|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۱۵

مدافع تیم ملی در واکنش به حضور در ترکیب ایران

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد از هر شانسی که به وی برای حضور در تیم ملی داده می شود لذت می برد.

به گزارشخبرگزاری فارس، پس از آنکه استیون بیت آشور چندین بار به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شد اما اکنون خود را برای حضور در ترکیب ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده می کند.

بیت آشور سالی شلوغ را سپری کرد. او در ژانویه از سن خوزه ارثکوییک راهی ونکوور وایتکپس شد. این مدافع ۲۷ ساله همچنان امیدوار است بتواند برای تیم ملی ایران در جام جهانی به میدان برود. او پاییز سال گذشته نخستین بار به این تیم آسیایی دعوت شد و موفق شد در ترکیب این تیم به میدان برود.

حضور او در وایتکپس شگفتی بسیاری را در پی داشت. سران وایتکپس پس از آنکه دیدند بیت آشور به یکی از بهترین مدافعان راست در لیگ حرفه ای آمریکا بدل شده است او را به هر ترتیبی که بود به تیم خود بردند.

در هر حال اکنون بیت آشور در تیم کانادایی شرایط خوبی دارد. او در این مورد گفت: اکنون در دوره گذار قرار دارم. جایگاه خودم را یافته ام و در حال وفق دادن خودم با آن هستم. کمی خیالم آسوده است و باید فکرم را راحت کنم اما پس از آن باید روی دیدارهای آینده تمرکز داشته باشم. همه چیز خوب است. شهر زیبایی است و هم تیمی هایم عالی هستند.

وایتکپس در سال ۲۰۱۴ تغییرهای زیادی کرد. مارتین رنی که مدت زیادی هدایت این تیم را عهده دار بود، ونکوور را ترک کرد تا کارل رابینسون، دستیار وی سرمربی این تیم کانادایی شود. بیت آشور خرید بزرگی برای سرمربی جدید این تیم است که به نوعی توانسته تجربه و قدرت را به تیمش بیاورد.

عملکرد بیت آشور به عنوان یک مدافع راست در طول سال های گذشته موجب شده تا وی بارها به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شود. یورگن کلینزمان که هدایت آمریکا را به دست دارد، دو بار بیت آشور را به تیم ملی دعوت کرد اما فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را به وی نداد.

پس از آن به نظر رسید که بیت آشور شانسی برای حضور در تیم ملی کشوری که در آن متولد شده را ندارد. والدین او متولد ایران هستند. به همین خاطر او یک شانس دیگر داشت و می توانست برای تیم ملی ایران هم بازی کند.

کارلوس کی روش، سرمربی ایران در سال گذشته از علاقه خود برای حضور بیت آشور در ترکیب تیم ملی ایران پرده برداشت. در ماه اکتبر(مهر) بود که این بازیکن نخستین حضور خود در تیم ملی را در دیدارهای مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد.

بیت آشور در این خصوص گفت: همه چیز را پشت سر گذاشتم و روی بازی های ایران تمرکز کردم. همواره تلاش می کنم بهترین بازی هایم را انجام دهم تا بتوانم با ایران جایی در جام جهانی ۲۰۱۴ داشته باشم.

کی روش روی بیت آشور نظر مثبتی دارد اما می داند که برای حضور در جام جهانی باید در بازی هایش ثبات داشته باشد. او می داند که برای موفقیت باید فرم خوب خود را حفظ کند.

بیت آشور در این مورد خاطر نشان کرد: ادامه بازی های خوب در ایران مهم ترین نکته است. می دانم که هر بازیکنی ممکن است در برخی از دیدارها خوب نباشد. این موضوع روی شانس شما تاثیر منفی خواهد داشت. کارلوس کی روش برای انتخاب بازیکنان اصلی تیم ملی کاری سخت پیش رو دارد. می خواهیم بهترین بازیکنان در جام جهانی حضور داشته باشند تا به تمام دنیا نشان دهیم ما نیز می توانیم خیلی خوب بازی کنیم.

بیت آشور در تمامی دیدارهای وایتکپس در این فصل به میدان رفته است. این تیم از ۶ دیدار ابتدایی خود در این فصل دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست کسب کرده است. حضور ادامه دار بیت آشور در دیدارهای پیش رو می تواند به حضور این بازیکن در جام جهانی کمک زیادی کند.

ایران در جام جهانی در گروه F قرار گرفته است. گروهی سخت که در آن تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین حضور دارند. فکر صعود ایران از این گروه کمی دور از ذهن است اما بیت آشور به توانایی های تیمش اطمینان دارد.

وی در این زمینه عنوان کرد: می دانم که می توانیم کار بزرگی در جام جهانی انجام دهیم. چند بازی بزرگ تا آغاز جام جهانی خواهیم داشت.

با توجه به اینکه بیت آشور شانس حضور در جام جهانی را دارد، هیچ شکی نیست که او با توجه به نمایش اخیر خود می تواند به این مهم برسد. به نظر می رسد این موافع از اینکه می تواند برای ایران به میدان برود بسیار خوشحال است.

بیت آشور در این خصوص گفت: این اتفاق برای من خیلی بزرگ است. هر بار که برای بازی های تیم ملی می روم خوشحالم. مردم برخورد خوبی دارند و از هر شانسی که به من داده می شود لذت می برم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار