|
|
کدخبر: ۸۲۲۳۵

وزیر خارجه ایتالیا:

بونینو وزیر خارجه ایتالیا گفت: پنجره نیمه باز ایران با حسن روحانی و ظریف به هزار دلیل برای همیشه باز نمی ماند و برای همین عنصر زمان در گفت و گوی غرب با تهران اساسی و مهم است.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، بونینو روز جمعه(دیروز) در نشستی که توسط رادیو رادیکاله برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای افزایش سفر همکاران غربی به ایران افزود: غرب نباید آن فرصتی را که در زمان خاتمی از دست داد، تکرار کند و من این بار نسبت به اگاهی بیشتر در غرب از گشایش های ایران خوشبین هستم.

وی گفت: مقاومت هایی از طرف ما(غرب) وجود دارد که نگرانی مشروعی است، اما مهم این است که همکاران ما(در غرب) درک کنند که نباید فرصتی که در گذشته از دست داده شد تکرار شود و عنصر زمان در چنین موقعیتی اساسی است.

وی افزود: امروز عنصر اقتصادی بسیار مهم است و موضوعی حاشیه ای نیست.

وزیر خارجه ایتالیاهمچنین با اشاره به بحران سوریه در آستانه کنفرانس ژنو ۲ بر لزوم تلاش برای کاهش خشونت ها در طی مذاکرات تاکید کرد و گفت که تشدید اینبحرانکمکی به راه حل سیاسی نمی کند بلکه برعکس تمام منطقه را شکننده تر می کند.

بونینو در خصوص امکان رسیدن به یک راه حل در باره سوریه اظهار کرد که باید احتیاط شود و امیدواریم که گام هایی رو به جلو برداشته شود.

وزیرامورخارجه ایتالیا پیشتر و قبل از سفر به تهران، ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط بیشتر با جمهوری اسلامی گفت: از این پس سفرهای مقامات اروپایی به ایران بیشتر خواهد شد.

بونینو نخستین رییس دستگاه دیپلماسی در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است که پس از انتخاب دکترحسن روحانی رییس جمهوری جدید ایران به تهران سفرکرد و به رویکردهای جدید ایران باور دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار