|
|
کدخبر: ۱۴۵۸۰۳

جایزه مسابقه بهترین طراحی کتاب دنیا در سال ۲۰۱۴ به ˈسنگ سلامˈ از تولیدات انتشارات عصر داستان وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان اختصاص یافت.

به گزارش مشرق،لوح تقدیر مسابقه زیباترین طراحی کتاب جهان برای کتابˈسنگ سلامˈ عصر روز جمعه در نمایشگاه کتاب لایپزیک به دکتر مهدی ایمانی پور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان به نمایندگی از سوی انتشارات عصر داستان اهدا شد.

مراسم اهدای پنجاه و یکمین دوره ˈجایزه جهانی زیباترین طراحی کتاب ۲۰۱۴ ˈ که با بررسی و داوری برجسته ترین کتاب های سراسر دنیا صورت می پذیرد، روز گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب لایپزیک آلمان برگزار شد.

کتاب ˈسنگ سلامˈ که به قلم محمدرضا بایرامی نگارش شده و پاییز سال جاری در ویترین کتابفروشی های کشور قرار گرفته است، توانسته لوح تقدیر این دوره را برای اولین بار در میان ۵۶۷ کتاب مدعی از سراسر دنیا به اثری از ایران اختصاص دهد.

رایزن فرهنگی ایران در آلمان هنگام دریافت جایزه این کتاب از برگزار کنندگان این مسابقه به خاطر اینکه فرصتی برای معرفی تصویرگری کتاب ایران فراهم کردند، سپاسگزاری کرد.

ایمانی پور خاطرنشان کرد: درسال های اخیر آثار خوبی در ایران منتشر شده که به لحاظ متن و تصویر مقبولیت جهانی دارند و کتاب ˈسنگ سلامˈ یک نمونه از آنهاست.

وی در پایان از نویسنده، تصویرگر و ناشر این اثر و ازˈبنیاد ادبیات داستانی ایرانیانˈ که حامی این کتاب بوده وهمچنین ˈبنیاد هنر کتاب آلمانˈ تشکر کرد.

در کنار کتابˈسنگ سلامˈ بایرامی، ˈترکه های درخت آلبالوˈ اثر دیگری از ایران است که در میان ۵۷ نامزد نهایی امسال به چشم می خورد.

سال گذشته نیز برای اولین بار کتابی از انتشارات عصر داستان با عنوان ˈدخیل عشقˈ به عنوان نامزد نهایی این جایزه مورد توجه قرار گرفته بود.

نامزدهای نهایی و برگزیدگان زیباترین طراحی کتاب دنیا هر سال اسفندماه معرفی می شوند و این آثار در غرفه ای در حاشیه نمایشگاه کتاب لایپزیک و فرانکفورت به نمایش گذاشته می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار