|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۱۴

یکی امشب از حساس ترین مرحله نیم نهایی جام باشگاه های اروپا با با دیدار رفت دربی مادرید از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه آغاز میشود و به همین بهانه نگاهی به آمار های این بازی خواهیم داشت.

​​​​​​​​​
به گزارش سرویس ورزشیامید نیوز، یکی امشب از حساس ترین مرحله نیم نهایی جام باشگاه های اروپا با با دیدار رفت دربی مادرید از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه آغاز میشود و به همین بهانه نگاهی به آمار های این بازی خواهیم داشت:

​​​​​​​​​​​آمار و ارقام دربی مادرید

تقابل ها
رئال مادریدو اتلتیکو مادرید در ۶ تورنمنت مختلف ۲۶۶ بار به مصاف یکدیگر رفته اند(۱۶۰ بازی در لالیگا، ۴۲ بازی در جام حذفی، ۲ بازی در سوپر جام، ۵۵ بازی در تورنمنت های داخلی و ۷ بازی در اروپا). در کل ۱۳۷ بار رئال برده، ۶۷ بار اتلتیکو مادرید و ۶۲ بازی هم مساوی شده است.

گل
امشب ممکن است دربی به آمار ۸۰۰ گل برسد. در حال حاضر در ۲۶۶ دربی رسمی ۷۹۸ گل به ثمر رسیده است: ۴۵۸ گل رئال مادرید و ۳۴۰ گل اتلتیکو مادرید. لوئیس سائورا پان اولین گل دربی را برای رئال در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۱۳ در اودانل به ثمر رسانده بود.

تکرار
تقابل فینالیست های سال قبل اتفاقی است که فقط ۴ بار رخ داده و در تمامی موراد قهرمان فصل قبل به مرحله بعد صعود کرد: لیورپول - مونشن گلادباخ نیمه نهائی سال ۱۹۷۸، یوونتوس - آژاکس نیمه نهائی ۱۹۹۷، اینتر میلان - بایرن مونیخ دور دوم ۲۰۱۱ و رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در یک چهارم نهائی ۲۰۱۵.

سوابق
برای چهارمین سال پیاپیرئال مادریدواتلتیکو مادریددر اروپا به مصاف یکدیگر می روند. در طول تاریخ ۲ بار این اتفاق رخ داده بود: یوونتوس - دپورتیوو(۲۰۰۰-۰۱,۲۰۰۱-۰۲,۲۰۰۲-۰۳,۲۰۰۳-۰۴) و لیورپول - چلسی(۲۰۰۴-۰۵,۲۰۰۵-۰۶,۲۰۰۶-۰۷,۲۰۰۷-۰۸,۲۰۰۸-۰۹)

مادرید
برای سومین بار در تاریخ دو تیم همشهری در نیمه نهائی به مصاف یکدیگر می روند: در سال ۱۹۵۹ رئال در نیمه نهائی اتلتیکو را حذف کرد و میلان در سال ۲۰۰۳ اینتر را حذف نمود. در این شرایط ۲ تیمی که به فینال رسیدند، قهرمان شدند.

رقابتهای رو در رو
در بازیهای رفت و برگشتیرئال مادریدو اتلتیکو مادرید ۲۲ تقابل داشته اند(۱۷ بار در جام حذفی، ۲ بار در لیگ کاپ، ۱ بار در سوپر جام اسپانیا و ۲ بار در اروپا) که رئال ۱۴ بار صعود کرده است و اتلتیکو مادرید ۸ بار. ۱۲ بار بازی رفت مساوی نشده که ۹ بار آن تیمی که بازی رفت را برده، صعود کرده است. اتلتیکو ۲ بار و رئال مادرید ۱ بار شکست در بازی رفت را جبران کرده اند.

فاکتور میزبانی
۱۳ بار از ۲۲ بازی رفت و برگشتی تیمی که در بازی برگشت میزبان بوده، صعود کرده است(۷ بار رئال مادرید و ۶ بار اتلتیکو مادرید).

روند
اتلتیکو پس از شکست ۳-۰ در ال مادریگال در دسامبر ۲۰۱۶، در ۱۵ بازی پیاپی خارج از خانه شکست نخورده است(۸ برد و ۷ تساوی). بهترین رکورد تاریخ اتلتیکو ۱۷ بازی شکست ناپذیری در خارج از خانه است که در سال ۲۰۱۳ ثبت شد که شانزدهمین بازیش برد ۱-۰ در مقابل رئال با گل دیگو کاستا بود.

خارج از خانه
اتلتیکو در ۴ سال گذشته حداقل ۱ بار در برنابئو پیروز شده است. امشب آخرین فرصت انها خواهد بود تا برای پنجمین سال پیاپی به این روند دست پیدا کنند.

فاکتور سیمئونه
رئال فقط ۳ تا از ۱۵ دربی آخرش را برده است که ۲ تا در لیگ قهرمانان اروپا بود. از زمان آمدن سیمئونه، اتلتیکو در ۳۶ بازی رفت و برگشتی ۲۹ بار صعود کرده است. رئال(۲ بار)، بارسلونا(۳ بار)، روبین کازان و سلتاویگو تنها تیمهایی هستند که موفق به حذف آنها در این مدت شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار