|
|
کدخبر: ۱۱۴۲

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نبود ضوابط مشخص درباره بلندمرتبه سازی در شهر تهران گفت: در صورتی که در طرح تفصیلی پهنه بلندمرتبه سازی در این طرح مشخص شده است اما متاسفانه شاهد تعمیم این پهنه در مکانهای دیگر به منظور بلندمرتبه سازی هستیم.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا نسبت به نتیجه تذکرش که هفته گذشته درباره طرح تفصیلی و ضوابط بلندمرتبه سازی مطالبی را بیان کرده بود گفت: آیا این تذکر پی گیری شد و نتیجه‌ای نیز داشت و این مساله در شهرداری تهران توسط معاون مربوطه پیگیری شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشخص نبودن ضوابط شاهد بلندمرتبه سازی در صحنه‌های مختلف شهر تهران هستیم در حالیکه قرار بود بلندمرتبه سازی تنها در بخشی از جاهای خاص دیده شود اما گویا این مساله تعمیم یافته است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از این وضعیت درخواست کرد تا تذکر وی به صورت جدی پیگیری شود و تصریح کرد: می‌ترسم پی گیری این مساله یک تا دو سال به طول انجامد واین مساله بر معضلات شهر تهران افزوده شود.

" مهدی چمران " نیز در پاسخ به ابتکار گفت: این مساله را حتما پیگیری می‌کنیم.

درحالی که معصومه ابتکار با مطرح کردن مکان‌هایی که ضوابط بلندمرتبه سازی در آن مطرح نشده است خواهان پیگیری آن مساله است علیرضا دبیر در واکنش به اظهارنظر وی گفت: گلایه من از خانم ابتکار بر این است که چرا در روز یکشنبه این هفته که شهردار و معاون وی حضور داشتند این موضوع را پیگیری نکردند و امروز آن را در صحن علنی در برابر خبرنگاران مطرح می‌کنند.

معصومه ابتکار در پاسخ به این گفته دبیر اظهار کرد: من نماینده مردم هستم و حق اعتراض دارم و باید این مساله مطرح و رسیدگی شود.

دبیر در ادامه با اشاره به حضور چمران در کمیسیون ماده ۵ گفت: وی نماینده شورا در این کمیسیون است اما در این مساله حرفی نمی‌زند من نیز در ارتباط با طرح تفصیلی قطعا حرف‌هایی برای گفتن دارم چرا که این مساله دغدغه من نیز است.

" حمزه شکیب " رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر نیز در ادامه صحبت‌های ابتکار اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنم بدنبال مسائل حاشیه‌ای نباشید و در شرایط نقل و انتقالات در مدیریت شهری و شورا تا زمان مشخص صدور مجوز بلندمرتبه سازی متوقف شود.

وی ادامه داد: از آنجا که ضوابط بلندمرتبه سازی مشخص نیست و هر کس به سلیقه خودش کار انجام می‌دهد پیشنهاد می‌کنم به شهردار تهران نامه‌ای نوشته شود تا وی دستور توقف مجوز‌های بلند مرتبه سازی تا زمان استقرار شورای چهارم بدهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار