|
|
کدخبر: ۱۱۱۵۲۸

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمامیت حقوق هسته‌ای ایران برای مصارف صلح‌آمیز است که باید به رسمیت شناخته شود

به گزارشامیدبه نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در مورد دیدار خود با امیر طلال ارسلان رهبر حزب دموکرات لبنان اظهار داشت: آقای طلال ارسلان از بزرگان دوروزی‌های منطقه، فردی ملی، طرفدار آزادی فلسطین و معتقد به اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست‌ها است.

وی افزود: ‌ آقای طلال ارسلان به عنوان رهبر دوروزی‌ها در کنار مردم و دولت سوریه علیه کسانی که اسلحه‌ به دست گرفته‌اند و دست به کشتار بی‌گناه سوریه می‌زنند ایستاده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه دیدارهای بین حامیان مردم سوریه در جهت حفظ منافع مشترک و همبستگی هرچه بیشتر منطقه است، گفت: این دیدارها در مقابله با مخاطراتی که وحدت مسلمانان و تمامیت ارضی کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند، مؤثر است.

ولایتیدر مورد نطق سالیانهباراک اوباماریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا نیز گفت: نطق آقای اوباما حرف تازه‌ای نداشت و تکرار سخنران قبلی بود؛ حقوق هسته‌ای ایران برای مصاف صلح‌آمیز است و باید به رسمیت شناخته شود.

وی در عین حال اظهارامیدواری کرد، ان‌شاءالله مذاکرات کاملاً روشن و در چارچوب سیاست‌های نظام که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص اوضاع کشور مصر نیز گفت: ‌ درگیری‌های موجود در مصر نوعی درگیری داخلی و اختلاف‌نظرها و سلایق‌ متفاوتی که معتقدیم این دیدگاه‌های مختلف باید به شکل مسالمت‌آمیز حل شود.

ولایتی تأکید کرد: هر نوع خشونت، استبداد و خون‌ریزی در مصر که صورت می‌گیرد سبب تأسف جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. بنابراین امیدواریم که حکومت دمکراتیک و طرفدار اسلام و ارزش‌های اسلامی توسط مردم مصر انتخاب شود.

وی افزود: مردم مصر عموماً خواهان اسلام هستند و از این خشونت‌های در حال اتفاق در کشورشان ناراحت هستند بنابراین امیدواریم این مجال به مردم مصر داده شود که هر شخص و یا دولتی که مدنظرشان است سرکار بیاید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه ۳۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما دولت که محصول انقلاب است همچنان در برابر مشکلات پایدار مانده است، گفت: ایران اسلامی ایران امروز الگویی برای کشورها و ملت‌های اسلامی شده است.

ولایتی گفت: راه رهایی از استعمار و استثمار بیگانگان تکیه بر اسلام است و به گفته وی ۳۵ سال حکومت اسلامی در ایران نشاندهنده این است که تکیه بر اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌تواند مؤثر باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار