|
|
کدخبر: ۴۸۳۲۴

روزنامه چاپ بانکوک: ‌

تایلندی‌ها معتقدند کارلوس کی‌روش به سبب دستیاری سرآلکس فرگوسن، نمونه‌ای از یک مربی بسیار با تجربه، جا‌ه‌طلب و البته خواهان پیروزی در همه حال است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، در شرایطی که ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه فردا(جمعه) دیدار برگشت ایران و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه راجامانگالا بانکوک برگزار می‌شود، رسانه‌های تایلندی اقدام به درج گزارش‌های در مورد تیم ملی ایران کرده‌اند.

یک روزنامه تایلندی زبان که در شهر بانکوک منتشر می‌شود، ‌ به همین دلیل گزارشی مبسوط در مورد کارلوسکی‌روشو تیم ایران چاپ کرده است.

*آخرین مصاف برای خودنمایی تایلند

در ابتدای این گزارش عنوان شده مصاف ۱۵ نوامبر(دیدار فردا) آخرین فرصتی برای تایلندی‌ها است که در مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا خودی نشان دهند.

به همین دلیل نشریه مذکور نوشته است: تیم ملی تایلند در روز جمعه ورزشگاه راجا‌مانگالا را به روی هوادارانش و نیز تیم ملی ایران می‌گشاید. فیل‌های جنگی(تایلند) در این میدان ابتدا انتظاری یاری از خیل هوادارانش دارد تا بلکه بتواند «قوای ایران» را درهم شکند. در حقیقت «فیل‌های جنگی» امید به تلافی باخت ۲ بر یک بازی رفت مقابل «تیم ملی»(ایران) بسته‌اند.

*تطبیق با شرایط آب و هوایی

در ادامه این گزارش عنوان شده تیم ملی ایران برای آنکه بتواند در این مصاف کسب نتیجه کند، از چند روز قبل وارد بانکوک شده تا باشرایط آب و هوایی خو بگیرد.

این نشریه نوشت: تیم ملی ایران ۵ روز زودتر از موعد بازی با تایلند به بانکوک سفر کرد. آنها در تاریخ ۱۰ نوامبر و ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی با خط هواپیمایی که شماره پروازش ۳۷۲ بود به اینجا آمدند. در بدو ورود کارلوس کی‌روش، ‌مربی پرتغالی ایران خیلی ساده علت حضور زودهنگام تیمش را اینچنین بیان کرد: زودتر به بانکوک آمدیم تا بدن بچه‌ها به شرایط آب و هوایی عادت کند.

*هوشیاری و دقت نظر کی‌روش

نشریه چاپ بانکوک در بخش دیگری از گزارش خود از اقدام مربی خارجی ایران به عنوان نشانه هوشیاری وی یاد کرده است.

این نشریه نوشت: مشکل تطبیق آب و هوایی تایلند تاکنون مشکل نه فقط تیم‌های که به اینجا تاکنون آمده‌‌اند، بوده، بلکه مسافرین زیادی که از سراسر جهان به تایلند آمده‌اند تا با نقاط دیدنی کشورمان آشنا شوند، ‌بوده است. کی‌روش در حقیقت با آگاهی از این نکته با فدراسیون فوتبال ایران، ‌هماهنگی کرد تا ۵ روز زودتر بازیکنانش را به تایلند بیاورد که در اینجا امکان خوگرفتن به موقعیت جغرافیایی خاص را پیدا کنند.

*کی‌روش مربی در ردیف بزرگان

در بخشی دیگر از این گزارش بحثدستمزد کی‌روش از فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

این روزنامه نوشته‌ است:

اگر قرار باشد موضوع دستمزد مربی تیم رقیب کشورمان یعنی کارلوس کی‌روش را مورد سنجش و ارزیابی قراردهیم، باید عنوان کرد وی در ردیف مربیان بین‌المللی است که از سطح دستمزد قابل توجهی بهره‌ می‌گیرند. براساس اطلاعاتی که موجود است، وی سالیانه ۲ میلیون دلار دستمزد از فدراسیون متبوعش می‌گیرد که این رقم تقریبا ۶۲ میلیون بات(واحد پول تایلند) است. البته وی همین چندی قبل نسبت به تاخیر در دریافت دستمزدش، دلخوری داشت که با پرداخت حقوقش برطرف شد.

*انتخاب کمپ و هتل در برزیل

در ادامه این گزارش مبسوط بازهم از کارلوس کی‌روش سخن به میان آمده است.

گزارشگر این نشریه عنوان کرد: مربی پرتغالی ایران قبل از آنکه مردانش را برای بازی برگشت با تایلند به اردو فراخواند، سفری به برزیل داشت. او با آگاهی کامل از شرایط تمرینی و اقامتی کشور میزبان جام جهانی ۲۰۱۴، اقدام به تحقیق برای انتخاب بهترین کمپ‌ها و هتل‌ها در طول برگزاری جام جهانی کرد.

به همین منظور آنچنانکه رسانه‌های ایران گزارش کردند، ‌وی ۳ انتخاب کلی برای این منظور کرد که هر یک را به صورت «بسته پیشنهادی» در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرارداد تا از حالا امکان گزینش نهایی را با هماهنگی مسئولان فراهم آورد.

*تعریف از کی‌روش

در بخش پایانی نیز نشریه تایلندی از کی‌روش نقل قول به میان آورده و به تعریف از وی پرداخته است.

این نشریه عنوان کرد:

وقتی تلاش می‌کنید با کارلوس کی‌روش هم‌صحبت شوید، او در عمل با پختگی نشان می‌دهد دستیار مربی بزرگی همچون سرآلکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده و تیم‌های مثل مترواستارز آمریکا، ناگویا ژاپن، ملی امارات، رئال مادرید، ملی پرتغال و … را هدایت کرده و مربی بسیار با تجربه است. به همین دلیل وقتی اصرار کردیم در مورد بازی با تایلند در راجامانگالا صحبت کند، ‌ گفت: اجازه بدهید همه حرف‌ها را در مصاحبه خبری بزنم. من از شور و اشتیاق تیم شما مطلع هستم. اما اینجا به ذکر یک جمله اکتفا می کنم تیم ملی ایران در تایلند نیز به پیروزی خواهد رسید.

نشریه تایلندی افزود: کی‌روش چون مربی جاه‌طلب است و به کارش تسلط دارد، حس جاه‌طلبی و کسب پیروزی را به تیمش انتقال داده است. به همین خاطر است که تیم کنونی ایران، در همه حال تشنه کسب نتیجه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار