|
|
کدخبر: ۱۱۵۷

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در گام اول با تذکر و هشدار و در گام دوم با اعمال قانون با روزه‌خواران و افراد بدحجاب در ماه رمضان برخورد می‌کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر اظهار داشت: ما برای برخورد با هر تخلفی از جمله روزه خواری در ملأعام قوانین مصوبی را در فقه اسلامی داریم که نهاد مربوطه مجری اعمال این قوانین است.

وی افزود: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای خبر از برخورد با روزه‌خواران و افراد بدحجاب را می‌دهد و امسال هم این اطلاعیه منتشر شده، البته ما امیدورایم زبان موعظه اثرگذار باشد و نیازی به برخوردهای قانونی احساس نشود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم با اشاره به تضاد بدحجابی و روزه‌خواری با فرهنگ عمومی و معنوی جامعه در ماه رمضان گفت: روش‌های ارشادی گام اول ضابطین برای برخورد با هنجارشکنان است و در صورتی که امر به معروف نتیجه بخش نباشد برخودهای قانونی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر در ادامه با تأکید بر همراهی مردم با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی مسئولیت اجرای قانون را دارد اما به تنهایی نمی‌تواند فضای عمومی جامعه با فضای معنوی ماه رمضان هماهنگ کند، به همین جهت مردم باید هرجا که منکری دیدند با زبان موعظه به کمک ناجا بیایند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار