|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۳۶

پیش از بحث در خصوص کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت مشاوره شغلی ، باید نکاتی حائز اهمیت و مهم در خصوص مشاوره شغلی افزود : مشاوره شغلی ، در واقع یکی از شاخه های کاربردی و مهم مشاوره می باشد که ، به آن مشاوره حرفه ای یا راهنمای شغلی نیز گفته می شود . این نوع مشاوره ، به افراد در هنگام مواجه شدن با مسئله های شغلی کمک شایانی می کند و به عبارتی کلیه مسائل مرتبط به منابع انسانی را ، در بر می گیرد . می توان به جرات گفت که : مهم ترین و اصلی ترین وظیفه مشاوران شغلی ، ارائه یک مشاوره حرفه ای با استفاده از تکنیک های مشاوره ای و همچنین کمک به مراجعه کنندگان در تصمیم گیری های دشوار و پیچیده کاری و در نهایت ، پشتیبانی از آن ها در رویارویی با شرایط دشوار شغلی می باشد . به طور کلی می توان گفت که : هدف مشاوران شغلی ، بر موضوعاتی مانند تغییر شغل ، جستجوی کار مناسب ، توسعه شغلی ، و دیگر چالش های مربوط و مرتبط به کار است . حال ، ممکن است این سوال برای برخی افراد مطرح شود که : مشاوره شغلی چه مزایایی برای آنان به همراه دارد ؟ برای پاسخ به این پرسش ، باید افزود که : امروزه تنوع مشاغل نسبت به گذشته ، بیش از پیش افزایش یافته است . به عبارت دیگر ، در گذشته این تعداد گزینه گوناگون و مختلف شغلی وجود نداشت . از سوی دیگر نیز امروزه هدف ما از شغل بسیار بیش تر از گذشته می باشد . به عنوان مثال : امروزه افراد توقع دارند که شغل آن ها علاوه بر آن که درآمد بسیار خوبی داشته باشد ، در راستای استعداد و علایق آنان نیز باشد . و همین امر باعث می شود که فرد در راستای رسیدن به یک شغل خوب ، بار ها دچار سرگردانی شود . در میان تمام این پیچیدگی ها و سردرگمی ها بی شک یک مشاور شغلی متخصص و کارآزموده ، بهترین راهنمای افراد در رسیدن به شغلی مناسب می باشد . به عبارت دیگر ،  مشورت با یک مشاور شغلی مجرب و متخصص باعث می شود که فرد راحت تر و بهتر تصمیم گیری نماید و از طرفی نیز ، در وقت او صرفه جویی شود . مسئله مهم دیگری که در این خصوص مطرح می شود ، این امر است که : برای چه کار هایی می توان با مشاوران شغلی مشورت نمود ؟ در خصوص پاسخ به این سوال باید افزود که : بی شک مشاوران شغلی ، می توانند یک گزینه کاملا مناسب و عالی برای بررسی هر گونه نگرانی یا سوالات در خصوص مسیر شغلی فرد ، چالش ها و یا حتی حرکت های احتمالی باشد که افراد در محیط کار با آن مواجه هستند .

به عنوان مثال ، افراد می توانند در این موضوع ها با مشاوران شغلی مشورت نمایند :

 ۱ / درآمد بالقوه مشاغل مختلف ، ۲ / مهارت و یا حتی استعداد های خاص فرد ، ۳ / پیشرفت و یا حتی فرصت های تغییر در حرفه ای خاص ، ۴ / تعهدات آموزشی مورد نیاز مشاغل مختلف ، ۵ / تحصیلات و همچنین مهارت های لازم برای شغل مورد نظر ، ۶ / محیط کار روزانه ( تیم کوچک‌ در مقابل تیم بزرگ ، از راه دور در مقابل دفتر ، و یا حتی در خارج از خانه در مقابل در داخل خانه ) .

111

مسئله حائز اهمیت دیگری که در این خصوص مطرح می شود ، این امر است که : از مشاوره شغلی چه افرادی سود می برند ؟ یا به عبارتی مشاوره شغلی چه سودی برای افراد دارد ؟ در خصوص پاسخ به این پرسش باید افزود که : مشاوره یا مشاوران شغلی متخصص و مجرب ممکن است برای افراد مذکور در ذیل ، سودمند و مناسب باشد: ۱ / آن دسته از افرادی که از شغل خود رضایت ندارند و به اصطلاح ناراضی هستند و قصد دارند تا تغییری در این خصوص ایجاد نمایند . خواه این تغییر بزرگ باشد خواه کوچک ، ۲ / هر فردی که پس از گذشت مدت زمان طولانی ، به نیروی کار بازگردد . همانند مرخصی طولانی مدت والدین ، ۳ / آن دسته از افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جویای کاری با درآمد عالی و مرتبط با علایق و استعداد های خویش می باشند . حال ممکن است این سوال برای برخی افراد پیش آید که : وظیفه یک مشاوره شغلی چیست ؟ و یا اصلا مشاوران شغلی چه کاری انجام می دهند ؟ در خصوص پاسخ به این پرسش باید افزود که : موارد خاص و ویژه ای وجود دارد که مشاوران شغلی می توانند برای افراد انجام دهند ، از جمله این موارد عبارت است از : ۱ / شخصی سازی برنامه شغلی فرد ، ۲ / غلبه بر اضطراب شغلی ، ۳ / ارائه یک بازخورد صادقانه ، ۴ / کمک به حل نمودن مشکلات شغلی ، ۵ / کمک نمودن به منظور راه اندازی کسب و کار ، و ... . در نهایت باید افزود که : کلینیک روانشناسی دل آسا ، کلینیکی معتبر و معروف است که سال ها در حوزه روانشناسی فعالیت نموده و همواره در طی تمام این سال ها ، خدمات تخصصی و شایانی را به عموم هموطنان عزیز ارائه داده است . به عبارت دیگر می توان گفت که : مجموعه روانشناسی دل آسا ، در واقع از میان هزاران نفر از روانشناسان و همچنین روانپزشکان ، پایش به عمل می آورد و سپس بر اساس نظر مراجعین و کاربران خود ، مجرب ترین ، زبده ترین و متخصص ترین روانشناسان و روانپزشکان را انتخاب و سپس در وبسایت خود ، معرفی می کند . به طوری که دیگر نیاز نیست که هموطنان محترم برای یافتن بهترین و معتبر ترین روانشناسان و روانپزشکان ، مدت زمانی طولانی درگیر تحقیق و بررسی در این زمینه باشند ، و تنها می توانند با مراجعه به وبسایت مجموعه روانشناسی دل آسا ، با خاطر آسوده با بهترین و متخصص ترین روانشناسان و روانپزشکان ، مسائل خود را در میان بگذارند و از دانش و تجربیات آن ها در این حوزه ، بهره مند گردند . لازم به ذکر است که به سبب همین خدمات و تجربیات درخشان و موفقیت کلینک روانشناسی دل آسا می باشد که امروزه این کلینیک معتبر ، به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور شناخته شده است . نکته حائز اهمیت دیگری که باید در خصوص کلینیک دل آسا ذکر نمود ، این امر است که : مجموعه روانشناسی دل آسا ، با معرفی نمودن مجرب ترین و برترین پزشکان و همچنین با معرفی بهترین و معتبر ترین کلینیک های روانشناسی در حوزه های : مشاوره شغلی ، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره تحصیلی ، زوج درمانی ، مشاوره قبل از ازدواج ، استرس و اضطراب ، اعتیاد ، ناامنی ، و ... به مراجعه کنندگان عزیز و محترم این امکان را می دهد تا به منظور حل مشکل یا مسائل به وجود آمده ، با دیدی وسیع تر و همچنین با اطلاعاتی بیش تر تصمیم بگیرند و مرجع خود را ، مشخص کنند .

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار