|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۸۵

متاسفم برای رئیس فدراسیونی که ورزشکارش را دوپینگی می داند

پدر شناگر جوان ایران گفت: در مسابقات بین المللی شنای دوبی تمام شناگران ایران غیر از پسرم سهمیه B گرفتند.

به گزارشخبرگزاری فارس، رهام پیروانی، شناگر جوان ایران که از اعزام به رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۱۴جوانان بازمانده بود با هماهنگی هایی که با مسئولان کنفدراسیون شنای آسیا و فدراسیون شنای امارات انجام گرفت به صورت انفرادی و با هزینه شخصی به این رقابت ها اعزام و موفق شد با کسب رکورد در ٢٠٠ متر کرال پشت ضمن کسب رکورد ورودی A المپیک جوانان ۲۰۱۴ به عنوان نفر اول راهی فینال این رقابت ها شد. رهام پیروانی، قهرمان شنای ایران پس از کسب موفقیت در کسب ورودی A المپیک جوانان ۲۰۱۴ و کسب مدال طلا در هنگام حضور بر روی سکو پرچم پرافتخار ایران را بر دوش گرفت.

پیمان پیروانی، پدر این شناگر که در مسابقات بین المللی دوبی وی را همراهی می کند در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا پسرتان در قالب تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت نکرده است، تصریح کرد: از رهام برای حضور در تیم ملی دعوت کردند، اما پسرم سه سال است که زیر نظر یک مربی خارجی فعالیت می کند و فکر نمی کنم منطقی باشد که آن شرایط را رها کرده و پسرم را به اردوی تیم ملی بفرستم. والری اوکراینی سرمربی پسرم است و در شرایطی که فدراسیون در چند سال اخیر پنج رئیس و سیستم تغییر داده است صلاح نبود که رهام را به اردوی تیم ملی بفرستم. هزینه این مربی را شخصاً پرداخت می کنم و ماهی یک تا ۲ هزار دلار به وی می دهم؛ والری از راه دور شرایط رهام را زیر نظر دارد و به وی برنامه می دهد.

پیروانی با بیان اینکه پسرم تاکنون بیش از ۵۰ بار رکورد ملی را تغییر داده است، افزود: تنها شناگری که رکورد A کسب کرده است رهام است و سایر ورزشکاران ایران سهمیه B گرفتند؛ سهمیه B چندان ارزش ندارد و اگر ظرفیت تکمیل شود این شناگری که چنین سهمیه ای کسب کرده است، نمی تواند به مسابقات اعزام شود. می گویند اگر یک نفر با خواندن کتاب علوم ریاضی اش قوی می شود بقیه هم باید علوم بخوانند! تغییر روش تمرینی پسرم درست نبود و فدراسیون هم حاضر نشد با ما همکاری کند.

پیمان پیروانی درمورد اینکه گفته می شود رهام برای کشور امارات شنا کرده است، خاطرنشان کرد: در فهرست ابتدایی مسابقات نام رهام از ایران ثبت کرده اند. اگر قرار باشد ورزشکار تحت پرچم به مسابقاتی اعزام شود باید مجوز بگیرد، برای مثال اگر قرار باشد من داروخانه ای راه اندازی کنم باید از وزارت خانه مربوطه مجوز بگیرم. من پسرم را به مسابقاتی آوردم که ورودی اش باز بود؛ این پیکارها زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود و اگر غیر از این بود پسرم نمی توانست حضور پیدا کند.

وی درخصوص اینکه اگر رهام در قالب تیم ملی نباشد نمی تواند در مسابقات المپیک نانجینگ شرکت کند، عنوان کرد: مسئولان گفتند پسرم باید زیر نظر مربی تیم ملی تمرین کند و در غیر اینصورت نمی تواند به مسابقات اعزام شود. من هم گفتم اگر رهام سهمیه B کسب کرده است زیر نظر سرمربی خودش بوده و حالا منطقی نیست که شرایط تمرینی اش را تغییر دهم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که با این شرایط معتقدید که مربیان تیم ملی دانشی در حد تیم ملی ندارند، تصریح کرد: آنها اندازه خودشان دانش دارند. من نگفتم سطح پسرم بالا است یا سطح مربیان تیم ملی پایین است؛ کاری به این مسائل ندارم و می گویم که سیستم کاری آنها متناسب با پسرم نیست. اگر پسرم به مسابقات برود و نتایج خوب کسب نکند، خوب است؟ با موفقیتی که پسرم کسب کرد به همه ثابت شد که کارش درست بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات تست دوپینگ هم از ورزشکاران گرفته می شود یا خیر، اظهار داشت: متاسفانه شنیدم که رضوانی، رئیس فدراسیون حرف هایی را مطرح کرده در مورد اینکه رهام شائبه دوپینگ دارد؛ من از وی ناراحت نشدم، چراکه از هر کس اندازه خودش توقع دارم حرف بزند. این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی است و مثل این است که بگوییم یک تیم در جام جهانی مشکل دوپینگ دارد. از سال ۹۰ چهار بار تست دوپینگ گرفته شده و سه بار از رهام گرفته اند.

پدر شناگر جوان ایران ادامه داد: من چندین بار با مسئولان فدراسیون صحبت کردم، اما متاسفانه اخبار را اشتباه منعکس کرده اند. نمی گویم منافع ملی را زیر پا بگذارند یا کارهای اینچنینی انجام دهند، بلکه می گویم که رهام با این روش به موفقیت رسیده است و بیایید این روش را ادامه دهید. من خودم شناگر نیستم و از این رشته متنفرم؛ به دلیل مسائلی که وجود دارد بارها از پسرم خواسته ام این رشته را رها کند، اما خودش علاقه دارد. خانواده ما فوتبالی است و هر هفته حداقل سه بار از وی می خواهم که این رشته را رها کند، اما قبول نمی کند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار