|
|
کدخبر: ۲۸۸۰

تقلای ناشیانه یک سایت آلوده به مفاسد اقتصادی برای حمایت از عامل انعقاد قرارداد زیانبار کرسنت، قوز بالا قوز شد.

به گزارشامیدنیوز، در حالی که بیژن زنگنه در قبال گزارش مستند کیهان درباره نقش وی به عنوان وزیر نفت دولت اصلاحات در انعقاد قرارداد کرسنت و ماجرای نامه اعتراضی دکتر روحانی به خاتمی در این زمینه(سال ۸۱) سکوت کرده، سایت انتخاب ضمن حمله به کیهان نوشت: روزنامه کیهان برای حمله به وزیر احتمالی نفت دولت یازدهم، پرونده خا‌ک‌خورده کرسنت را باز می‌کند تا بلکه پروژه مهندسی کابینه با هدف مشکوکش، محقق شود.

خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب» برای آگاهی از قرارداد کرسنت و ادعای حسین شریعتمداری به تحقیق پیرامون این موضوع پرداخت. فردی آگاه از قرارداد کرسنت که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به «انتخاب» گفت: «کرسنت، پروژه انتقال گاز ایران به شارجه و دوبی است. مدیر عامل شرکت شارجه دوبی در سال ۱۳۷۸ به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود.»

به گفته این مدیر فعلی صنایع نفت و گاز، «طرفین حدود هفت ماه مذاکرات فنی داشتند و توافقات اولیه حاصل شد؛ ضمن اینکه همزمان یکسری مذاکرات سیاسی نیز در همین رابطه با طرف اماراتی انجام گرفت اما در ادامه کار به دلیل طولانی شدن روند این قرارداد متوقف ماند.»

انتخاب همچنین با حمله به مدیر مسئول کیهان مدعی شد کیهان در پی تسویه‌حساب سیاسی است. درباره این ادعای سایت انتخاب باید گفت؛ اولاً تعلیق قرارداد به خاطر اعتراض نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی بود. ثانیاً طبق ادعای انتخاب دولت اصلاحات، برای جلب نظر دولت فسقلی امارات اقدام به دادن رشوه قرارداد گاز ۲۵ ساله آن هم چهارده برابر زیر قیمت روز جهانی کرده است! یعنی دولت وقت این قدر ضعیف و بیچاره تلقی شده است؟ ثالثاً برخلاف این ادعا و طبق اسناد و مدارک موجود، نه پای مصالح سیاسی و ملی بلکه پای چند فقره رشوه بزرگ مالی میان چند دلال و برخی مقامات وقت وزارت نفت در میان بوده و به همین دلیل نیز برخی مقامات دولت وقت و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی(دکتر روحانی) شاکی ماجرا بوده‌اند. آیا از نظر گردانندگان سایت انتخاب که اقدام به انتشار ناشیانه این مطلب سفارشی کرده‌اند با دولت وقت درگیری داشته و دنبال تسویه حساب سیاسی بوده‌اند؟!
یادآور می‌شود سایت انتخاب نسخه اینترنتی روزنامه انتخاب می‌باشد که قریب یک دهه پیش منتشر می‌شد و یکی از مراکزی بود که از عطایای خاصه مفسد اقتصادی آن روزگار - شهرام جزایری - برخوردار شد!

این نکته هم گفتنی است که جزایری ضمن آلوده کردن چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی و پارلمانی به انواع هدایا و بخشش‌های صدها میلیون تومانی، شماری از آنها را به سفر دوبی نیز برده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین