|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۵۸

دارنده مدال طلای جام جهانی مراکش گفت: ‌ به خاطر علاقه به تیراندازی با کمان، فعالیت حرفه ای در ‌رشته شنا را رها کردم و در حال حاضر تنها به کسب خوشرنگ ترین مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می اندیشم.

به گزارش امید نیوز و به نقل از خبرگزاری ایرنا «پریسا روحانیان» که به تازگی و در جریان نخستین مرحله رقابت های جام جهانی تیراندازی با کمان داخل سالن مراکش در رده سنی جوانان موفق به کسب نخستین مدال طلای جهانی ریکرو زنان ایران شد، ‌افزود: پدرم به صورت حرفه ای در رشته ریکرو فعالیت می کرد و این امر موجب علاقه و شناخت من از این رشته شد و با اینکه در رشته های شنا و کاراته فعالیت می کردم، گرایش شدیدی به سوی این رشته یافتم.
وی ادامه داد: از سال ۹۳ فعالیت در این رشته را شروع کردم و در رقابت های قهرمانی کشور همان سال نونهالان اول شدم، سپس در سال ۹۴ و ۹۵ به ترتیب عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان و جوانان را کسب کردم، ضمن اینکه امسال عنوان سومی مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی کشور بزرگسالان را نیز از آن خود کردم.
این کماندار ۱۶ ساله کرمانی اضافه کرد: ‌کسانی که فعالیت در رشته ریکرو را از از سنین پایه شروع کنند، شانس زیادی برای حرفه ای شدن دارند و من هم امیدوارم با توجه به اینکه از رده نونهالان فعالیت در رشته ریکرو را شروع کرده ام، بتوانم افتخارات بزرگی برای ایران کسب کنم.
روحانیان در خصوص مسابقات جام جهانی داخل سالن مراکش نیز گفت: ‌ سطح این رقابت ها با توجه به حضور نمایندگان بیش از ۲۵ کشور جهان خوب بود و من پس از قرعه استراحت مرحله اول به مصاف کمانداری از امارات، سپس ایتالیا و در آخر با سوگند رحمانی هم تیمی خودم بازی کردم و خوشبختانه توانستم مدال طلای این رقابت ها را به نام خود ثبت کنم.
این کماندار نوجوان کشورمان اضافه کرد: ‌ در جام جهانی مراکش دومین حضورم در عرصه بین المللی را تجربه کردم و به همین دلیل هیچ نگرانی یا استرسی از حضور در این رقابت ها نداشتم و این مساله بر عملکردم تاثیر مثبتی داشت.
روحانیان در مورد برنامه تمریناتش برای تحقق اهداف بزرگش گفت: ‌ قطعا همزمانی تمرینات و تحصیل سختی زیادی برای یک ورزشکار دارد، اما تلاش می کنم در زمان برگزاری اردو از درس ها غافل نشوم و عقب ماندگی یا رسیدگی کمتر به دروس را در فاصله بین اردوها با مطالعه و تلاش بیشتر جبران می کنم.
وی خاطر نشان کرد: ‌ اهداف بزرگ، ‌تلاش سخت می طلبد و من باید علاوه بر برنامه های آماده سازی در اردوهای تیم ملی، شخصا و در باشگاه نیز تمریناتم را پیگیری کنم. اما همانطور که می دانید هزینه باشگاه رفتن و تمرین باشگاهی بسیار زیاد است.
دارنده نخستین مدال طلای ریکرو زنان ایران که پس از موفقیتش ‌مدال خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد، گفت: ‌ متاسفانه در ایران حامیان مالی به دلایل عدیده حاضر به سرمایه گذاری در بخش زنان نیستند و این مانع از حضور بسیاری از افراد مستعد در عرصه های مختلف ورزشی می شود.
وی گرانی تجهیزات ورزشی از جمله تیرو کمان را از دیگر مشکلات ورزش زنان عنوان کرد و افزود: ورزش زنان نیاز به حامیان مالی قدرتمندی دارد تا آنان بتوانند بدون دغدغه مالی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کرده و موفقیت های بزرگی برای کشور کسب کنند.
این کماندار حضور در بازیهای آسیایی را نیز از جمله اهداف نزدیک خود عنوان کرد و گفت: سال ۲۰۱۸ بازیهای آسیایی را پیش رو داریم و من برای حضور در این رقابت ها نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرم.
مرحله اول رقابت های جام جهانی تیراندازی داخل سالن ۲۰۱۷ مراکش طی روزهای ششم و هفتم آذرماه برگزار شد و ایران توانست این رقابت ها را با کسب یک مدال طلا و دو نقره به پایان ببرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار