|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۰۲

از آنجایی که گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین ارقام نهال میوه در فصل تابستان است، هر ساله باغداران زیادی تمایل به خرید نهال گیلاس و احداث باغ انواع نهال گیلاس را دارند، ما نیز در همین راستا قصد داریم به معرفی انواع نهال گیلاس و چندی از پربارترین و پرفروش‌ترین ارقام نهال گیلاس در بازار و ویژگی‌های هر یک بپردازیم تا شما باغداران عزیز با نهایت آگاهی اقدام به احداث باغ خود نمایید.

این میوه خوشمزه و خوش رنگ و لعاب معمولا از اوایل خرداد ماه وارد بازار می‌شود و تا اواخر تیرماه می‌توان به صورت تازه خوری آم را در بازار یافت و بقیه ایام سال نیز می‌توان از نوع خشک شده، مربا، کمپوت، آبمیوه و سایر فرآورده‌های آن بهره مند شد. درخت گیلاس نیز درختی است نسبتا بلند قامت که ارتفاع آن تا حدود ۹ متر خواهد رسید و معمولا در اوایل فصل بهار می‌توان شاهد شکوفه‌های خوش رنگ و خوشبوی این درخت بود.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی ارقام پربارزده و مرغوب نهال گیلاس به دست آورید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

راهنمای جامع خرید انواع نهال گیلاس

جهت دریافت راهنمای خرید نهال گیلاس در ابتدای امر بایستی:

● اقلیم آب و هوایی منطقه خود

● شرایط و منابع آبی

● بافت خاک و میزان ph آن را به خوبی شناسایی نمایید و در نهایت اقدام به خرید انواع نهال گیلاس متناسب با شرایط خود نمایید، زیرا تنها در این صورت می‌توانید بازدهی مناسب و عملکرد مطلوبی را از درختان کاشته شده در باغ دریافت نمایید.

موضوع دیگری که در این جا مطرح خواهد شد در رابطه با اقتصادی و بازار پسند بودن نهال گیلاسی است که شما از نهالستان‌های مطرح و موردتایید جهاد کشاورزی خریداری می‌نمایید. برخی نهالستان‌های معتبر همواره اقدام به تولید و فروش نهال گیلاس مرغوب و باکیفیت با بازدهی حداکثری می‌کنند، به گونه‌ای که فرآیند خرید، کاشت و پرورش آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و ضمن این که باردهی بسیار بالایی نیز خواهند داشت و با عرضه محصولات باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی، باغدار به سود بسیار خوبی دست خواهد یافت.

چرا قیمت انواع نهال گیلاس در نهالستان‌های مختلف، متفاوت است؟

احتمالا در مراجعه به نهالستان‌های مختلف برای خرید نهال گیلاس، برای شما نیز پیش آمده باشد که شاهد تفاوت فاحش قیمت انواع نهال گیلاس باشید، به نظر شما دلیل این تفاوت قیمت در نهالستان‌های مختلف در چیست؟ در بررسی کلی که کارشناسان انجام داده‌اند، مشخص شده است که همواره قیمت نهال گیلاس اصلاح شده از سایر ارقام نهال گیلاس بالاتر بوده چرا که نهال گیلاس اصلاح شده و پیوندی بسیار سریع‌تر از سایر ارقام نهال گیلاس به بار می‌نشیند و علاوه بر این که محصولات بسیار با کیفیت و بازارپسندی دارد، طول عمر اقتصادی بسیار بالایی نیز دارند.

دلیل دوم تفاوت قیمت نهال گیلاس در نهالستان‌های مختلف آن است که ارقام نهالی که در نهالستان‌های معتبر تحت نظارت جهاد کشاورزی پرورش می‌یابند، دارای کیفیت بالایی هستند و دارای شناسنامه سلامت و گواهی قرنطینه هستند در نتیجه دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر ارقام نهال بدون شناسنامه و مشکوک به آفت زدگی و... هستند.

سومین عامل که تحت عنوان مهم‌ترین عامل در قیمت گذاری نهال گیلاس شناخته شده است، نوع رقم و نژاد نهال گیلاس و همچنین میزان بازارپسندی محصولات آن است که اگر نهال گیلاس مورد نظر شما رقمی پرطرفدار و از نژاد برتری باشد، بابستی بهای بیشتری بابت خرید آن پرداخت کنید؛ چرا که نهال گیلاس مورد نظر شما محصولات بسیار باکیفیت و محبوبی خواهد داشت که با فروش آن در بازارهای داخلی و حتی خارجی به سود بسیار خوبی دست خواهید یافت.

بهترین نهال گیلاس مقاوم به سرما کدام اند؟

جالب است بدانید که علی رغم این که محصول نهال گیلاس با شروع فصل گرما وارد بازار می‌شود، خود نهال گیلاس در آب و هوای سردسیری رشد و باردهی مطلوب‌تری خواهد داشت و همواره بهترین ارقام نهال گیلاس ارقام نهال گیلاس مقاوم به سرما هستند که در فصول یخبندان از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند و نسبتا دیرگل هستند و پس از اتمام دوره فصل سرما در اواخر فروردین ماه شروع به گلدهی خواهند کرد.

۱‌. نهال گیلاس تکدانه سیاه: در میام ۵۰ رقم نهال گیلاس موجود ور بازار، نهال گیلاس سیاه تکدانه ،یکی از برترین ارقام سردسیری است که رشد و باردهی بسیار مطلوبی در نواحی کوهستانی با اقلیم سردسیر خواهد داشت، ضمن این که این رقم نهال گیلاس دارای محصولاتی درشت و خوش طعم و بازار پسند است که پس از گذشت حداکثر ۵ سال به باردهی اقتصادی خواهد نشست.

۲. نهال گیلاس خوشه‌ای: به جرات می‌توان گفت که برترین نهال گیلاس مقاوم به سرما، نهال گیلاس خوشه‌ای است که همواره بهترین عملکرد خود را در نواحی سردسیری به نمایش خواهد گذاشت؛ به گونه‌ای که با گذشت حدود ۳ سال و کمترین میزان مصرف آب محصولاتی درشت و خوشه‌ای خواهید داشت.

بهترین نهال گیلاس گرمسیری کدام اند؟

اگر شما نیز جز آن دسته باغدارانی هستید که ساکن نواحی کم ارتفاع از سطح دریا و نواحی گرمسیری هستید و قصد احداث باغ گیلاس را دارید بهتر است برای دریافت نتیجه‌ی مطلوب‌تر اقدام به خرید نهال گیلاس گرمسیری نمایید، ارقام نهالی همچون؛

● نهال گیلاس پیش رس سیلویا

● نهال گیلاس تکدانه مشهد

● نهال گیلاس سورینام و ...

با ۵ نوع نهال گیلاس اصلاح شده آشنا شوید

با پیشرفت علم و تکنولوژی کارشناسان کشاورزی اقدام به تولید ارقام نهال گیلاس پیوندی و نهال گیلاس اصلاح شده کرده‌اند که قابلیت باردهی و به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد خود را در هر شرایطی اعم از سرما و گرمای شدید، مواجه با کم آبی و خشکی و تنش‌های محیطی و حتی مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و آفات رایج را دارند و تنها در برخی نهالستان‌های حرفه‌ای و مورد تایید جهاد کشاورزی تولید می‌شوند.

اگر می‌خواهید در سال‌های ابتدایی کاشت نهال گیلاس به بیشترین میزان سوددهی برسید بهتر است اقدام به خرید ارقام نهال گیلاس اصلاح شده و پیوندی خریداری نمایید تا ضمن باردهی اقتصادی سریع‌تر، محصولات بازارپسندتر با کیفیتی صادراتی بدست آورید. ارقام نهالی همچون:

۱‌. نهال گیلاس تکدانه

۲. نهال گیلاس صورتی لواسان

۳. نهال گیلاس خوشه‌ای فرانسوی

۴. نهال گیلاس پاکوتاه

۵. نهال گیلاس آمریکایی

در شمار ارقام نهال اصلاح نژاد شده‌ای هستند که به دلیل پیوند با پایه‌های مقاوم و باکیفیت، تبدیل به ارقام نهال مرغوب و مقاوم با ویژگی‌های برتر شده‌اند. ناگفته نماند که برخی از این ارقام نام برده شده گاها کمیاب و گران قیمت هستند اما با خرید آنها از نهالستان‌های معتبر می‌توانید با قیمتی مناسبتر آنها را تهیه نمایید.

کلام آخر

در پایان مقاله قصد داریم به پاس تشکر از شما باغدار عزیز که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید، به معرفی نهالستان‌های معتبر در حیطه تولید و فروش نهال گیلاس شناسنامه دار و سالم که تحت نظارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند بپرداریم؛ چرا که مطمئنیم حال که تا اینجای کار در کنار ما بوده‌اید حتما قصد احداث باغ گیلاس را با بهترین متریال و پیشرفته‌ترین روش‌ها دارید اما آگاهی کاملی از شیوه‌ی کار ندارید.

نهالستان پالیز نهال با کادری مجرب و حرفه‌ای می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در این مسیر برایتان باشد و تنها کافیست با انتخاب ما ادامه مسیر را با خیالی آسوده طی نمایید و پیش از آن از طریق سایت نهالستان به آدرس paliznahal.ir با ما ارتباط بگیرید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

0914450100

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار