|
|
کدخبر: ۱۰۳۷۹۹

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمی‌توان به یکباره ۴۰۰ تومان قیمت بنزین را افزایش داد بلکه افزایش قیمت باید مطابق با تورم ۲۵ درصدی هدف‌گذاری شده برای سال آینده معین شود.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه آیا مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی موافقت می‌کند، گفت: دولت قرار است تبصره هدفمندی را در قالب ۴ ردیف هزینه‌ای و درآمدی ارائه کند.

وی افزود: دولت رویکرد معیشتی دارد، بنابراین به این موضوع توجه می‌کند که انتخاب گزینه‌هایش منجر به گرانی نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوال درخصوص اینکه با توجه به بحث‌های مطرح شده در خصوص قیمت بنزین آیا قیمتبنزینبه ۱۲۰۰ تومان می‌رسد، گفت: در رابطه با قیمت بنزین دو بحثوجود دارد، یا اینکه هدفمندی را در ۵ سال و به طور کامل و مطابق اهداف قانون اجرا کنیم یا اینکه اصلاحیه‌ای برای قانون داشته باشیم.

ندیمی اظهار داشت: در مورد اجرای کامل طرح هدفمندی هنوز تردید وجود دارد، زیرا اگر قرار بود در ۵ سال این طرح به اجرا برسد باید در سال جاری هم قیمت‌ها تغییر می‌کرد ولی چون این تغییرات ایجاد نشده بعید می‌دانم که در ۵ سال طرح هدفمندی به طور کامل اجرا شود.

وی افزود: با این رویکرد دولت، اجرای کامل طرح هدفمندی در ۵ سال را محقق نمی دانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سؤال کهقیمتمنطقی بنزین چه رقمی است، اظهار داشت: قیمت منطقی باید با هدف مطلوب تعیین شود و باید دید هدف مطلوب چیست، اگر عدد مطلوب نرخ فوب خلیج فارس است یک معنی دارد و اگر شیب متناسب با ۲ تا ۳ سال اخیر باشد معنای دیگری دارد.

ندیمی گفت: باید متناسب با دوره ۵ ساله اجرای قانون هدفمندی با حفظ شیب کنونی تصمیم بگیرم که البته حفظ شیب کنونی در سال جاری با سکوت و سکون گذشت، بنابراین نمی‌توانیم به یکباره ۴۰۰ تومان افزایش قیمت بدهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره افزایش قیمت بنزین چقدر باید باشد، اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین باید در حد تورم ۲۵ درصدی هدف‌گذاری برای سال آینده تعیین شود. به عبارتی اگر بخواهیم در حد تورم ۲۵ درصدی قیمت بنزین را تعیین کنیم شیب قیمت تا چند درصد می ‌تواند افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار