|
|
کدخبر: ۱۵۳۹۱۵

رئیس سازمان داوطلبان:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان داوطلبان از اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر به عنوان مهمترین مولفه در امدادرسانی در حوادثکشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، فرحناز رافع در حاشیه نشست خبری با حضور روسای سازمان های امداد و نجات و جوانان هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخی فعالیت های سیاسی مدیران جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بنده به عنوان یک فعال هلال احمری که بیش از دو دهه در این جمعیت خدمت کرده ام، به خدای واحد قسم می خورم که حداقل در زمانی که خودم یکی از مدیران ارشد جمعیت بودم، مدیران در راس این جمعیت کار سیاسی انجام ندادند.

رافع ادامه داد: البته مدیران سابق، شاید منش سیاسی داشتند ولی کار سیاسی نکردند. بنده به عنوان کسی که از کف فعالیت های جمعیت هلال احمر به عرصه های مدیریتی ورود پیدا کرده ام و برای آن نیز بسیار زحمت کشیدم به ضرس قاطع اعلام می کنم که هیچ مدیری در جمعیت کار سیاسی انجام نمی دهد. آقای دکتر فرهادی نیز این موضوع، دغدغه وی است.
وی ادامه داد:ما باید در جمعیت هلال احمر اعتماد عمومی را جلب کنیم زیرا اگر این اعتماد عمومی نباشد هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم و نباید به این سازمان برچسب سیاسی زد. البته شاید برخی ناهنجاری ها را خبرنگاران مشاهده کنند ولی بهتر است این مباحثرا در جمع مطرح نکنند و به صورت خصوصی به مدیران اعلام کنند زیرا اکثر مسؤلان جمعیت می خواهند که پاسخگوی رسانه ها باشند.

در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران، رافع درباره ادامه طرح نیابت سازمان داوطلبان نیز گفت: این طرح به مناسبت های مختلف صورت می پذیرد و در آینده نیز بهبود پیدا می کند و افراد با آموزش هایی که می بینند، این طرح را برای سالمندان به اجرا در می آورند که امیدواریم در هفته هلال احمر برنامه های آینده این طرح را نیز اعلام کنیم.

در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد نجات نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره گلایه آنها از عدم پاسخگویی رئیس جمعیت هلال احمر به رسانه ها عنوان کرد: بیشترین اهداف مدیران جدید هلال احمر تحول و نوآوری و کادرسازی است به خاطر همین آقای فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر می خواهند که ما مدیران زیرمجموعه بیشتر در حوزه رسانه ها حضور پیدا کنیم تا ما بهتر پاسخگو شویم. به خاطر همین بیشترین پاسخگویی در این موارد به رسانه ها را به ما محول کرده اند.

کولیوند درباره آمار حادثه برای امدادگران در ایام نوروز گفت: در این ایام فقط برای ۲ نفر از امدادگران آسیب هایی وارد شد که خوشبختانه خطر جانی نداشت. اصل کار ما پیشگیری است و سعی می کنیم با فرهنگسازی برای کاهش حوادثبا شعار یک امدادگر در هر خانواده بر اساس شعار رهبر معظم انقلاب در سال جاری اقدام کنیم.

رئیس سازمان امداد نجات با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم جمعیت هلال احمر ایجاد پایگاه های محوری بر اساس نقشه ای جامع در شعب جمعیت است، عنوان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم شعار هر خانواده یک امدادگر را نیز نهادینه کنیم تا بر اساس شعار و سیاست های بالادستی نظام به خصوص شعار امسال که فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقدام کنیم.

کولیوند تصریح کرد: مهمترین برنامه های سازمان امداد نجات نیز در هفته هلال احمر اعلام خواهد شد و درباره آن سؤالی که یکی از خبرنگاران در زمینه مشکلات اسکان عنوان کردند باید اعلام کنم که پایگاه های سازمان امداد و نجات دارای مکان های برای اسکان است، ولی در برخی از مواقع که بحران ایجاد می شود مثلاً در یکی از استان ها در ایام نوروز ۱۰ کیلومتر راهبندان به دلیل برف و کولاک ایجاد شده بود که مجبور شدیم مردم را در محل های دیگری اسکان دهیم.

وی درباره استفاده از بالگردهای امدادی هلال احمر که باید برای آن مسؤلان هزینه هایی را پرداخت کنند؛ خاطرنشان کرد: هر کس از بالگردهای امدادی هلال احمر بخواهد استفاده کند باید هزینه هایی را بپردازد که بر این اساس ما قراردادهایی با آنها منعقد می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار