|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۳۴

رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفت وگو با تسنیم تأکید کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر لزوم ایجاد چرخه اقتصادی در تولید بازی های رایانه ای ساخت کشور، تأکید کرد و گفت: به طور مثال فنلاند بعد از ورشکسته شدن شرکت نوکیا، اقتصاد خود را با ۳ بازی رایانه ای نجات داد.

بهروز مینایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در حال حاضر بازی های رایانه ای به عنوان یکی از صنایع سود آور و پردرآمد در کشورهای غربی مطرح است، و توانسته گوی سبقت را از صنایع دیگری مانند فیلم و موسیقی برباید و صاحبان این صنعت را به سودهای کلانی برساند.

نجات اقتصاد فنلاند بعد از ورشکسته شدن شرکت نوکیا با بازی رایانه ای

وی ادامه داد: به طور مثال کشور فنلاند بعد از ورشکسته شدن شرکت نوکیا، اقتصاد خود را از طریق ۳ بازی رایانه ای نجات داد، چراکه این صنعت از صنایع سبزی است که می تواند با تکیه بر خلاقیت و ایده های تولیدکنندگان درآمد بالایی را کسب کند؛ از سوی دیگر با توجه به اهمیت این بازی ها از بُعد فرهنگی و به عنوان یک رسانه که حامل پیام است، باید این ابعاد را به بُعد اقتصادی و صنعتی اضافه کرد.

رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتدار ملی، باید از آورده های داخلی و مایه های پیشرفت داخلی کشور، از جمله حوزه بومی در این زمینه استفاده کنیم.

پیگیری قانون کپی رایت بازی های خارجی

مینایی بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ بازی مورد حمایت قرار گرفته و ساخته شده اند، که از این تعداد ۱۳۰ مورد وارد بازار فروش شده است، اما مسئله مهم ساخت چرخه اقتصادی برای بازی های تولید داخل است و اینکه بتوانیم در تعامل با مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، قانون کپی رایت بازی های خارجی را پیگیری کنیم تا مسئله ارزان بودن بازی های خارجی در مقابل تولیدات داخلی نیز حل شود.

کاهش ۶۰ درصدی بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای

وی افزود: متاسفانه بودجه امسال بنیاد ملی بازی های رایانه ای حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد، که این موضوع ما را وادار به جذب سرمایه بخش خصوصی می کند چراکه برنامه های ما بیشتر یک نوع مدیریت بازی هاست تا بتوانیم فعالیت های سال های گذشته را با رونق بهتری ادامه دهیم.

رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه بنیاد حدود ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، که فقط ۳۳ درصد از آن تخصیص یافت که این مسئله برنامه ریزی های این نهاد را با مشکل روبرو می کند، ضمن اینکه برای سال جاری نیز حدود ۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که با توجه به تأخیر در اختصاص آن روند انجام فعالیت های این نهاد نیز به تأخیر میفتد، لذا باید در تعامل هر چه بیشتر با کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه بیشتری برای آن جذب کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار