|
|
کدخبر: ۹۱۲۱۴

لایحه نحوه مدیریت و بهره‌برداری از مجموعه باغ پرندگان و تعیین بهای خدمات بازدید از آن منجر به درگیری لفظی اعضای شورای شهر شد

به گزارشامیدبه نقل از فارس، در جلسه علنی امروز شورای موضوع بررسی لایحه نحوه مدیریت و بهره برداری از مجموعه باغ پرندگان و تعیین بهای خدمات بازدید از آن مورد بررسی قرار گرفت.

محمد حقانی عضوشورای اسلامی شهر تهراندر این باره گفت: متاسفانه از مدت‌ها قبل و همزمان با افتتاح این مجموعه عوارض برای ورود و پارکینگ در این مجموعه اخذ می‌شد و باغ پرندگان فعلی از حیثمسائل بهداشتی، سلامت پرندگان و نیز مسائل مربوط به قراردادهای پیمانکار پروژه اشکالات بسیاری دارد.

به گفته حقانی، بعد از حدود یکسال از راه اندازی این مجموعه هنوز معلوم نیست که دخل و خرج و درآمدهای این مجموعه به چه بخشی واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه حدوداً ۷۰ هکتاری باغ پرندگان تعدادی محدود پرنده را در خود جای داده که در شرایط ناسالم و نامساعدی نگهداری می‌شوند، گفت: حتی پیمانکار اقدام به فروش پرندگان می‌کند در حالی که پیمانکار باید نسبت به جایگزینی پرندگان و شرایط سلامت آنها مسئولیت کامل داشته باشد اما این کار را انجام نمی‌شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، متاسفانه پیمانکار پروژه حتی پرندگان اهدایی شهروندان را نیز می‌فروشد و نظارتی بر کار او وجود ندارد.

احمد حکیمی پور عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه سخنان حقانی گفت: ما نیز نسبت به اقداماتشهرداریدر این مجموعه و تخلف پیمانکار اطلاعاتی داریم.

وی ادامه داد: گزارش‌های متعددی از ناظران و مردم به ما رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مسائل در راستای مصوبه امروز شورا نیست، گفت: ما می‌خواهیم تعرفه ورود و خدمات در این مجموعه را کنترل و تعیین کنیم.

همچنین تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: ما بازدید کردیم همه کار با شهرداری است. فقط به پیمانکار گفته اند پرنده را بخرد و جایگزین و نگهداری کند. پس الان تعرفه را باید برای چه کسی تعیین کنیم؟

دبیر در ادامه گفت: آقای دوستی یک کارگروه تعیین کند وقتش را هم دارد. در کمیسیون بودجه ۱۵ هزار میلیاردی را می کنند ۱۷ هزار میلیارد. نگذارید من اینجا چیزهای را بگویم. من حامی بخش خصوصی هستم یا شما؟

دوستی هم در پاسخ به دبیر گفت: ما می خواستیم با این بودجه اتوبوس بخریم.

بر اساس این گزارش،محسن پیرهادیعضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با طرح سوال از علی رضا دبیر به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: درآمدهای حاصل از این عوارض و تعرفه‌ها به جیب پیمانکار می‌رود یا شهرداری؟ که دبیر پاسخی به این سوال نداد.

در ادامه تقی‌پور عضو دیگر شورای شهر تهران گفت که ما هم از مسئله اشکال در مدیریت این مجموعه اطلاع داریم اما در حال حاضر موضوع مدیریت و شرایط کار پیمانکار این مجموعه مطرح نیست و مدیران شهرداری قاعدتا باید برابر قانون عمل کنند و ما در اینجا فقط می‌خواهیم تعرفه‌ها را تعیین کنیم تا پیمانکار تکلیف خود را بداند.

هادی ساعی عضو دیگر شورای شهر در ادامه جلسه گفت: نمی‌توان تعرفه‌ای تعیین کرد چرا که از تعرفه قبلی بی خبر هستیم.

به گفته ساعی، ما نه در مورد قراردادهای قبلی و نه در مورد تعرفه‌های قبلی هیچ اطلاعی نداریم. بهتر است اول توضیحاتی در مورد تعرفه‌ها، مبالغ اخذ شده که گویا تخلف بوده است و قرارداد پیمانکار با شهرداری ارائه شود.

یکی از مسئولان باغ پرندگان که در جلسه امروز شورای شهر حضور داشت در این باره گفت: مبلغ قرارداد پیمانکار با شهرداری حدود یک میلیارد تومان بود که ماهانه حدود ۸۰ میلیون تومان درآمد دارد.

این مقام مسئول در خصوص نرخ خرید و فروش پرندگان گفت: این خرید و فروش توسط ۵ نفر از کارشناسان تایید شده تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: مبالغ اخذ شده از شهروندان برای تعرفه‌ ورود، به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون حقوقی شورا شهر پیشنهاد داد که این لایحه به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا برای بررسی قرارداد پیمانکار به شهرداری و تخلف صورت گرفته برای اخذ عوارض قبل از تعیین در شورا بازگردد.

در ادامه علی رضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: شرایط فعلی در باغ پرندگان هیچ ربطی به موضوع تعرفه و تعیین آن برای پیمانکار ندارد مگر پیمانکار دزد است که شما می‌خواهید مچش را بگیرید.

وی ادامه داد: این مجموعه زیر نظر شهرداری فعالیت کرده است و اگر ما امروز مشخص نکنیم که پیمانکار چه مبلغی را اخذ کند ممکن است بخش خصوصی بخواهد برای هر ساعت ۱۰ هزار تومان بگیرد. در واقع ما با آوردن این لایحه خواستیم قیمت‌ها از آنچه وجود دارد بالاتر نرود و شرایط برای مردم سخت تر نشود.

همچنین احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: به نظر می‌رسد بهتر است این موضوع به کمیسیون‌های اصلی و فرعی برگشته و مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آنچه که در باغ پرندگان برای اخذ عوارض صورت گرفته تخلف است و باید پیگیری شود و اگر پرندگان شرایط مناسبی را ندارند این مسئله قابل بخشش نیست و باید مسئولان شهرداری نسبت به رفع جدی آن اقدام کنند.

در ادامه علیرضا دبیر اعتراض کرد و گفت: این لایحه حدود چهار ماه است که در شورا منتظر بررسی است و پیمانکار به دنبال تصویب این تعرفه‌ها بوده تا مشکلات این مجموعه را برطرف کند اما حالا با تصمیم شما این لایحه حداقل شش ماه با تاخیر مواجه می‌شود و بعدا دیگر آقایان نگویند که مبالغ اخذ شده در این مدت غیر قانونی بوده و پیمانکار تخلف کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار