|
|
کدخبر: ۱۵۲۱۰۵

عزت ا… انتظامی می گوید: امیدوارم در سال جدید با همدلی و مهربانی در کنار یکدیگر کار کنیم تا مشکلات سینما مرتفع شود.

گروه فرهنگی مشرق- سینمای ایران در حالی به استقبال سال نو رفت که گیشه سینماها به شهادت آمار فروش فیلم های نوروزی پررونق بود. از سوی دیگر سال ۹۳ می تواند به لحاظ به بار نشستن سیاست های سینمایی دولت یازدهم سالی پرامید باشد. البته این نگاه حاصل نگریستن در نیمه پر لیوان است و اگر سیاست های سینمایی سال ۹۳ به هر دلیل به بار ننشیند شکوفه های امیدی که جوانه زدن پژمرده خواهند شد.

عزت ا… انتظامی:
سال ۹۳ با همدلی و مهربانی در کنار هم کار کنیم
آقای بازیگر سینمای ایران در سال جدید آرزوی سلامتی و شادی برای ملت ایران، اهالی سینما و مسؤولان دارد.

عزت ا… انتظامی می گوید: امیدوارم در سال جدید با همدلی و مهربانی در کنار یکدیگر کار کنیم تا مشکلات سینما مرتفع شود. او ادامه می دهد: توصیه می کنم به مسؤولان محترم سینمایی در سال جدید اقداماتی پیش بگیرند تا سینما گران در فضای باز، راحت تر کارکنند و مشکلات کشور بیشتر در فیلم ها به مردم نشان داده شود. اگر فضا برای کار کردن هنرمندان باز نباشد و فیلم ها و آثارمان بازتاب مشکلات جامعه نباشد نتیجه اش این می شود که مردم ما به سمت فیلم های ماهواره روی می آورندو از هنر این مملکت غافل می شوند. باور کنید در فضای تاریک و خاکستری نمی توان کار کرد. من توصیه می کنم کمی خطوط قرمز در کارها کم رنگ تر شود و با هنر سینما و تئاتر بتوانیم مشکلات مردم را بیشتر نشان دهیم.
او گفت: امیدوارم سال جدید سالی پر از نشاط و برکت برای همه هموطنانم باشد.

سیروس الوند:
سال ۹۳ سال خوبی برای سینما خواهد بود
سیروس الوند گفت: به نظر می رسد مدیران جدید در فعالیت هایشان با نمایندگان صنوف، مسوولان خانه سینما و… گفتگو می کنند. از این منظر به نظرم اوضاع سینما در سال ۹۳ خوب خواهد بود.

وی افزود: تا بخش خصوص فعال نشود تولید سر و سامانی نخواهد یافت و آثار فقط منحصر به تولیدات دولتی می شود. متاسفانه در حال حاضر بخش خصوصی سینما خاموش است و فعالیت چشمگیری ندارند. در جشنواره ای که گذشت هم سهم بخش خصوصی خیلی ناچیز بود و این واقعاً خطرناک است. اگر چنین وضعیتی ادامه یابد سینما به طور کامل از بین می رود. از وضعیت گیشه در سال آینده پیش بینی خاصی ندارم. تمام فیلم های جشنواره را ندیدم، اما از بین آنهایی که دیدم فقط به فروش ۴ ۳ فیلم می توانم امیدوار باشم.


محمدرضا هنرمند:
آرزو می کنم مردم در سال ۹۳ با سینما آشتی کنند
محمدرضا هنرمند در خصوص پیش بینی اش از عملکرد مدیران سینمایی در سال ۹۳ به «بانی فیلم» گفت: مدیران نمی توانند با تمام پتانسیل خود کار کنند چون بخشی از این پتانسیل آنها صرف حواشی رایج موجود در جامعه در حوزه های سیاسی و فرهنگی می شود لذا ما نمی توانیم در این شرایط ارزیابی منطقی از عملکرد آنها داشته باشیم.
او در ادامه گفت: قضاوت درستی از گیشه سال آینده سینما نمی توانم داشته باشم اما آرزو می کنم مردم با سینما آشتی کنند و سال ۹۳سال خوبی برای همه هموطنانم باشد.

هومن سیدی:
مدیران به سینماگران اعتماد کنند
هومن سیدی در خصوص چشم انداز سینمای ایران در سال ۹۳ گفت: امیدوارم در سال آینده به سینماگران بها داده شود که بتوانند حرف هایشان را در قالب سیاست های موجود بزنند. مدیران به فیلمسازان اعتماد کنند و با سخت گیری های بی دلیل جلوی رشد سینما را نگیرند.
وی افزود: گیشه سینما و آثار تولیدی ربط مستقیمی بهم دارند. هر چقدر کیفیت آثار بالاتر باشد گیشه هم پر رونق تر خواهد بود و از آنطرف هر چقدر سینما فروش قابل توجهی داشته باشد تولیدات بیشتر و سرمایه گذاری هم بهتر خواهد شد. فیلمی هم که پشتوانه مالی خوبی داشته باشد بهتر تولید می شود و…. در کل ارکان سینما همه بهم زنجیروار متصلند. سیدی همچنین گفت: آرزو می کنم در سال جدید دولت از سینما حمایت کند و البته این حمایت ها را فقط معطوف به تولیدات سفارشی نکند. در واقع برای سینمای مستقل هم فضای مناسبی فراهم کند که بودجه موجود در ژانر اجتماعی، کمدی و… بیشتر و بهتر به کار گرفته شود.

مازیار میری:
امیدوارم مدیران در سال ۹۳ بیش از هر چیز مقاوم باشند
کارگردان فیلم «سعادت آباد» گفت: امیدوارم مدیران سینمایی در سال پیش رو مقاوم باشند و عملکرد چند ماهه اخیر خود را خراب نکنند.
مازیار میری که درباره چشم انداز سینمای ایران در سال ۹۳ با خبرنگار بانی فیلم صحبت می کرد توضیح داد: مدیران بدانند اگر مقاوم بایستند اهالی سینما پشت آنها خواهند ایستاد!
وی در ادامه در خصوص رونق گیشه سالنهای سینما در سال ۹۳ گفت: با توجه به فیلم هایی که برای جشنواره فجر دیدم خیلی گیشه پر رونقی را تصور نمی کنم. اما امیدوارم سال ۹۳ سال آشتی مخاطبان با سینما باشد و گیشه های سینما پر رونق باشد.

بهنام بهزادی:
امیدوارم نگاه حذفی در سال ۹۳ وجود نداشته باشد
کارگردان «قاعده تصادف» در خصوص عملکرد مدیران سینمایی معتقد است: برای قضاوت در مورد عملکرد مدیران سینما فاصله شش ماه بسیار کم است اما به هر حال من امیدوارم.
بهنام بهزادی در همین فاصله کوتاه بارقه های امید و انگیزه را در تلاش های مدیران سینما دیدم. بر خلاف مدیران گذشته، مسوولان فعلی برای ارتقاء سینما از هیچ تلاش و خدمتی فروگذار نکردند. بیشتر از آنکه به مسائل شخصی، جناحی یا سیاسی بیندیشند دغدغه سینما داشتند متأسفانه نداشتن دغدغه سینما آفتی بود که ۸ سال گذشته سینمای ایران را به ویرانه تبدیل کرد. من امیدوارم مدیران فعلی با درک شرایط گذشته، حاشیه ها را به حداقل و به اصل سینما بپردازند.
بهزادی در خصوص گیشه سال ۹۳ سینماها گفت: به نظر من در شرایط بد اقتصادی آنچه که در وهله اول لطمه می بیند سبد فرهنگی خانوار است. امیدوارم در سال ۹۳ با بهتر شدن شرایط اقتصادی، اوضاع گیشه سینماها هم بهتر شود.
او ادامه داد: نتیجه نگاه حذفی و محدویت این می شود که مخاطب نمی تواند برای سلیقه خودش در میان فیلم ها، فیلم پیدا کند. این آفت سینما در سال های اخیر بوده که به سال ۹۲ هم رسیده و گریبان سینمای ایران را گرفته. من امیدوارم با باز شدن فضا، مخاطبان مختلف با سلائق گوناگون فیلم های مورد علاقه شان را در سینماها پیدا کنند.

علیرضا امینی:
مدیران سینمایی در سال جدید جسور باشند
علیرضا امینی در خصوص چشم انداز سینمای ایران در سال ۹۳ گفت: آقای منوچهر محمدی جمله ای قشنگ به من گفتند که شاید الان یادشان نباشد ایشان به من گفتند اگر می خواهی با ترس برای سینما فیلمی بسازی هیچ وقت نساز. این مثل این می ماند که در ماشینی نشسته باشی و با ترس و ترمز گرفتن مداوم بخواهی ماشین را برانی. این دقیقاً یعنی تصادف!

کارگردان فیلم «استشهادی برای خدا» توضیح داد: احساس می کنم مقوله ترس و ترمز گرفتن در نوع مدیریت جدید زیاد به چشم می آید. حداقل در مورد فیلم خودم و یا اتفاقات مربوط به جشنواره این موضوع کاملاً دیده شد. او افزود: به اعتقاد من این نحوه مدیریت مسوولان را به جایی نمی رساند. با ترس و نگرانی و دلهره دست به عصا رفتن نمی توان سینما را اداره کرد. باید جسارت داشت. من از مسوولان می خواهم با قدرت بیشتر و جسارت بالا سینما را مدیریت کنند. اما بعید می بینم! این کارگردان در ادامه گیشه سال ۹۲ را اینگونه ارزیابی کرد که آرزویم این است که سینما صندلیهایش پر باشد و گیشه ای پر رونق را برای سینما ببینم. چرا که ما برای این مردم فیلم می سازیم. امیدوارم فیلم هایمان صرفاً برای نمایش در جشنواره های خارجی یا داخلی نباشد. او افزود: در کنار اینکه امیدوارم گیشه سینما در سال ۹۳ رونق داشته باشد آرزو می کنم به مقوله فرهنگ هم درفیلم هایمان توجه شود چون قرار است با کارهایمان فرهنگ سازی کنیم.

منبع: بانی فیلم

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار