|
|
کدخبر: ۱۱۷۴۵۸

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت کارآفرین موتور توسعه است اظهارداشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته نوع نگاه به کار در ایران باید تغییر کند.

به گزارشامیدبه نقل از مهر،علی ربیعیبا اعلام پیگیری لایحه سازمان نظام کارآفرینی در هیئت دولت، از اساتید حوزه کارآفرینی دعوت کرد تا دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون این لایحه ارائه کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: اساتید و دانشجویان حوزه کارآفرینی باید ایده های خود را به دولت ارائه کنند و من در این زمینه قول حمایت های لازم از اجرای ایده های قابل اجرا را می دهم.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی افزود: ‌ اگر می خواهیم بقای اتقلاب را تضمین کنیم باید کارآفرینی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. ربیعی با اشاه به اینکه بر اساس آمار رسمی ۳.۵ میلیون بیکار در کشور داریم و ۴.۵ میلیون دانشجو نیز وارد بازار کار خواهند شد تاکید کرد: ‌ کارآفرینی باید به یک جنبش عظیم اجتماعی و گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر کارآفرینی در عرصه های سیاسی، ‌ اقتصادی، ‌ فرهنگی و اجتماعی مسلط نشود و به جنبش اجتماعی تبدیل نشود مشکلات عمیق تر خواهند شد. وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه بیان داشت: ‌ با تمامی نقدهایی که به آموزش نیروهای انسانی و ساختارهای اقتصادی ممکن است وارد باشد، اما معتقدم اگر بتوانیم مفهوم کارآفرینی را به جنبش کارآفرینی تبدیل کنیم، با ظرفیت نیروی انسانی موجود می توانیم حرکتی جهش وار داشته باشیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت کارآفرین موتور توسعه است اظهارداشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته نوع نگاه به کار در ایران باید تغییر کند؛ با جلب نیروی کارآفرین می توانیم دولتی کارآفرین شکل دهیم چرا که تا زمانی که بدنه دولت کارآفرین نباشد و دولت کارآفرین تشکیل نشود، امکان رشد و توسعه فراهم نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاهبا اشاره به اینکه گروه ها و سازمان های مردم نهاد کارآفرین باید در جامعه توسعه یابند تا جنبش های اجتماعی کارآفرینی شکل بگیرد افزود: ‌به این دلیل باید تمامی ساختارها در خدمت کارآفرینی باشند.

وی تاکید کرد: ‌ برای تشکیل جامعه ای کارآفرین باید از هم اکنون کودکان در حوزه کارآفرینی آموزش های لازم را کسب کنند، ‌ چرا که ریشه اصلی کارآفرینی شالوده شکنی است و این کار باید از کودکی در کودکان به وجود آید.

ربیعی بیان داشت: ‌انسداد اجتماعی برای شکل گیری کارآفرینی باید از بین برود و در این زمینه نباید فقط به وجود یک دانشکده متکی بود بلکه باید روح کارآفرینی در تمام عرصه های آموزشی حاکم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ایام مبارک دهه فجر گفت: باید پدیده انقلاب را برای نسل جدید با قواعد علمی تبیین کنیم به این دلیل که برخی ناکارآمدی ها موجب شده است که نتوانیم ابعاد این تحول را که امام خمینی‌(ره) بنیان گذاری کردند برای نسل جدید تشریح کنیم.

وی افزود: ‌ امروز به برکت این انقلاب می توانیم نقد کنیم و امیدواریم که بتوانیم در سایه انقلاب و برای کارآمدی کشور درست تصمیم بگیریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار