|
|
کدخبر: ۴۷۷۴۵

کاتب:

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در مجمع نمایندگان فارس در خصوص تاثیر ۴۰ درصدی طرح مسکن مهر بر تورم کشور، گفت: صد در صد این طرح در افزایش تورم تاثیر داشته اما برای میزان دقیق آن باید کار کارشناسی انجام شود.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در مجمع نمایندگان فارس مبنی بر اینکه ۴۰ درصد از تورم کشور ناشی از نحوه اجرای طرح مسکن مهراست، گفت: نمی توان گفت که میزان تورم ناشی از طرح مسکن مهر در کشور ۴۰ درصد بوده یا نه اما اینکه بخشی از تورم کشور به طرح مسکن مهر بر می گردد صد درصد درست است.

وی افزود: این طرح باعثشد به جای آنکه جامعه به سمت تولید هدایت شود به سمتمسکن مهرحرکت کند اما اینکه چند درصد در تورم تاثیر داشت نیازمند انجام کار کارشناسی است.

نماینده مردم سمنان و گرمسار ادامه داد: هر قدر نقدینگی به سمت تولید حرکت کند موجب کاهش تورم می شود زیرا از طرفی واردات را به کشور کاهش داده و از طرفی دیگر ارزش پولی ملی را افزایش داده است بنابراین می تواند موجب مهار تورم شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره اتمام فرصت ۱۰۰ روزه وعده داده شده از سوی دولت برای ایجاد یک تحول اساسی در اقتصاد کشور، عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای نیست که بتوان ظرف مدت ۱۰۰ روز در آن تحول بزرگی ایجاد کرد.

کاتب عنوان کرد: ممکن است منظور دولت و شخص آقای روحانی این بوده که طی ۱۰۰ روز در نگرش سیستم مدیریتی کشور می تواند تغییراتی را لحاظ کند اما حقیقت امر این است که نمی توان در اقتصاد کشور تحول ایجاد کرد.

وی گفت: البته در چنین شرایطی همین که در بخش اقتصاد ثبات نسبی ایجاد شده، نرخ ارز ثابت و رو به کاهش است، جلوی افزایش تورم گرفته شده و رکود در حال کاهش است، امیدی در جامعه به وجود آمده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: در برهه ای از زمان در کشور شاهد بودیم که تورم به شدت در حال رشد بود، ارزش پولی کشور به شدت در حال کاهش بود اما در شرایط فعلی این موارد معکوس شده است. بنابراین می توان گفت این نقاط امید می تواند واقعیت های خوبی را برای کشور به دنبال داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سئوال که آیا صرف ارائه گزارش که دولت وعده داده پس از پایان این ۱۰۰ روز ارائه می دهد برای حل مشکلات کشور کافی است، گفت: حتما دولت هم در چنین شرایطی در کنار گزارش، راهکارهایی را ارائه خواهد داد، منتظریم تا گزارش و راهکارهای آنها را بشنویم، ما ناامید نیستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار