|
|
کدخبر: ۱۴۷۴۳۲

رئیس کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به نبود یک مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در کشور گفت: انتخاب ساخت مرکز تخصصی ویژه بیماران مبتلا به سرطان انتخابی هوشمندانه برای اختصاص اوراق وقف است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی اوراق وقف(امینانه)، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تحقق اوراق وقف در سال ۹۲ اظهار داشت: در سال جاری با توجه به مصوبه بودجه سال ۹۲ که ظرفیت جدیدی برای طراحی و توسعه مشارکت مردم در امور خیریه به ویژه امور وقفی حاصل شد، به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده شد تا برای اولین بار اوراق وقف منتشر کند.

*انتشار اوراق وقف؛ نگاه نوین نرم افزاری / توسعه وقف جمعی

وی با اشاره به اینکه در روش متداول و متعارف سنتی معمولاً وقف موکول به اقدامات انفرادی و سخت افزاری بود، گفت: انتشار اوراق وقف یک نگاه نوین نرم افزاری و ترویج و توسعه وقف جمعی را به دنبال دارد.

*کارنامه درخشان ایران در وقف به ویژه در حوزه سلامت

زالی ادامه داد: با توجه به اینکه مشارکت در خرید اوراق وقف مبالغ خُرد را نیز در بر می گیرد، این امکان برای آحاد جامعه خیّر ایران فراهم شده است که حتی با مبالغ بسیار ناچیز هم در بحثوقف مشارکت کنند. جامعه ایرانی همیشه به وقف به صورت ویژه توجه داشته و جزو کشورهایی بوده ایم که در بحثموقوفات به ویژه در حوزه سلامت کارنامه درخشانی داریم.

*پزشکان جزو گروه های پیشتاز در امر وقف

وی پزشکان را جزو گروه های پیشتاز در امر وقف دانست و گفت: وقتی این امکان جدید برای جلب مشارکت آحاد مردم با سرمایه خُرد و تحقق فرایند وقف جمعی فراهم شد، پیش بینی مشارکت ۱۰۰ میلیارد تومان وجود داشت به همین دلیل در جلسات کارشناسی تلاش شد مهم ترین نیازی که در جامعه وجود دارد احصاء شود.

زالی به تشریح روند تصمیم گیری در این خصوص پرداخت و افزود: با توجه به اینکه یکی از خطیرترین و حساس ترین حوزه های اجتماعی در سال های اخیر موضوع سلامت کشور است و مردم هم با یک نگرانی خاص مسائل حوزه سلامت را پیگری می کنند و علاقه مند هستند در زمینه سلامت و درمان مشارکت داشته باشند، تصمیم بر این شد که از ظرفیت اوراق وقف برای مشارکت مردم در امر سلامت و درمان استفاده شود.

*ساخت اولین مرکز تخصصی تشخیص و درمان سرطان با کمک اوراق وقف

وی ادامه داد: برخلاف الگوهای موفق جهانی که مراکز جامع تشخیص و درمان سرطان در کشورها ایجاد می شود، در کشور ما فقدان مرکز جامع سرطان که همه خدمات سرطان از قبیل، تشخیص، درمان، بازتوانی، توانبخشی، تسکینی، حمایتی را انجام دهد، وجود دارد و به شدت نیازمند ایجاد و بنیان ریزی مراکز جامع تشخیصی درمانی سرطان هستیم به همین دلیل مقرر شد در کلان شهر تهران که ماهیت ارجاعی برای دریافت خدمات درمانی در سراسر کشور دارد اولین مرکز تخصصی تشخیص و درمان سرطان با کمک اوراق وقف ساخته شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از افزایش مبتلایان به سرطان در کشور نیز سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر سالیانه بالغ بر ۹۰ هزار مورد جدید سرطان به تعداد مبتلان اضافه می شود و در سال های آتی نیز بر عمق و پیچیدگی این بیماری افزوده خواهد شد؛ از سوی دیگر با توجه به تغییر سیمای بیماری ها بخش زیادی از مسائل آینده نظام سلامت ما به روش های درمان و تشخیص سرطان باید اختصاص داده شود.

*مشکلات فراوان مبتلایان به سرطان

وی در پایان با ابراز تأسف از اینکه در کشور ما بیماری سرطان با تأخیر زمانی قابل توجه تشخیص داده می شوند و هم از نظر هزینه و هم از نظر درمان مشکلات فراوانی برای مبتلایان وجود دارد، گفت: وقتی یک بیمار مبتلا به سرطان در خانواده ای وجود داشته باشد، عملاً آسیب های فراوان اقتصادی به آن خانوار وارد می شود و علاوه بر بیمار اطرافیان هم آسیب های فراوان روحی و اقتصادی متحمل می شوند به ویژه اگر فرد مبتلا، نان آور خانواده باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار