|
|
کدخبر: ۱۲۶۹

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دغدغه دارویی مردم دغدغه مسئولان نظام سلامت است، گفت: بیمه‌ها به‌تدریج مابه‌التفاوت هزینه‌های دارویی را به مردم می‌پردازند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، محمدحسن طریقت منفرد در دیدار با تولیدکنندگان، واردکنندگان و پخش‌کنندگان عمدۀ داروی کشور ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: اینجانب تا زمانی که مسئولیت دارم در ادامه راه از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دارویی مردم دریغ نخواهم کرد و از شما نیز انتظار دارم در جهت تولید کیفی‌تر و بهتر محصولات و فرآورده‌های دارویی و بی‌نیاز کردن کشور از واردات گام بردارید.

وی افزود: در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیماران نیز مذاکرات لازم با بیمه‌ها صورت گرفته است و بیمه‌ها به‌تدریج این داروها را تحت پوشش قرار داده مابه‌التفاوت قیمت را به مردم پرداخت خواهند کرد.

جمعی از تولیدکنندگان، واردکنندگان و پخش‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی در دیدار با حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعیین نرخ واقعی داروها را موجب شکوفایی صنعت داروی کشور اعلام کردند.

بنا بر این گزارش در این دیدار، تک‌نرخی شدن ارز و تعیین قیمت واقعی داروهای تولید داخل، عوامل شکوفایی این صنعت اعلام شد و صنعتگران داروی کشور در این نشست ذخایر دارویی کشور نسبت به سال گذشته را نسبت به همین زمان دو برابر اعلام کردند.

بر اساس این گزارش صنعتگران دارو، کمبود نقدینگی، کوتاه بودن زمان ثبت سفارش و اعتبار تخصیص ارز، عدم پرداخت به‌موقع بخش دولتی به شرکت‌های دارویی، مشکلات گمرکی، اختلاف با بانک‌ها در خصوص مابه‌التفاوت نرخ ارز، تأثیر تحریم‌ها بر حمل و نقل دریایی دارو، طولانی بودن پروسۀ گشایش اعتبارات اسنادی، عدم هماهنگی بین بانک مرکزی، بانک‌های کارگزار، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت را مهمترین مشکلات فعلی این صنعت اعلام کردند.

گفتنی است در این دیدار دکتر حاجی‌آخوندی رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر پیرعلی قائم‌مقام این سازمان، دکتر رضازاده معاون داروی این سازمان، دکتر کیوان مدیرکل تجهیزات پزشکی، دکتر فیروزفر و دکتر درودی مشاوران وزیر، دکتر هاشمی مدیرعامل پخش هجرت، دکتر اسکندر مدیرعامل پخش رازی، دکتر دیناروند رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر نجفی عرب رئیس سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی، دکتر نقدی مدیرعامل شرکت پخش دارو، دکتر موسوی مدیرعامل شرکت نماد، مهندس تحسیری مدیرعامل شرکت فارابی، مهندس اختراعی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، مهندس معماریان مدیرعامل گروه کوبل دارو(بزرگترین شرکت دارویی ایران) و ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو حضور داشتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار