|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۱۶

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تشریح جزیئات افزایش قیمت خدمات دریایی ارائه شده به نفتکش های داخلی و خارجی در پایانه های نفتی کشور، اعلام کرد: در سال ۹۲ حادثه نفتی در پایانه های نفتی کشور به صفر رسید.

سید پیروز موسوی امروز در گفتگو با مهر درباره جزئیات افزایش قیمت خدمات ارائه شده به کشتی های نفتکش داخلی و خارجی در پایانه های نفتی ایران در دریای خزر و خلیج فارس، گفت: هم اکنون پیشنهاد افزایش نرخ خدمات دریایی از مدیریت برنامه ریزی بریا تصویب نهایی به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه در صورت موافقت شرکت ملی نفت قیمت خدمات دریایی به نفتکش های داخلی ۲۰ درصد و برای نفتکش های خارجی حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد، تصریح کرد: این افزایش قیمت با بررسی انجام گرفته با نرخ خدمات دریایی در تمامی پایانه های نفتی منطقه خلیج فارس و برخی از نقاط جهان انجام گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حتی در صورت افزایش قیمت باز هم پایانه های نفتی ایران ارزان قیمت ترین خدمات دریایی را به نفتکش های داخلی و خارجی در مقایسه با پایانه های نفتی کشورهای خلیج فارس ارائه می کند، اظهار داشت: در طول سال جاری تاکنون هیچگونه حادثه ای برای ارائه خدمات دریایی به نفتکش های داخلی و خارجی در سطح پایانه های نفتی به وقوع نپیوسته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات دریایی ارائه شده به نفتکش ها شامل پهلوگیری، جداسازی، هدایت و انتقال بدون هیچ گونه حادثه ای انجام می گیرد، بیان کرد: از این رو تمامی مشتریان داخلی و خارجی از نحوه ارائه خدمات دریایی به نفتکش ها در پایانه های نفتی ایران رضایت دارند.

موسوی در پایان با یادآوری اینکه این افزایش نرخ خدمات پس از بیش از ۵ سال اعمال خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با افزایش قیمت، سطح کمی و کیفی خدمات دریایی ایران به نفتکش ها در پایانه های نفتی ارتقا یابد.

مشتاقعلی گوهری معاون مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی نفت عم اخیرا، اعلام کرده است: برای اصلاح و به روزرسانی نرخ خدمات دریایی و تطبیق آن با نرخ خدمات در موارد مشابه، نرخ خدمات پهلودهی به نفتکشها از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ملی نفتکش ایران استعلام شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت پایانه های نفتی مخیر به دریافت حق الزحمه خدمات مزبور به ارز و یا معادل ریالی آن براساس تسعیر نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی در روز پهلوگیری است، تاکید کرده است: این خدمات در پایانه های نفتی خارگ، عسلویه، ماهشهر و لنگرگاه اختصاصی پتروشیمی به شناورها، کشتیها و نفتکش های ایرانی و خارجی ارائه می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار