|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۹۸

رئیس سابق سازمان حج و زیارت پیشنهاد داد

خبرگزاری تسنیم رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید با ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و صبر در پی تحقق شعار سال ۹۳ باشیم پیشنهاد داد تا جلسات شورای اسلامی شهر تهران هر چند وقت یکبار در شهر ری نیز برگزار شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام ری شهری در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ذکر نکته های آموزنده ای از سوره والعصر پرداخت و افزود: سوره مبارکه والعصر یکی از سوره های بسیار آموزنده قران است که چهار عنصر به عنوان عناصر اصلی تحول فرهنگی، سازندگی و ساختن روح و جسم و جان را بیان می کند. در این سوره بیان شده است که مطلق انسان ها در این دنیا ضرر و زیان می کنند مگر آنها که به این چهار اصل پایبند باشند؛ ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر.

وی گفت: حال باید این سوال را پرسید که آیا این ۴ اصل باهم ارتباط دارند که باید گفت این ۴ اصل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند به گونه ای که ایمان که مبنای حرکات فرهنگی در جامعه است باید با عمل صالح همراه باشد. اگر این گونه نباشد ایمان از جامعه رخت بر می بندد.

ری شهری گفت: همچنین اگر می خواهیم در جامعه عمل صالح داشته باشیم باید حق محور باشیم و ملاکمان حق باشد و اگر می خواهیم حق در جامعه نهادینه شود باید به صبر و شکیبایی متکی باشیم. پس اگر می خواهیم فرهنگ اسلامی در جامعه ترویج پیدا کند باید این ۴ اصل را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما شکیبایی نداشته باشیم ندای حق در تمامی عرصه ها را نمی شنویم و وقتی حق محور نباشیم عمل صالح نخواهیم داشت و در پی آن ایمان نیز نداریم.

آیت الله ری شهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: لقمان در فرازی از پندهای خود می گوید که ۷ هزار حکمت یاد گرفته اما از میان این ۷ هزار حکمت، ۴ حکمت را انتخاب کرده که تمسک به آن سبب می شود همه همراه هم به بهشت برویم. این ۴ حکمت که از حکمت های جامع است عبارتند از تقوی سیاسی، سبک کردن بار دنیایی، اندوختن زاد و توشه آخرت و اخلاص در عمل.

وی اضافه کرد: باید در نظر داشت که اصلی ترین عامل موفقیت در کارها اخلاص در عمل است که باید مبنای کار مسئولین در راستای سخنان و منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باشد.

وی در فرازی دیگر از سخنان خود به خطبه امام علی اشاره کرد و افزود: حضرت علی در خطبه ای مردم را از چند نکته بیم می دهد. حضرت می فرماید بترسید از انچه بر سر ملت های پیشین آمد، با هم برادر و یکدل باشید و تواصی به الفت داشته باشید و از هر چه که ستون فقرات ملت های پیشین را شکست اجتناب کنید. امیدوارم امسال سالی باشد که همه مردم و ما خدمت خالصانه داشته باشیم.

آیت الله ری شهری در پایان گفت: من چند پیشنهاد آماده کرده بودم که به واسطه ذیق وقت تنها برخی از انان را ایراد می کنم، نخست انکه مردم ری انتظار توجه بیشتر به مسائل و مشکلات از سوی شهرداری و شورای شهر را دارند هر چند که اقدامات خوبی هم تا به حال انجام شده است. این که بسیاری از مشکلات تهران به ری منتقل می شود نظیر تخلیه زباله ها، مردم انتظار دارند برکات شهر تهران نیز به این منطقه برسد.

وی همچنین افزود: شورای اسلامی شهر تهران تنها برای تهران نیست و برای مردم ری و سایر نقاط نیز هست از اینرو پیشنهاد می کنیم تا هر دو، سه ماه یکبار جلسات شورای اسلامی شهر تهران در شهر ری برگزار شود تا منشا خیر برکات بیشتر باشد.

احمد مسجد جامعی ریئس شورای اسلامی شهر تهران نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: بنا داریم در این دوره از شورا برخی از جلسات را در مناطق مختلف تهران برگزار کنیم که این کار را از شهر ری آغاز خواهیم کرد.

وی در ابتدای این جلسه نیز با اشاره به سنت حسنه تهرانی ها مبنی بر زیارت آستانه حضرت عبدالعظیم و دیدار با علما و شخصیت های فرهنگی و علمی شهر ری در ایام نوروز گفت: در پی احیا این سنت حسنه از جناب آیت الله ری شهری دعوت کردیم تا در اولین جلسه سال ۹۳ در شورا حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برخی اقدامات آیت الله ری شهری افزود: آقای ری شهری از جمله شخصیت هایی هستند که اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی و شهری انجام داده اند، وی از جمله پایه گزاران دانشکده حدیثبودند و کتاب سال ولایت تالیف ایشان از نخستین حرکات ثبت شده در حوزه و دانشگاه است.

آیت الله ری شهری بعد از سخنان ریاست شورا در جایگاه قرار گرفت و گفت: این اقدام آقای مسجد جامعی اقدام مبارکی است چرا که سالی که یک بعد آن فرهنگ است با یک حرکت فرهنگی آغاز شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار