|
|
کدخبر: ۱۲۰۸۸۸

حمید شفیعی:

«بزرگترین اشتباه من جدایی از ذوب آهن بود. من پرورش یافته ذوب آهن بودم و نباید این تیم را ترک می کردم. اشتباه بعدی و بزرگتر این بود که از اصفهان به تهران رفتم و استقلال را انتخاب کردم.»

به گزارشامیدبه نقل از اوج نیوز، حمید شفیعی درباره وضعیت فعلی خود عنوان کرد: «من الان ۳۲ سال سن دارم. چند ماه قبل و در اوج گرمای خوزستان بود که به دعوت مجید باقری نیا راهی اهواز شدم و قرار بود فعالیتی در یک باشگاه خصوصی داشته باشیم اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و من به اصفهان بازگشتم.»

وی ادامه داد: «فعلا تمریناتم را به صورت اختصاصی ادامه می دهم. هدفم این است برای فصل آینده بهفوتبالباز گردم و انگیزه زیادی هم دارم. البته دوست دارم با شرایط خوب بازگردم و نمی خواهم دست و پا شکسته برگردم.»

مهاجم پیشین ذوب آهن درباره بزرگ ترین اشتباه خود در فوتبال گفت: «بزرگترین اشتباه من جدایی از ذوب آهن بود. من پرورش یافته ذوب آهن بودم و نباید این تیم را ترک می کردم. اشتباه بعدی و بزرگتر این بود که از اصفهان به تهران رفتم و استقلال را انتخاب کردم. شاید اگر سایپا را انتخاب می کردم و به تیم دایی می رفتم شرایط دیگری به وجود می آمد. دایی در آن زمان با توجه به رفاقتی که با هم داشتیم خیلی به من لطف داشت و بارها خواست به سایپا بروم اما در نهایت راهی استقلال شدم.»

وی ادامه داد: «در آن زمان ناصر حجازی و فتح الله زاده مصر بودند که من به استقلال بروم و حتی صحبت از ترانسفر شدن هم بود. البته شاید اگر به پرسپولیس هم می رفتم چنین اتفاقی می افتاد. وقتی اصفهان بودم خیلی مدیربرنامه ها با من تماس می گرفتند. من آن زمان که در اصفهان بودم فکر می کردم مدیر برنامه مثل قضات یک لباس فرم مخصوص به خود دارند ولی بعدا متوجه شدم فردی که مسیر تمرین استقلال را به من نشان می داد دلال است.»

شفیعی تاکید کرد: «دیر به تمرین استقلال ملحق شدم و بدنسازی نداشتم ولی در زمان ناصر خان در یک ربع، ۲۰ دقیقه ها گل هم می زدم. تا کریمی آمد و آن جا تازه فهمیدم داستان چیست. جالب اینجا بود که آقا فیروز ۷ سال بود من را می خواست. حتی روز اول به مدافعان گفتند هر تکلی روی شفیعی بروید ۱۰۰ هزار تومان جریمه می شوید چون او تازه از مصدومیت بازگشته و باید زودتر آماده شود.»

وی ادامه داد: «در تمرین فردای آن روز که دومین روز تمرین با حضور کریمی بود به آقا فیروز سلام دادم ولی جواب سلام ندادند و بعد هم که از ترکیب ۱۸ نفره بیرون رفتم و به روی سکوها تبعید شدم. سپس مطالبی شروع شد که نمی دانستم از کجا آمد. در ابومسلم که بودم مطلبی نوشتند که واقعا برایم عجیب بود. شاید بهتر باشد بگویم که با همکاری یکی از پیشکسوتان مطبوعات که در تهران هستند سناریویی را چیدند که من را از تیم دور کنند. برخی در آن زمان انتظار داشتند قسمتی از قراردادم را به آنها پرداخت کنم که من این کار را نکردم. آن زمان من بالاترین قرارداد را با استقلال بستم. جالب است که در آن مقطع با آن فرد من خیلی محترمانه برخورد می کردم ولی او به آقا فیروز گفت حمید شفیعی را اذیت کن.»

شفیعی تاکید کرد: «بازیکن تیم ملی که همین حالا اطمینان دارد فیکس در جام جهانی بازی می کند برای فصل بعد باید اول حساب مدیر برنامه اش را بدهد تا مطمئن شود بدون مشکل فصل را به پایان می رساند. همان بازیکن می داند اگر مبلغ را پرداخت نکند برایش حواشی به وجود می آید. در زمین با او کاری ندارند و روح و روانش را به هم می ریزند. فردوسی پور هم خیلی تلاش کرد در ۹۰ بحثدلالی را مطرح کند ولی به نظرم ریشه کن کردن این مساله ممکن نیست. قبول دارم اگر یک مشاور خوب در کنار من بود، نمی گذاشتم فوتبالم این طور به قهقرا برود.»

وی افزود: «متاسفانه تا مدت ها برخی افراد از سرم دست برنمی داشتند. من در ابومسلم که بودم روزی محمد رضا ناصحی به من گفت که این فرد فلان مطلب دروغ را علیه تو نوشته است. من با او سر و کله زدم و آن خبرنگار گفت به خدا مدیرعاملتان گفته بود این اتفاق برای شما افتاده است و ما هم نوشتیم. من فوتبالم تمام شده بود و در خانه نشسته بودم ولی باز هم می نوشتند. متاسفانه با این اتفاقات فوتبالم را نابود کردند و دچار افسردگی شدم. فوتبالیست ها کلا دو بار می میرند. یکی پس از فوتبال و دیگری پس از مرگ طبیعی. البته یکی هست مثل عنایتی که در این سن در اوج است و ادامه می دهد. برای آنها هم سخت است که فوتبال را روزی کنار بگذارند.»

شفیعی درباره دوران حضورش در ابومسلم گفت: «به نظرم حضور در ابومسلم تیر خلاص من در لیگ برتر بود. ۴۰ میلیون از ابومسلم چک داشتم اما یک شب دیدم یک نفر برنج فروش به خاطر ۸۰۰ هزار تومان دم در باشگاه خوابیده است. آن زمان به خودم گفتم چه قراردادی بستم.»

وی درباره اینکه بین مهاجمان فعلی کار کدام بازیکن را می پسندد اظهار داشت: «متاسفانه این روزها مثل قبل نیست که فورواردهای زیادی در تیم ها وجود داشته باشند. در گذشته در هر تیم دو، سه فوروارد خوب داشتند ولی الان این شرایط وجود ندارد. البته از نظر من کریم انصاری فرد یکی از مهاجمان خوب فوتبال ماست که اگر تجربه اش بیشتر شود می تواند موفق تر باشد.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار