طوری تراکتور در زندگی تبریزی ها نقش به سزایی دارد پس امیدوارم قدر این تیم مردمی را بیشتر بدانند و این تیم را پشت گوش نیندازند.

فارس: منظورت از اینکه این تیم را فراموش نکنند، چیست؟

من قصد بی احترامی و زیر سوال بردن هیچ کسی را ندارم، اما فقط این را می گویم که مسئولان تراکتور را به حالت خود رها نکنید و قدر این تیم را بیشتر بدانید. چون خدای ناکرده چشم تان را روی همدیگر بگذارید و از این تیم و هوادارانش غافل شوید به یکباره همه جیز را از دست خواهید داد و سالیان سال باید بدوید تا این موقعیت را به وجود بیاورید. باید قدر تراکتور و هوادارانش را بیشتر دانست. هر مربی آسیایی برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا به تبریز آمد، اول و یا در میانه صحبت هایش از شور و اشتیاق مردم تبریز برای حمایت از تیم خود گفت. پس معلوم است تراکتور و هوادارانش را خیلی خوب آسیایی ها شناخته اند اما مسئولان؛ مراقب باشید و از این تیم مردمی غافل نشوید و از شما می خواهم حداقل امکانات لازم را برای آنها که بدون چشم داشتی به ورزشگاه یادگار امام می آیند با چنگ و دندان مهیا کنید. یعنی کم ترین خدمتی که می توانید به این هواداران انجام دهید به نظرم همین است.

فارس: پس باید از انتخاب اول فصل تان خیلی خوشحال باشید.

نمی دانم منظورتان چیست، بالاخره تراکتور تیمی آسیایی بود که من آن را با چشم باز و کمک دوستانم و مخصوصا برادرم انتخاب کردم.

فارس: این سوال را پرسیدم، چون قبل از ترک پرسپولیس شرایط خوبی نداشتی.

من دوست ندارم به عقب برگردم. همیشه دوست دارم برای رسیدن به هدفم به جلو حرکت کنم. از خدا کمک می گیرم و با یا علی گفتن تلاشم را برای رسیدن به موفقیت صد چندان می کنم. من به هر تیمی که در آن بازی کرده ام و یا مربی که زیر دست آن کار یاد گرفتم احترام می گذارم. حالا این تیم سایپا باشد و یا پرسپولیس و حتی تیم هایی که در اردبیل در آن بازی می کردم. به گذشته ها هرگز فکر نمی کنم و معتقدم که قسمت من این بود تا به تراکتور بیایم و برای دومین سال به لطف خدا آقای گل شوم و تیم ما در جام حذفی قهرمان شود. البته از همه چیز مهم تر این بود که جواب هواداران میلیونی تراکتور را بدهم. همیشه به من لطف داشتند.

فارس: از اینکه آقای گل لیگ سیزدهم شدی چه حسی داری؟

خدا را شکر می کنم که این افتخار بزرگ برای دومین بار نصیبم شد. نمی دانم دوباره این اتفاق می افتد یا خیر اما با تمام وجودم تلاش می کنم که باز هم آقای گل شوم. من بازیکنی نیستم که با یک یا دو بار آقای گلی سیراب شوم. هر روز باید تلاش زیاد و حتی بهتر از دیروز باشم، این شعار من در فوتبال است البته در آقای گلی من در فصل جاری خیلی ها نقش داشتند که از آنها سپاسگزارم.

فارس: مثلا چه کسانی؟

از تمام هم تیمی هایم، مربیانم و مخصوصا هوادارانی که من را حمایت کردند صمیمانه سپاسگزارم. اینها همه باعثشد تا این افتخار برای دومین بار نصیب من و تراکتور شود. همه از من حمایت کردند و خدا را شکر شرمنده آنها نشدم. همیشه معتقدم عزت و ذلت دست خداست و من همیشه این موضوع را در دستور کاری زندگی ام قرار داده ام. خدا را شکر که او دوباره خواست و به من عزت داد. این برایم یک دنیا ارزش دارد. البته نباید از نقش پررنگ برخی ها هم در زندگی فوتبالی ام به سادگی بگذرم مخصوصا در این چند سال اخیر.

فارس: لطفا شفاف بگویید واقعا چه کسانی هستند؟

می خواهم از کسی تشکر کنم که واقعا بدون چشم داشتی در هشت سال گذشته برای کریم انصاری فرد زحمات بسیار زیادی کشیده است. می خواهم از دکتر بهرامی نژاد یکی از افرادی که به عنوان بدنساز اختصاصی من را همیشه مورد لطف خود قرار داده و من را زیر نظر داشته تشکر کنم. واقعا باید بسیار شفاف بگویم یک بازیکن وقتی موفق است که بعد از لطف خدا عوامل زیادی دست به دست هم دهند تا او موفق شود که من همین جا از دکتر بهرامی نژاد یکی از افرادی که تأثیر به سزایی در موفقیت فوتبال من داشته و من هرگز این موضوع را از یاد نمی برم تشکر کنم. من باز هم می گویم در فوتبالم اگر به موفقیت کوچکی تا به امروز رسیده ام آن را مدیون دکتر بسیار خوب و بدنسازم هستم. امیدوارم ایشان این تشکر مرا بپذیرد و بداند من همیشه یاد ایشان هستم. مخصوصا در موقعی که آقای گل لیگ سیزدهم شدم.

فارس: راستی فکر می کردید آقای گل شوی؟

من دنبال این حرف ها نیستم، همیشه تلاش می کنم و اگر لیاقت داشته باشم به هدفم می رسم. من تمام تلاشم را در سال منتهی به جام جهانی به کار گرفتم چون هرگز دوست نداشتم لباس مقدس تیم ملی را در بزرگترین رویداد جهان از دست بدهم و خدا را صد هزار مرتبه شکر به هدفم رسیدم. البته بازیکنانی مثل عنایتی و حتی بایرامی جوان که پا به پای من در جدول گلزنان بالا می آمدند کارم راسخت کرده بودند اما انگیزه ام را چند برابر کرده بودم و می خواستم علی رغم اینکه برای تراکتور مفید باشم به این موفقیت یعنی آقای گلی هم برسم.

فارس: و البته علی کریمی.

بله، علی آقا همیشه بازیکن بزرگی بوده و خواهد بود. حضور کریمی در تراکتور به نظرم امسال راه را برای قهرمانی و موفقیت بازتر کرد. واقعا بازی کردن کنار او که بسیار باتجربه و خوش تکنیک است لذت بخش است. به نظرم کریمی هنوز هم یکی از بهترین های آسیاست و این موضوع را ثابت کرده است. او علی رغم اینکه پیشنهادهای خوبی داشت تراکتور را انتخاب کرد و با این همه مشکل که داشتیم به نظرم باتجربه اش به این تیم کمک بزرگی کرد.

فارس: دوباره از مشکلات حرف زدید. آیا واقعا تا این حد مشکل داشتید؟

چرا که نه، مشکلات ریز و درشت زیادی داشتیم اما بچه ها حرفی نزدند. البته با این حرف هایم نمی خواهم خدای ناکرده به تیم های دیگر تیکه بیندازم و یا بی احترامی کنم و یا درباره آنها نظر بدهم. فقط در خصوص جواب سوال شما می خواهم نظرم را بدهم، پس لطفا این حرف هایم را به چیزها و تیم های دیگر ربط ندهید. ما مشکلات زیادی داشتیم اما کار خودمان را ادامه دادیم. هیچ کس دریافتی اش تا الان سر موقع و کامل نیست و همه طلب دارند حالا چقدر و چگونه را من دیگر درباره اش حرف نمی زنم. ما حتی قهرمان جام حذفی شدیم اما متأسفانه یک تشکر خشک و خالی هم از ما نکردند. اما خوشحالیم که مردم مرهمی بودند بر زخم هایمان که برایمان یک دنیا ارزش داشت.

فارس: اما شایعه شده بود که پاداش جام حذفی را گرفته اید؟

خیر، از پاداش خبری نبود. ما مشکلات مالی زیادی داشتیم و حتی تغییراتی هم در مدیریت شد اما من چون بازیکن هستم در این گونه مسائل دخالتی نمی کنم اما مسئولان محترم و کسانی که برای تراکتورسازی تصمیم می گیرند کمی بیشتر هوای این تیم مردمی را داشته باشند. باور کنید اگر میلیاردها هزینه کنند خوشحالی که پس از قهرمانی ما در جام حذفی برای هواداران تبریز اتفاق افتاد را نمی توانند تکرار کنند. این مسائلی است که باید فراموش نشود. البته ما با همه سختی ها قهرمان جام حذفی شدیم و همه چیز برای امسال تمام شد.

فارس: اما چرا با ۱۴ گل؟

فاصله تیم ها را در روزهای پایانی در قعر و بالای جدول دیدید. بالاخره من تمام سعی و تلاش خودم را انجام دادم. البته نباید فراموش کرد که من چند بازی اول لیگ را به دلیل صادر نشدن کارت بازی ام از دست دادم، یک بازی هم محروم بودم و همه اینها دست به دست هم داد تا با ۱۴ گل لیگ را تمام کنم. البته دلایل دیگری هم داشت که دوست ندارم آنها را مطرح کنم. چون بعدها می گویند دنبال بهانه گرفتن هستم.

فارس: شما اگر موارد را شفاف بیان کنید، بعدها حرفی زده نخواهد شد.

خودتان بهتر از هر کسی شرایط آب و هوایی تبریز را می دانید در برخی از ماه های سال در تبریز سرمای عجیبی همه شهر را فرا می گیرد. حالا ما کاری نداریم که باید در وسط کوه در ورزشگاه یادگار به میدان برویم همین موضوع باعثشد ما در برخی بازی ها زمین چمن ما یخ بزند حتی به خاطر این اتفاق به تهران آمدیم چون د ر آن زمین نه می شد تمرین کرد و خطر مصدومیت هم ما را تهدید می کرد. اصلا نمی توانستیم توپ را کنترل کنیم اما مجبور بودیم بازی هایمان را در تبریز انجام دهیم، از طرفی دیگر ما تیمی بودیم که روی زمین خوب فوتبال بازی می کردیم. این را در بازی با استقلال نشان دادیم تا مناسب بودن زمین روی روند کاری ما تاثیرات زیادی داشت چون هر دفعه آماده بازی بودیم ناگهان با زمین یخ زده طرف بودیم. باور کنید در همین مواقع می گفتیم خدایا این هواداران چطور باید روی این سکوهای یخ زده بنشینند و بازی ها را تماشا کنند. به همین دلیل است که می گویم مسئولان تبریزی خواهشا از تراکتور و مخصوصا هوادارانش غافل نشوند. هوادارانی که آسیا حسرت داشتن آنها را دارد.

فارس: پس از همه چیز راضی هستید.

بالاخره همه چیز دست به دست هم داد و در جام حذفی قهرمان شدیم و با ۱۴ گل آقای گل شوم. راضی ام به رضای خدا. ولی حساسیت های امسال هم بی تأثیر نبود. بازی ها به هم نزدیک و سنگین بود گل زدن خیلی سخت شده بود مخصوصا برای آنهایی که در کورس گلزنان بودند. چون بالاخره مربیان تیم ها را آنالیز می کردند و فکر کنم همه می دانستند که من تشنه گلزنی هستم. اما هیچ سعی نکردم خودخواه باشم فکر کنم این موضوع را ثابت کردم و از بازی های امسال وقتی صاحب موقعیت بودم در یک یا دو بازی وقتی شرایط هم تیمی ام را بهتر دیدم سریعا او را صاحب توپ کردم چون من اول به دنبال این بودم تا تیمم به هدفش برسد و بعد دنبال هدف خودم بودم البته من در لیگ قهرمانان هم گلزنی کرده بودم.

فارس: شرایط تراکتور را در لیگ قهرمانان آسیا چگونه است؟

بازی های بدی انجام ندادیم اما ما باید در عربستان از الاتحاد امتیاز بگیریم. کار سخت است اما الاتحاد از تراکتورسازی ترس دارد. آنها برای لیگ قهرمانان هزینه های زیادی مانند تمام تیم های عربی کرده اند اگر از عربستان بچه ها دست پر به ایران بیایند من به آینده خوشبینم.

فارس: اما شما یکی از غایبان بزرگ این دیدار خواهید بود.

بچه های دیگر هستند. بالاخره تکلیف شد که من در خدمت تیم ملی باشم، مطمئن باشید بچه های دیگر با تفکرات اولیویرا با عملکرد خوبشان می توانند مقابل الاتحاد نتیجه بگیرند اگر انشاءالله تراکتور دست پر به ایران بیاید راه صعود ما باز می شود. تیم ما لیاقت حضور در مرحله دوم لیگ قهرمانان را دارد.

فارس: راستی چرا در هفته های پایانی لیگ برتر اینقدر بی انگیزه بودید؟

راستش را بخواهید بعد از قهرمانی در جام حذفی و سپس مصاحبه مسئولان باشگاه کمی بازیکنان بی انگیزه شدند و من معتقدم با تیمی که داشتیم می توانستیم در لیگ هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و تنها نیاز به توجه بیشتر داشتیم.

فارس: البته در بازی با استقلال با خدمت به پرسپولیس همه چیز را نشان دادید؟

خیر، ما برای خودمان بازی کردیم نه برای کسی دیگر و خدا را شکر توانستیم به خاطر هوادارانی که به تهران آمده بودند استقلال را شکست دهیم. این هدیه ای بود که در لیگ برتر به هوادارانمان دادیم.

فارس: یعنی معتقدید اگر مسئولان بیشتر توجه می کردند، تراکتور می توانست قهرمان لیگ هم شود؟

من نمی توانم پیش بینی کنم اما بعد از ۵۰ سال با تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شدیم. حتی بدون امکانات. این را بگویم در روزهای پایانی دیگر اصلا زمین تمرین هم نداشتیم و مجبور شدیم در چمن مصنوعی تمرین کنیم ولی با این همه مشکلات سخت و نرم افزاری همه دیدید با لیاقت قهرمان جام حذفی شدیم و حتی لیگ را خوب تمام کردیم. اما باز هم می گویم واقعا لیاقت تراکتور بیشتر از این حرفهاست و باید امکانات بیشتری برای این تیم در نظر بگیرند. من نمی خواهم این تیم ها را با تیم های دیگر مقایسه و یا مثال بزنم اما مسئولان لطفا از تراکتور غافل نشوند چون مردم تبریز لیاقت بهترین امکانات را برای خودشان و تیم شان دارند ولی نمی دانم چرا به آن رسیدگی نمی کنند.

فارس: فصل آینده در تبریز می مانی؟

معلوم نیست همه چیز دست خداست و باید ببینم قسمتم چه می شود. فعلا فقط به جام جهانی فکر می کنم تا بتوانم پس از آقای گلی در لیگ ایران در جام جهانی هم برای کشورم تأثیرگذار باشم.

فارس: حتما می دانید این روزها شرایط حمایت از تیم ملی اصلا خوب نیست.

بالاخره نام ایران مطرح است. من از همه می خواهم با تمام توان مثل مرحله مقدماتی جام جهانی یار دوازدهم تیم ملی باشند و یک حماسه ملی تا جام جهانی به وجود بیاورند و از تیم ملی خودشان حمایت کنند. به اندازه کافی فرصت از دست داده ایم. مطمئن هستم کی روش هم حرف ها و اردوها را برای خودش نمی خواهد و نمی زند. ما باید در فاصله ۵۵ روز مانده به جام جهانی بیشتر برای فوتبال وقت بگذاریم. جام جهانی شوخی بردار نیست و آبروی ایران در بین ۳۲ تیم برتر جهان مطرح است. انشاءالله با تعامل مشکلات حل می شود اما از مسئولان خواهش می کنم در این چند روز تیم ملی را تنها نگذارند و به عنوان یار دوازدهم به هر طریقی که می توانند دست تیم ملی را بگیرند.

فارس: اردوی آفریقای جنوبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

بالاخره بازی اول ما در جام جهانی با نیجریه است و کی روش این را می داند که این بازی خیلی سخت و شاید سرنوشت سازی است. شاید حساس ترین بازی ما باشد، البته همه تیم هایی که به جام جهانی می آیند جزو بهترین ها هستند. به نظرم با توجه به بازی با نیجریه در اولین گام اردوی آفریقای جنوبی می تواند به ما کمک زیادی کند تا بتوانیم در اولین بازی خود به هدف کادر فنی برسیم. امیدوارم در این فاصله کم همه دست به دست هم دهیم تا تیم ملی بتواند در بزرگترین رویداد جهان از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند.

فارس: به تیم ملی امیدوارید؟

بله، چرا نباشم. من همیشه با امید فوتبال بازی می کنم. ما ایرانی هستیم و همیشه ثابت کردیم در عرصه های سخت مرد میدانیم. مطمئن باشید با تمام وجودمان در جام جهانی سعی می کنیم نتایج خوبی را کسب کنیم. هرگز نباید با ترس و واهمه وارد این بازی ها شویم.

فارس: و صحبت پایانی؟

جا دارد همین جا از دوست عزیزم که هیچ وقت من را تنها نگذاشته مخصوصا در روزهای مشکلات و تمریناتم کاظم برجلو تشکر کنم. او همیشه هم تمرینی و دوست خوب من بوده و به او افتخار می کنم. البته از همه چیز مهم تر کسانی هستند که در زندگی فوتبالی ام مدیون آنها هستم و می خواهم بعد از مدتها سکوت از آنها تشکر کنم.

دست پدر و مادرم را می بوسم. خدا را شکر با افتخاری که امسال نصیبم شد یعنی آقای گلی این افتخار را به دار و ندار زندگی ام یعنی پدر و مادر عزیزم تقدیم می کنم. بالاخره وقتی یک فوتبالیست موفق است افراد زیادی پشت سر او هستند که جا دارد همین جا هم از تمام برادرانم تقدیر و تشکر کنم. در پایان آرزویم این است تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی با درخشش دل میلیون ها ایرانی را شاد کند.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار