|
|
کدخبر: ۹۴۴۴۹

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که دولت در طول این چهار ماه سعی کرده از رشد پایه پولی جلوگیری کند گفت: با این روند و همچنین انضباط مالی دولت، تورم شروع به کاهش کرده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، شاپور محمدی تصریح کرد: این‌که برخی از کارشناسان انتقاد کرده‌اند که کاهشتورمدر مدت زمان کوتاه ممکن نیست شاید از یک بعد صحیح باشد اما آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده و باعثکنترل این شاخص بسیار مهم اقتصادی شده است دلایل و ابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به تغییر فضای اقتصادی کشور پس از انتخابات خرداد ماه ۹۲ عنوان کرد: با توجه به امیدی که به فضای اجتماع تزریق شد مردم در فعالیت‌های اقتصادی خود نیز دگرگونی به وجود آوردند یکی از اصلی‌ترین این محورها بالا رفتن انگیزه اقتصادی و همچنین تغییر نگاه به آینده بود. به شکلی که در حال حاضر می‌بینیم در بخشی از این کاهش شاخص تورم به بعد روانی جامعه مربوط می‌شود و مردم خود باعثکاهش و کنترل آن شده‌اند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به انضباط مالی بسیار بالای دولت تصریح کرد: ‌دولتهمچنین تلاش کرده در کنار کاهش یافتن تورم انتظاری جامعه با تنظیم کردن یک سلسله برنامه‌هایی در امور اقتصادی خود انضباط مالی بوجود آورد قطعا این موضوع به کنترل نقدینگی و متوقف شدن رشد پایه پولی کشور می‌انجامد که وقتی این پول پر قدرت از اقتصاد خارج شده و یا روند افزایشی آن کنترل شود قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی در کاهش نرخ تورم ایفا کند.

محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به امید ایجاد شده در مردم و همچنین انضباط مالی خاصی که دولت در امور اقتصادی خود بوجود آورده است این شاخص طبق وعده‌های داده شده کاهش یافته و به عددی قابل قبول برسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار