|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۰۰

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خود با رئیس فدراسیون جهانی پیشنهادات جالبی به او ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران پس از نشست خود با نناد لالوویچ که صبح امروز(شنبه) در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد اظهار داشت: نشست خوبی بود در صحبت های مطرح شده تأکید زیادی روی ظرفیت کشتی ایران وجود داشت. نمونه آن را روز گذشته در سالن شهدای هفتم تیر دیدیم. به لالوویچ گفتیم که کشتی در ایران علاقمندان زیادی دارد و ۶۳ درصد مدال های ایران در بازی های المپیک مربوط به کشتی است.

وی با بیان اینکه کشتی جایگاه ویژه ای برای ایرانیان دارد گفت: به لالوویچ اعلام کردیم برای اولین بار در طول تاریخ کشور ۲ المپین از رشته کشتی در کادر هیئت اجرایی قرار دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران با یادآوری اینکه به صورت شفاف به لالوویچ گفتیم که موفقیت شما در فیلا بسته به استفاده از ظرفیت های کشتی ما دارد، ادامه داد: به لالوویچ اعلام کردیم اگر از توانمندی و ظرفیت های کشتی ایران استفاده شود قطعا موفق خواهد بود و در این راه موفق می شود.

هاشمی با بیان اینکه چند پیشنهاد مهم به لالوویچ ارائه دادم تاکید کرد: به او گفتیم کشتی یک رشته قدرتی است و امکان استفاده از مواد نیروزا مانند وزنه برداری در آن وجود دارد این تکنولوژی از بلوک شرق آمده است. این موضوع قابل تأمل است که باید تعامل زیادی در آن وجود داشته باشد و نباید به صورت قهری رفتار کرد. باید با برگزاری کلاس های آموزشی در این بحثبه تقویت موضوع پیشگیری کمک کرد. او به ما گفت آ یو سی مجازات دوپینگ را تشدید می کند و لالوویچ حرف من را در این بحثتأیید کرد.

وی ادامه داد: ما در این نشست به کرسی های ایران تاکید کردیم و گفتیم که ایران باید در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی سهمی داشته باشد و قرار شد در تاشکند ازبکستان او به ایران در این راستا کمک کند. لالوویچ به صورت شفاف به ما گفت برای من قابل فهم نیست که کشوری به بزرگی ایران و با این کشتی غنی سهمی در فدراسیون جهانی نداشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: یکی دیگر از بحثهای ما موضوع تقویم فشرده فیلا بود. ما پیشنهاد دادیم به دلیل تداخل بازی های آسیایی با رقابت های جهانی اگر امکانش وجود دارد این رقابت ها کمی با تاخیر برگزار شود که او گفت امکان عقب انداختن رقابت های جهانی در این مقطع زمانی ممکن نیست چرا که همه چیز برنامه ریزی شده و با اسپانسرها قرارداد منعقد کردیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: از لالوویچ خواستیم پیش از اینکه تغییراتی در قوانین فیلا اعمال شود از کشورهای مطرح جهان و صاحب سبک مانند ایران نظرخواهی شود. گفتیم که اگر این اتفاق رخ بدهد طبیعی است که خیلی از کشورهای مطرح با شما همراه و همگام خواهند شد اما اگر این اتفاق رخ ندهد کمی سخت است که به این جمع بندی برسیم تا قوانین تغییر کرده و کشورها آن را بپذیرند که وی گفت تغییرات خیلی کمی در آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از لالوویچ خواستیم ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون جهانی دانش آموزی داشته باشد چرا که رقابت های چندین رشته جهانی در این مقطع برگزار می شود که متاسفانه کشتی در آنها نیست. گفتیم تفاهمی صورت بگیرد که این رشته هم به جمع فدراسیون جهانی دانش آموزی بپیوند که او گفت به زودی راهی پاریس می شوم که با رئیس فدراسیون جهانی دیداری داشته باشم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یکی دیگر از بحثهای ما این بود که دایره داوری در فیلا خیلی کوچک است که این موضوع نشات گرفته از تفکر مدیریت قبلی فیلا بوده است. دایره داوری باید بزرگ شده و از افراد محدود استفاده نشود ما باید به سمت جوانگرایی در داوری برویم و از جوانان استفاده کنیم. همانطور که شاهد بودید روز گذشته در مسابقات برخی از داوران سنشان خیلی بالا بود.

وی افزود: صحبت های لالوویچ هم پیرامون این موضوعات بود. وی گفت تاکید دارم قوانین جدید وضع شود که کشورهای صاحب نام کشتی جهان مانند ایران، روسیه و کره جنوبی که نمایندگانشان در مجامع شرکت می کنند تعداد آرای بیشتری داشته باشند. برای او قابل درک نبود که ایران یک رای داشته باشد و کشوری هم که کشتی چندان مطرحی ندارد رایش با رای ایران برابر باشد. او به دنبال افزایش تعداد آرای ایران در مجامع بین المللی است.

هاشمی در خصوص سفر خود به مجارستان و دیدار با آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری عنوان کرد: علت دیدار ما با مسئولان کمیته ملی المپیک مجارستان این بود که این کشور در ورزش قهرمانی ظرفیت بالایی دارد. آنها ۴۶۰ مدال در ادوار مختلف المپیک دارند و وقتی این تعداد را تقسیم بر دفعات حضورشان در بازی ها می کنیم میانگین رتبه این کشور هشتم می شود. آنها در ۱۸ رشته المپیکی مدال کسب کرده اند این در حالیست که ما تنها در ۴ رشته صاحب مدال شده ایم. قرار بر این شد که تفاهمنامه مشترکی بین کمیته ملی المپیک ایران و مجارستان منعقد شود.

وی افزود: از آنها دعوت کردیم تا به ایران سفر کرده و از نزدیک کشور ما را ببینند. در این سفر موضوعات مختلفی مطرح شد. بحثتبادل مربی، برگزاری اردوهای مشترک، استفاده از ظرفیت ها در رشته های مختلف و… از این قبیل بود. با توجه به موضوعات مطرحی قرار شد به صورت رشته به رشته بحثکرده و تفاهمنامه ای را به امضا برسانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص دیدارش با آیان خاطر نشان کرد: وزنه برداری ایران همواره و در تمام ادوار مدال داشته است لذا این رشته از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است. در همین راستا ارتباط ما با فدراسیون جهانی وزنه برداری باعثتقویت این رشته می شود. در نشست با آیان در مورد همکاری طرفین تاکید زیادی صورت گرفت. آیان هم به ما گفت که ایران را خیلی دوست دارم و ما از او دعوت کردیم سفری به ایران داشته باشد.

هاشمی در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص مشخص شدن رشته های گروه ۲، اعزامی به بازی های آسیایی خاطر نشان کرد: هفته آینده بحثهای خودمان را در این مورد در هیئت اجرایی مطرح می کنیم. فعلا زمان داریم تا رشته های گروه دوم را معرفی کنیم. این رشته ها باید در رقابت های مختلف تا پیش از بازی های آسیایی شرکت کرده که پیامشان مشخص شود و متوجه شویم که چه چیزی در چنته دارند. نمی خواهیم برخی از رشته های ما که به بازی های آسیایی اعزام می شوند برای سایر کشورها حریف تمرینی باشند اما قضاوت در این مورد زود است و طبق قول هایی که داده ایم این مسئله در دست بررسی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار