|
|
کدخبر: ۱۱۴۹۷

در فاصله یک روز به پایان مهلت ارسال فیلم های خارجی زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، تعداد کشورهای شرکت کننده در جوایز اسکار به ۶۶ رسید.

به گزارشامیدبه نقل از خبرآنلاین، فیلم «عمر»(Omar) ساخته هانی ابو اسد نماینده فلسطین در بخش فیلم خارجی زبان جوایز اسکار ۲۰۱۴ خواهد بود.

فیلم جدید ابو اسد که به تقابل فلسطینی ها و اسرائیلی ها می پردازد، اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه داوران این بخش را برد.

این تریلر سیاسی در عین حال داستان عشقی ناممکن را به تصویر می کشد و مضامینی چون اعتماد و خیانت در کناره باختری را مورد توجه قرار می دهد.

فلسطین هر سال فیلم به آکادمی معرفی نمی کند و انتخاب «عمر» بخصوص از این جهت قابل توجه است که ۹۵ درصد فیلم با بودجه سرمایه گذاران فلسطینی ساخته شده و اولین فیلم فلسطینی است که تقریبا به طور کامل به صورت مستقل ساخته شده است.

«عمر» اولین بار در آمریکای شمالی در بخش رسمی جشنواره تورنتو نمایش داده شد. این فیلم همچنین قرار است در جشنواره های نیویورک، لندن و دبی روی پرده برود.

«اینک بهشت» به کارگردانی ابو اسد سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه اسکار فیلم خارجی زبان شد.


«زمستان نارضایتی» نماینده مصر در اسکار ۲۰۱۴ است

درام «زمستان نارضایتی»(Winter of Discontent) ساخته ابراهیم البطوط به نمایندگی از مصر در بخش اسکار فیلم خارجی زبان رقابت می کند. این فیلم درباره رویدادهایی است که به قیام در میدان تحریر قاهره انجامید.

«زمستان نارضایتی» تصویری کمتر دیده شده از شکنجه در دوران رژیم حسنی مبارک و تلاش پلیس مخفی برای مقابله با انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ ارائه می دهد. این فیلم اولین بار سال ۲۰۱۲ در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و بعدا در جشنواره های مختلف دیگر روی پرده رفت.
کامبوج مستند «تصویر گمشده»(The Missing Picture) به کارگردانی ریتی پان را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.
این فیلم که یک روایت شخصی از دوران هولناک دیکتاتوری پل پوت در کامبوج دهه ۱۹۷۰ است، در جشنواره کن امسال برنده جایزه اصلی بخش نوعی نگاه شد.

پان «تصویر گمشده» را بر مبنای کتاب خاطرات خود با عنوان «حذف» ساخته است. او در این فیلم تجربیات خانواده خود را در دوران حکومت خمرهای سرخ در کامبوج که به مرگ پدر و مادر و خواهرش منجر شد، به تصویر کشیده است.

«تصویر گمشده» تولید مشترک فرانسه و کامبوج است و با استفاده از تصاویر آرشیوی همین طور عروسک های گلی ساخته شده است.

قزاقستان با فیلم «پیرمرد»(The Old Man) به کارگردانی ارمک تورسونوف در اسکار شرکت می کند.

این فیلم دومین فیلم سه گانه ای است که با «عروس»(۲۰۰۹) شروع شد. «پیرمرد» اقتباسی آزاد از «پیرمرد و دریا» نوشته ارنست همینگوی و درباره پیرمردی به نام کاظم است که در استپ زندگی می کند و می کوشد از گوسفندان خود در برابر گرگ ها محافظت کند.

«بیت لحم»(Bethlehem) اولین فیلم بلند داستانی یووال آدلر هم نماینده اسرائیل در اسکار خواهد بود. داستان فیلم در بیت المقدس و کرانه باختری روی می دهد و درباره یک افسر سرویس مخفی اسرائیل و خبرچین نوجوان اوست. «بیت لحم» اولین بار در جشنواره ونیز نمایش داده شد و بعدا در جشنواره های تلوراید و تورنتو هم به نمایش درآمد.
تاکنون ۶۶ کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم های خارجی زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر(۹ مهر) به پایان می رسد.
اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی زبان پنجشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴(۲۶ دی) همراه نامزدان دیگر بخش ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس(بامداد دوشنبه ۱۲ اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار