|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۲۱

چیز کیک سن سباستین یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع چیز کیک است که طرفداران زیادی دارد.

چیز کیک سن سباستین یکی از انواع چیز کیک های خوشمزه و لذیذ می باشد که طرز تهیه ی ساده ای دارد و به آسانی می توانید در خانه آن را تهیه نمایید. فوت و فن های طرز تهیه چیز کیک سن سباستین بازاری را در امیدنیوز بخوانید.

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

چیز کیک سن سباستین - چیز کیک

مواد لازم چیز کیک سن سباستین
تخم مرغ ۴ عدد
پنیر ماسکارپونه ۶۰۰ گرم
خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

پیش از این طرز تهیه چیز کیک ژاپنی را یادتان دادیم؛ اکنون به بررسی روش پخت چیز کیک سن سباستین پرداخته ایم.

چیز کیک پنیری - چیز کیک سن سباستین

مرحله اول

برای تهیه کیک سن سباستین خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پنیر ماسکارپونه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که پنیر ماسکارپونه یکدست شد، خامه صبحانه را به کاسه اضافه کرده، سپس مجددا هم می زنیم تا با هم ترکیب و ادغام شوند. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر تخم مرغ را حدود ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم تهیه چیز کیک سن سباستین

در ادامه با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم زده و بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت کامل مخلوط شوند. حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

انواع چیز کیک - چیز کیک سن سباستین

مرحله چهارم

زمانی که ذرات شکر کاملا درون مایه کیک حل شد، نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم، سپس درون کاسه الک کرده و با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس ۱ سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۵ کاملا پخته شود.

مرحله ششم تهیه چیز کیک سن سباستین

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل شود تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که روی کیک طلایی شد، فر را خاموش کرده و درب آن را نیمه باز قرار می دهیم.

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک درون فر بماند تا کاملا سرد شود. زمانی که کیک کاملا سرد شد، آن را از فر خارج می کنیم و به مدت ۷ تا ۸ درون یخچال قرار می دهیم، سپس خارج کرده و با شکلات آب شده تزیین می کنیم. نوش جان.

 نکات طلایی پخت چیزکیک سن سباستین

  •       در اولین مرحله باید نوع چیز کیک خود را انتخاب کنید. اینکه قصد دارید چیزکیک یخچالی درست کنید یا چیزکیک پخته شده. طرز تهیه چیزکیک یخچالی کاملا متفاوت است و اگر قصد دارید به این شیوه کیک درست کنید باید کاملا مواد ابتدایی آن را تغییر داده و مواد جدیدی تهیه کنید.
  •       سعی کنید بهترین پنیرخامه‌ای را تهیه کنید. در واقع پنیرخامه‌ای موردی ست که در مزه این کیک حرف اول را می‌زند. در نتیجه اگر نامرغوب باشد می‌توان عطر و طعم کیک را زیر سوال برده و کل زحمتی که برای تهیه آن کشیدید را از بین ببرد. پنیر خامه ای رامک یکی از محصولات بی‌نظیری که می‌تواند طعم بهتری به چیز کیک سن سباستین بدهد.
  •       بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید. اگر قالب کمربندی در دسترس دارید بهترین چیزی که می‌توانید در آن درست کنید یک چیزکیک بی‌نظیر و خوشمزه است. در واقع با ساختاری که این قالب دارد طرفین آن به راحتی جدا می‌شوند. این قالب با مهر و موم محکمی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد کیک خارج شود و هنگام جداکردن به راحتی هرچه تمام‌تر از کیک جدا می‌شود. حواستان باشد که مایه کیک نباید شل باشد تا از کناره‌های قالب نشت نکند.
  •       قبل از اضافه کردن مواد به پنیر باید به خوبی آن را هم بزنید تا بافت ابریشمی و یکدستی پیدا کند. اینکار را، هم در دستور تهیه چیزکیک پختنی و هم چیزکیک یخچالی باید به خوبی انجام دهید تا بافت کیک‌تان خراب نشود.
  •       حتما از یک چاقو داغ برای برش زدن چیزکیک استفاده کنید زیرا چیزکیک هنگام برش خوردن کمی خورد می‌شود. اما وقتی چاقو داغ باشد از این مشکل جلوگیری می‌کند. یک دستمال هم کنار خود داشته باشید تا پس از هر برش چاقو را با آن تمیز کنید تا خرده‌های برش به دیگر تکه‌ها نچسبند.

چیز کیک نرم - چیز کیک سن سباستین

چند حقیقت جالب در مورد چیزکیک

جالب است بدانید اولین چیزکیک در جزیره یونانی ساموس تهیه شد. محققان قالب‌های پنیری را در این جزیره پیدا کردند که قدمت آنها به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. اما این یافته‌ها قالب‌های معمولی پنیر نبودند، بلکه کیک پنیری بودند. یونانیان باستان مواد ساده‌ای مثل آرد، گندم، عسل و پنیر را باهم مخلوط کرده و به شکل کیک می‌پختند. نکته جالب این است که عروس دامادهای یونان از کیک پنیری به عنوان کیک عروسی استفاده می‌کردند. رسمی که در کشور ما بسیار باب شده و شاهد کیک‌های چندین طبقه در جشن‌ عروسی‌ها هستیم! اما در دوران یونان باستان عروس‌های یونانی پخت و سرو کیک پنیر را به عنوان نشانه‌ای از مهمان‌نوازی برای شوهر و دوستان خود انجام می‌دادند.

چیزکیک با مرور زمان به تمام کشورهای دنیا راه یافت و شاهد رسپی‌های متفاوت آن در سراسر جهان هستیم. در واقع این کیک با طعم‌های جدیدی مثل وانیل، شکلات، کدو تنبل و طعم‌های میوه‌ای مثل انبه، انجیر، لیمو و … تکامل یافته و به شکل‌های جدیدی پخته می‌شود.

شوکه می‌شوید اگر بدانید گران‌ترین چیزکیک دنیا تاکنون به قیمت 4592.42 دلار فروخته شده است. این کیک توسط یک سرآشپز آمریکایی به نام رافائل رونکا در رستوران ایتالیایی Ristorante Rafele در سال 2017 پخته شد و نکته قابل توجه در این چیزکیک این بود که در آن از ورق‌های طلا استفاده شده بود!

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار