|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۶۹

نفر چهارم کامپوند بانوان جهان:

افسانه شفیعی که در اولین اعزام بین المللی به مقام چهارم تیروکمان جهان رسید از تغییر رشته خود، نحوه انتخاب برای تیم ملی و از دست دادن مدال برنز به خاطر اشتباه داوران صحبت کرد.

افسانه شفیعی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراندر مورد اولین تجربه جهانی خود در مسابقات شانگهای چین توضیح داد: با توجه به فیلمهایی که قبلا دیده بودم بسیاری از حریفان جهانی را به چهره می شناختم. این دوره از مسابقات ورلد کاپ سطح بالایی با شرکت تمام کشورهای صاحب نام داشت و واقعا تصور آن را نداشنم ضمن اینکه شرایط جوی نیز بسیار متفاوت از تمرینات ما در ایران بود. باد و باران همزمان در زمان مسابقه باعثمی شد که با وجود داشتن عینک، کلاه و محافظ اسکوپ چیزی را نبینم.

وی با تاکید بر اینکه دو روز زودتر اعزام شدن به مسابقات کمک زیادی به کمانداران کرد تا آمادگی بدنی خود را حفظ کرده و با محیط وفق پیدا کنند از مسابقات گفت: مسابقات حذفی بسیار نزدیک به هم و با تعداد بالا برگزار می شد فاصله زمانی بین دو مسابقه بسیار کم بود به همین دلیل هم با فشار عصبی و خستگی به مسابقه نیمه نهایی رسیدم که در بعد از ظهر برگزار می شد. این مسابقه را به حریف کره ای واگذار کردم و در دیدار رده بندی با کماندار کلمبیایی روبرو شدم.

داوران خطای بازیکن کلمبیایی را قبول کردند

شفیعی تاکید کرد: متاسفانه در مسابقه رده بندی مشکل داوری پیش آمد که باعثباختم شد. در شرایطی که کماندار کلمبیایی ۵۰ سانت عقبتر از خط شوتینگ تیرش را رها کرد امتیاز وی محسوب شد. اعتراضات من هم نتیجه ای نداشت در حالی که باید ۸ امتیاز از وی کم می شد چون خود من هم دیر متوجه عقب بودن از خط شدم و بعد از جا به جایی تنها ۶ ثانیه فرصت تیر زدن داشتم. اگر این امتیاز را برای کماندار کلمبیایی محسوب نمی کردند مدال برنزم حتمی بود. هر چند از نتیجه نهایی راضی هستم اما چهارمی نتیجه کار من نبود. امیدوارم در مسابقات جهانی کلمبیا که در خانه همین کماندار برگزار می شود، نتیجه را جبران کنم.

شفیعی سابقه ای ۶ ساله در رشته تیروکمان دارد هر چند شروع آن از رشته ریکرو بود. وی تشریح می کند: در سال ۸۷ تیروکمان را شروع کرده و یک سال و نیم در رشته ریکرز کار می کردم پس از آن برای مدتی به خاطر دانشگاه تیروکمان را کنار گذاشتم و در بازگشتم رشته کامپوند را انتخاب کردم.

ملی پوش کامپوند بانوان اضافه کرد: کامپوند با شرایط روحی من سازگارتر بود چون رشته هیجان انگیزتری است و ریکرو در مقابل روحیه آرامی می خواهد. در کامپوند تمرین کمتر و تمرکز بالاتر است.

بانوان کامپوند دوره ای اعزام می شوند

وی از نحوه انتخاب برای تیم ملی توضیح داد: من ابتدا در جام مراغه اول شدم و پس از آن در جام رمضان به عنوان دومی رسیدم. در مسابقات ۲۲ بهمن سال گذشته که انتخابی تیم ملی نیز بود جزء ۸ نفر نهایی به اردوی تیم ملی آمدم. با توجه به در پیش بودن مسابقات اینچئون کره هم قرار شد تمام نفرات اردو به مسابقات مختلف جهانی به صورت دوره ای اعزام شوند و بازیکنان با رکورد بالاتر در نهایت به مسابقات آسیایی بروند. به این ترتیب بود که من برای مسابقات چین انتخاب شدم.

شفیعی تاکید کرد: پیش از مسابقات با توجه به نداشتن تجربه جهانی به من گفتند که در تجربه اول انتظار نتیجه عالی نداریم اما خوشبختانه در مسابقات از تجربه خود استفاده کردم و نتیجه خوبی هم گرفتم.

وی از مربیان جدید تیم ملی و کار با آنها گفت: مشکل ما تنها صحبت کردن با این مربیان است. هر چند آنها ترجم هم دارند اما در بسیاری از مواقع ترجیح این است که خود کماندار در مورد مسائل تکنیکی به صورت مستقیم با مربیان صحبت کند.

عضو تیم ملی کامپوند بانوان در مورد نتیجه نگرفتن سایر ملی پوشان پاسخ داد: تیرانداری رشته ای است که هر چه تلاش کنی با کوچکترین اتفاقی باید قید رده های بالا را بزنی. اتفاقی که برای لوپز در همین بازیها افتاد و طلا را از دست داد. در تیم ما هم برای مثال مریم رنجبر در مرحله مقدماتی با مشکلی فنی در کمانش مواجه شد که در مرحله حذفی هم به وی ضربه زد. در کنار این از سطح فنی مسابقات هم نباید گذشت که واقعا بالا بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار