|
|
کدخبر: ۸۶۱۹۳

«یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته، آقای کری امیدوار است اختلافات بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان را در مذاکرات صلح کاهش دهد؛ مذاکراتی که برای رسیدن به توافقی در ماه آوریل برنامه ریزی شده است.»

به گزارشامید، جام نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز(reuters) نوشت:جان کری، وزیر خارجه آمریکا در اولین سفر خود در سال ۲۰۱۴، روز چهارشنبه، راهی منطقه خاورمیانه شد.

آقای کری در این سفر با هدف تسریع مذاکرات سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، به سرزمین های اشغالی می رود.

براساس این گزارش، یک مقام ارشدوزارت خارجه آمریکاگفته، آقای کری امیدوار است اختلافات بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان را در مذاکرات صلح کاهش دهد؛ مذاکراتی که برای رسیدن به توافقی در ماه آوریل برنامه ریزی شده است.

اسرائیل و تشکیلات خودگردان، مذاکرات سازش را در ماه ژولای پس از وقفه ای سه ساله و با هدف رسیدن به توافق صلحی در طول نه ماه از سرگرفتند تا شاید منازعاتی که در چند دهه گذشته ادامه داشته را پایان دهند. اما افزایش شهرک سازی ها توسط رژیم اشغالگر قدس، همزمان با مذاکرات سازش، این گفتگوها را با چالشی جدی مواجه ساخته است.

این مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود، افزود: کری انتظار ندارد که در خلال این دیدار به موفقیتی فوری برسند اما به طرفین فشار خواهد آورد تا در اولین فرصت ممکن درمورد چارچوبی از اصول مهم مانند امنیت، آینده اورشلیم و وضعیت پناهندگان توافق کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار