|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۱۲

چهارشنبه آخر سال / ۱۳

خبرگزاری تسنیم: معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: نقاط کم خطر و پرخطر در مناطق مختلف شهر تهران برای چهارشنبه آخر سال شناسایی شده است.

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات شهرداری تهران برای چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: به شهرداران مناطق سفارش کرد ه ایم نقاطی که در سال های گذشته پرتردد بوده توجه بیشتری داشته باشند و نیروهای بیشتری را در آن نقاط مستقر کنند. نقاط کم خطر و پر خطر بر اساس سوابق و تجربیات قبلی مشخص است و قرار شده توجه بیشتری به آنها شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران خاطرنشان کرد: خانواده ها باید به عواقب استفاده از مواد محترقه توجه نشان دهند و فرزندان خود را به سمت تخلیه صحیح هیجان و بروز شادی هدایت کنند؛ این امر نیازمند فرهنگسازی است که در این بین رسانه ها از جمله رسانه ملی می تواند اثرگذاری خوبی داشته باشند.

وی افزود: در این راستا چند روزی است با همکاری صدا و سیما و سازمان آتش نشانی برنامه ای با عنوان شب های آرام پخش می شود که در آن اطلاع رسانی و توجه به برخی موضوعات فرهنگی انجام می شود. ما مخالف با شاد بودن و شادمانی خانواده ها نیستیم ولی روش آن باید در چارچوب روش هایی باشد که برای خانواده ها حادثه ایجاد نکند.

عبداللهی در پاسخ به اینکه همواره سخن از آنچه بد است به میان می آید و به راه و رفتار درست پرداخته نمی شود، اظهار داشت: درست است، متأسفانه همیشه درباره برخی موضوعات به صورت مقطعی عمل می کنیم؛ همواره در روزهای پایانی سال درباره چهارشنبه سوری بحثو گفت وگو می شود ولی این مسئله آنقدر اهمیت دارد که در طول سال به آن پرداخته شود و راه و رفتارهایی که به آن اشاره کردید مورد بحثقرار گیرد.

وی در ادامه گفت: همیشه حذر می دهیم و اعلام می کنیم اگر برخی کارها انجام شود چه تبعاتی دارد اما رفتارهای جایگزین را معرفی نمی کنیم، همیشه نقاد خوبی هستیم و درباره هر موضوعی به خوبی حرف می زنیم اما برای آن راه حلی نداریم در حالی که باید در این راستا تلاش کنیم چهارشنبه سوری به یک روز شاد و خاطره انگیز تبدیل شود.

معاون درباره نقش شهرداری تهران در این زمینه گفت: در همه موضوعات مظلوم تر از شهرداری وجود ندارد، همه می خواهند شهرداری تفکر درست در این زمینه را ایجاد، راه حل را پیدا و آن را اجرا هم کند. درست است که شهرداری جایگاه ویژه ای دارد ولی همه اقدامات به عهده شهرداری نیست.

وی درباره نحوه گذراندن چهارشنبه های آخر سال در دوران جوانی اش، اظهار داشت: زمانی که در دوران راهنمایی و دبیرستان بودم چهارشنبه سوری به شکل کنونی برگزار نمی شد؛ در نقاط بیابان شکل با بوته های خشک آتش درست می کردیم و از روی آن می پریدیم. آن زمان موادی به نام کرورات وجود داشت که بین دو سنگ مرمر قرار می دادیم و با ضربه زدن به آن صدایی ایجاد می شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه کارهایی که آن روزها انجام می شد بسیار کم خطر بود، ادامه داد: در این حوزه نیازمند فرهنگسازی است و می توان کارهایی که در گذشته انجام می شد به جوانان و نوجوانان معرفی کرد ولی متأسفانه وجود تنوع در موادمحترقه، سهولت دسترسی آنها و وجود برخی افراد سودجو باعثبروز مشکل برای خانواده ها و فرزندانشان شده است.

وی افزود: باید کارگروه ویژ ه ای با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شود تا برای فرهنگسازی جهت روزهای پایانی سال برنامه ریزی های لازم صورت گیرد. دستگاه های مختلف باید با یکدیگر همفکری کنند تا بدانیم برای چهارشنبه پایان سال باید چه کرد و هرسال بخشی از آن را اجرا کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار