|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۰۸

بخش امور مالی غیرمتمرکز به‌سرعت درحال‌توسعه است تا نیاز کاربران به استقلال مالی را برطرف کند و محصولات مالی جدید را تولید کند. یکی از نوآوری‌های سال‌های اخیر مفهوم دارایی‌های مصنوعی است که با دارایی‌های مالی واقعی مطابقت دارند و می‌توانند ارزش خود را از سهام، کالاها و سایر دارایی‌های اساسی بدون مالکیت فیزیکی بر خود دارایی‌ها استخراج کنند.

 

میرور پروتکل (Mirror Protocol) یکی از پلتفرم‌های نوپای معامله دارایی‌های مصنوعی است که معامله‌گران فعال در حوزه دیفای استقبال بی‌نظیری از آن کرده‌اند. هدف اصلی این پروتکل عرضه نسخه مصنوعی سهام و سایر دارایی‌های واقعی و فراهم‌کردن امکان ترید، وام‌دهی و کسب درآمد از توکن‌های مصنوعی است.

قبل از خرید میرور پروتکل بهتر است با نحوه کار و آینده این پروژه قدرتمند آشنا شوید. پس به خواندن ادامه دهید.

میرور پروتکل چیست؟

پلتفرم دیفای میرور پروتکل بر روی بستر بلاک‌چینی ترا (Terra) ساخته شده است. این پروتکل امکان مینت کردن (Mint) دارایی‌های مصنوعی را فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند یک توکنی بسازد که ارزش آن با توجه به قیمت دارایی واقعی نوسان کند. به این دسته از ارزهای دیجیتال توکن مصنوعی گفته می‌شود.

میرور پروتکل قصد دارد راهی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند تا بدون نیاز به مالکیت آن دارایی در واقعیت از نوسان قیمت آن دارایی در بازار سود دریافت کنند. به همین جهت معامله‌گرانی که به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی و نبود سرمایه نمی‌توانند دارایی‌های اصلی مانند سهام اپل و آمازون را خریداری کنند، می‌توانند از طریق میرور پروتکل درآمد کسب کنند. دارایی‌های مینت شده در این پروتکل را می‌توانید با استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سوآپ و تراسواپ معامله کنید.

توکن حاکمیتی این پروتکل MIR نام دارد و امکان مدیریت و کنترل پلتفرم توسط جامعه هولدرهای این توکن را فراهم می‌کند.

نحوه کار پروتکل میرور چگونه است؟

شبکه ترا یک پروتکل مبتنی بر بلاکچین و غیرمتمرکز است و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا نرم‌افزار دیفای، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و پروتکل‌ها را بسازند. در شبکه میرور کاربران می‌توانند دارایی مصنوعی ایجاد کنند و ارزش دارایی‌های واقعی خود را در شبکه منعکس کنند. سپس کاربران می‌توانند روی یک وثیقه سپرده‌گذاری کنند و در زمانی که سیستم آن را تنظیم می‌کنند باید مطمئن شوند که یک پشتوانه مطمئن برای پوشش ارزش سرمایه‌های خود دارند.

کاربرد و مزایا میرور پروتکل

این پروتکل برای افزایش نقدینگی در بازار دارایی‌های مصنوعی کاربرد دارد. این در حالی است که تیم پشتیبانی پروژه قصد دارد ویژگی‌های جدیدی مانند کسب بازدهی برای نگهداری سهام، ETFهای پویا و معاملات حاشیه‌ای را به این شبکه اضافه کند.

مزایا میرور پروتکل:

  1. دارابودن شبکه بزرگ و مستقل
  2. داشتن عملکرد گسترده و قابلیت استفاده در سایر تراکنش‌ها و خارج از قالب شبکه
  3. پرداخت هزینه‌های استخراج
  4. دارابودن حاکمیت دائو و دادن حق رأی به کاربران
  5. نوآوری و به‌روزرسانی مداوم

نقشه راه پروتکل میرور

این پروژه تا کنون نقشه راهی را منتشر نکرده است و تمامی به‌روزرسانی‌های خود را در قالب پست‌های وبلاگی در مدیوم پروتکل میرور منتشر می‌کند. تیم توسعه‌دهنده این پروژه، نسخه ۲ پروتکل میرور را در جولای ۲۰۲۱ توسعه دادند. هدف اصلی میرور افزودن دارایی جدید به پروتکل از طریق برگزاری رأی‌گیری‌های حاکمیتی و همچنین توسعه پروتکل با کمک نظرات هولدرهای توکن MIR است.

آشنایی با توکن MIR

ارز MIR توکن حاکمیتی پروتکل میرور است که در شبکه ترا ساخته و در شبکه اتریوم نیز به‌صورت توکن ERC-20 وجود دارد. برای شرکت در رأی‌گیری فعال در ابتدا باید این رمزارز را استیک یا سپرده‌گذاری کنید. برای پیشنهاد رأی‌گیری جدید نیز باید آن را در پلتفرم قفل کنید. پاداش استیکینگ MIR و پاداش استیکینگ توکن‌های تأمین نقدینگی MIR و mAsset از دیگر کاربردهای این توکن محسوب می‌شوند.

توکن MIR با ارزش بازار حدود ۱.۰۳ میلیون دلار در رتبه ۱۲۸۵ بازار جای گرفته است و سهم ۰.۰۰۰۰۹ درصدی از کل بازار کریپتو را در اختیار دارد. بالاترین قیمت این توکن در تاریخ ۱۰ آپریل ۲۰۲۱ معادل ۱۲.۷۹ دلار بوده که در حال حاضر ۹۹.۸۸٪ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد کل واحدهای در گردش ارز MIR حدود ۷۷.۷۴ میلیون است که در نهایت این عدد به ۳۷۰ میلیون خواهد رسید.

نحوه خرید ارز دیجیتال MIR از صرافی معتبر

توکن MIR یکی از پروژه‌های محبوب در کریپتو است که به‌سرعت در صرافی‌های معتبر لیست شد. برای خرید این توکن جنجالی می‌توانید به صرافی‌های بایننس، کوکوین، کوین بیس، بیتفنیکس، هیوبی و کراکن مراجعه کنید. چنانچه قصد خرید توکن بدون احراز هویت را دارید، بهتر است از صرافی‌های یونی‌سواپ و تراسواپ استفاده کنید.

برای خرید ارز MIR با ریال نیز می‌توانید صرافی‌های معتبر ایرانی مانند تبدیل را انتخاب کنید. کارمزد معاملات در این پلتفرم بر اساس میزان معاملات شما تعیین شده و ارزهای دیجیتال جدید برای اولین‌بار در این صرافی لیست می‌شوند.

کدام کیف پول برای ذخیره ارز MIR مناسب است؟

توکن میرور پروتکل بر روی بستر بلاک‌چین‌های اتریوم و ترا ساخته شده و شما می‌توانید از والت‌هایی که از شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند برای نگهداری از ارز MIR استفاده کنید. چنانچه توکن شما مبتنی بر شبکه ترا است، بهتر است از والت‌های ترا استیشن (Terra Station)، میرر ولت (Mirror Wallet)، کیف پول مث (Math Wallet)، اوکسیز (Oxis Wallet) و کوین ۹۸ ((Coin98 Wallet استفاده کنید.

درصورتی‌که توکن شما مبتنی بر شبکه اتریوم است، از والت‌هایی همچون متامسک، تراست والت، اتمیک و مای اتر ولت استفاده کنید. اگر هم ترجیح شما کیف پول سخت‌افزاری است، لجر می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

پیش بینی آینده توکن میرور

به‌طورکلی پروتکل میرور به آینه منعکس‌کننده دارایی‌های آمریکا شناخته می‌شود. این بدان معنی است که پیش‌بینی آینده ارز MIR به آینده بازار سهام آمریکا وابسته است. ازآنجایی‌که در این بازار نوسانات بسیاری وجود دارد، پیش‌بینی آینده این ارز تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. چنانچه می‌خواهید در رابطه با آینده این پروژه اطلاعات کسب کنید، بهتر است پیش‌بینی‌های مربوط به بازار سهام آمریکا را دنبال کنید.

از سوی دیگر این پروژه با مشکلات قانونی مواجه است، زیرا این پروتکل اجازه داد و ستد دارایی‌های مصنوعی سهام فهرست شده در بورس نیویورک را بدون دریافت تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می‌دهد. به همین دلیل قبل از شروع سرمایه‌گذاری در این توکن باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار