|
|
کدخبر: ۴۸۲۰۱

تیم‌ ملی فوتبال ایران این هفته در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مصاف حریفی می‌رود که هرگز طعم پیروزی را برابر ایران نچشیده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا،تیم ملیفوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا این هفته در بانکوک به مصاف تایلند می‌رود. نکته جالب توجه این بازی روند نتیجه گیری ایران برابر حریف شرق‌ آسیا‌یی‌اش است که در طول تاریخ هیچ گاه برابر این تیم نباخته است.

ایران اکنون در جدول بازی‌ها با انجام سه بازی، ‌هفت امتیازی است و صدرنشین است. کویت با پنج امتیاز دوم است و لبنان چهار امتیازی در رده سوم قرار دارد. تایلند حریف ایران در بازی روز جمعه بدون هیچ امتیازی به قعر جدول چسبیده و تمام امیدش برای صهود به سه بازی دور برگشت است.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی اکنون در تایلند به سر می‌برد که کمی پیش از هواپیمای حامل تیم ملی، توفان قدرتمند " هایان " شرق آسیا را درنوردیده و به تایلند رسیده بود هر چند تایلندی‌ها استقبال توفانی از ملی پوشان داشتند اما در حالت عادی شاگردان کارلوس کی‌روش نباید کار چندان سختی برابر حریف خود داشته باشند.

تیم ملی با تمام بازیکنانش به تایلند رفته و لژیونرها هم به اردوی تیم ملحق شده‌اند. از آن جایی که تیم ملی در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا در جمع سه تیم اول قرار نگرفت تا بدون بازی‌های مقدماتی در دوره بعد شرکت کند و اردوهای آماده‌سازی‌اش هم به دلیل بی پولی یکی پس از دیگری لغو شده اینک بازی با تایلند برای تیم ملی یک دیدار تدارکاتی محسوب می شود!

**تاریخچه دیدارهای تیم ملی ایران برابر تایلند

ایران و تایلند تاکنون ۱۳ بار در رقابت‌های مختلف با هم دیدار کرده‌اند. در این دیدارها، هرگز تایلند پیروز نشده و همچنان طعم پیروزی را برابر ایران نچشیده است. ایران اما تاکنون ۱۰ بار حریف شرقی‌اش را شکست داده و سه بار هم برابر این تیم تن به تساوی داده است.

ایران در ۱۳ بازی گذشته ۲۹ بار دروازه تایلند را گشوده و تنها پنج بار دروازه‌اش را برابر حریف باز شده دیده است. بهترین نتیجه ایران برابر تایلند هم به سال ۱۳۶۲ باز می ‌گردد در آن سال تیم ملی ایران در جاکارتار تایلند را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داده بود.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدارش‌ در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ جمعه ۲۴ آبان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در بانکوک به مصاف تایلند می‌رود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار