|
|
کدخبر: ۱۲۳۱۴۴

فعالان بازار سیم‌کارت از کاهش نسبی قیمت سیم‌کارت‌ها در هفته‌های اخیر خبر می‌دهند.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق اظهارات فعالانبازاراین روزها قیمتسیم کارت‌های تلفن همراهدر حال کاهش است چرا که خریدار چندانی برای آن‌ها وجود ندارد.

در حال حاضر هر خط کد ۱ همراه اول به طور متوسط به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری شده و حدود دو میلیون تومان به فروش می‌رسد. سیم کارت کد ۲ نیز حدود ۹۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود و حدود یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خرید و فروش سیم کارت کد ۳ همراه اول به ترتیب ۶۵۰ و ۷۰۰ هزار تومان است و کد ۴ به قیمت ۵۰۰ هزار تومان خرید شده و حدود ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

همچنین سیم کارت‌های کد ۵ با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان خریداری شده و حدود ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که البته در تمامی موارد قیمت خط‌ها بسته به میزان رند بودن شماره خط قابل افزایش است.

اما برای سیم کارت‌های کد ۶ برای خرید و فروش به ترتیب قیمتی معادل ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و کد ۷ در صورت صفر بودن حدود ۴۰۰ هزار تومان خریداری و حدود ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. سیم کارت کد ۷ کارکرده نیز برای خرید و فروش قیمتی معادل ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان دارد.

سیم کارت‌های کد ۸ همراه اول که این روزها در صورت ثبت نام می‌توان آنها را با قیمتی حدود ۱۶۳ هزار تومان خریداری کرد در بازار آزاد حدود ۲۰۰ هزار تومان خریداری شده و حدود ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که به گفته فعالان بازار دلیل این اختلاف قیمت آن است که برخی افراد که پیش از این سیم کارت کد ۸ خود را با قیمت ۲۵۶ هزار تومانی خریداری کرده‌اند و اکنون نمی توانند سیم کارت‌های خود را به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به فروش برسانند و به همین دلیل قیمت خط ۸ در بازار نسبت به خط‌های ثبت نامی بالاتر است.

در این زمینه گفته می‌شود راه تشخیص این که سیم کارت با قیمت ۱۶۰ هزار تومانی خریداری شده یا قیمت آن بالاتر بوده هم با توجه به پیش شماره خط مشخص می‌شود چرا که گفته می‌شود سیم کارت‌هایی که با پیش شماره‌هایی مانند ۸۹۴ یا ۸۹۵ شروع می‌شوند از خط‌های ثبت نامی و با قیمت ۱۶۰ هزار تومان هستند و خط‌هایی با پیش شماره‌هایی مانند ۸۰۴ یا ۸۰۵ از خط‌های قدیمی به شمار می‌روند.

اما به گفته فعالان بازار درباره سیم کارت‌ سایر اپراتورها، این روزها با کاهش قیمت سیم کارت‌های دائمی همراه اول تمایل زیادی برای خرید خط دائمی اپراتورهای دوم و سوم وجود ندارد و کاربران ترجیح می‌دهند بیشتر از خط‌های اعتباری ایرانسل و رایتل استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگارانهر خط اعتباری در بازار آزاد حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و در صورت رند بودن شماره آن قیمتش حتی تا ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. همچنین قیمت خط‌های اعتباری ایرانسل از ۵۰۰۰ تومان شروع شده و در صورت رند بودن تا ۱۸۰ یا ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

خط‌های اعتباری همراه اول با کدهای ۰۹۱۰ و ۱۹۱۹ نیز به ترتیب حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارند و گفته می‌شود قیمت‌ برخی خط‌های رند همراه اول دائمی نیز حتی تا یک میلیارد تومان هم می‌رسد البته بنابر اعلام فعالان بازار این روزها اکثرا مردم به دنبال سیم کارت‌های کد ۱ و ۲ هستند و کمتر پیش می‌آید فردی تقاضای خط رند داشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار