|
|
کدخبر: ۱۲۴۱

مطابق نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی، بازار مسکن پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به یک ثبات نسبی رسیده، ثباتی که ابتدا بخش خرید و فروش را تحت تاثیر قرار داد و هم‌اکنون در بازار اجاره‌بها نیز خودی نشان می‌دهد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، فصل نقل و انتقالات امسال با پدیده جدیدی به نام «متری شدن» اجاره‌بها مواجه بود به طوریکه رهن یک مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران بین ۴۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون تومان محاسبه شد. این اتفاق باعثافزایش نرخ اجاره‌بها در مقایسه با فصل گرم سال گذشته شد تا جائیکه به گفته فعالان این بخش متوسط نرخ اجاره‌بها در فاصله تابستان ۹۱ تا تابستان ۹۲ کمی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

با وجود علاقه مالکان به محاسبه اجاره‌بها بر اساس فرمول جدید، اما به نظر می‌رسد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان این بخش دچار رکود شده است. موضوعی که باعثتوقف رشد نرخ اجاره‌بها و ثبات آن در غیاب وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی این بخش شده است.

در حال حاضر یک واحد آپارتمان ۵۵ متری با تمام امکانات نظیر آسانسور, انباری، آیفون تصویری و بالکن واقع در اکباتان توسط مالک ۱۵ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۷۰۰هزار اجاره داده می‌شود. همچنین اجاره یک واحد آپارتمان با مساحت ۵۰ متر در انتهای خیابان ۲۱۲ تهرانپارس ۲۰ میلیون پول پیش(رهن) و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه است.

آپارتمان ۵۵ متری در خیابان اشرفی اصفهانی توسط مالک با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره ماهانه در فایل اجاره قرار گرفته و اجاره یک واحد مسکونی با مساحت ۵۵ متر در یادگار امام ۱۵ میلیون رهن و ماهانه ۳۵۰ هزار تومان است.

همچنین یک واحد ۸۵ متری در سیدخندان با قیمت ۴۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. یک واحد آپارتمان با مساحت ۱۰۰ متر دو خوابه در قیطریه با قیمت ۳۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۲.۵ میلیون تومان اجاره داده می‌شود و رهن آپارتمانی با همین متراژ واقع در پاسداران خیابان عراقی ۹۵ میلیون تومان است.

یک واحد آپارتمان با مساحت ۱۰۰ متر نیز در میدان ونک خیابان برزیل با امکانات سونا وجکوزی داخل واحد توسط مالک ۱۱۵رهن کامل اجاره داده می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار