|
|
کدخبر: ۱۵۵۴۲۸

حافظی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه عقل و منطق ایجاب می کند که دولت مقدمات پرداخت دیون خود به شهرداری ها را فراهم کند، گفت: پرداخت مطالبات شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی یکی از موضوعات اثرگذار در ارتقاء سلامت مردم است.

رحمت الله حافظی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به مطالبات شهرداری تهران از دولت در حوزه حمل ونقل عمومی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی دولت در نیمه دوم سال گذشته اصرار و فشار به آنها برای پرداخت مطالبات کار موجهی تلقی نمی شد.

وی ادامه داد: ولی با توجه به اینکه دولت ثبات نسبتاً خوبی در مسائل اقتصادی پیدا کرده و تسلط نسبی بر مسائل و حوزه های مختلف حاصل شده است این انتظار وجود دارد که در سال جاری مقدمات پرداخت مطالبات شهرداری تهران فراهم شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهوری در زمان های مختلف بر موضوع سلامت تأکید و توجه نشان داده و اعلام کرده است که دولت قصد دارد در جهت کاهش هزینه های مردم گام برداشته شود، قطعاً پرداخت مطالبات شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی یکی از موضوعات اثرگذار در ارتقاء سلامت شهروندان و کاهش هزینه های آنها در حوزه سلامت به شمار می آید.

وی افزود: توسعه ناوگان ریلی و حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و اتوبوس می تواند از استفاده خودروهای شخصی بکاهد و آرمش روحی و روانی را برای مردم به واسطه قرار نگرفتن در ترافیک های سنگین به ارمغان آورد. در ادامه ایجاد این شرایط نیز کاهش آلودگی هوا و به دنبال آن کاهش عوارض ناشی از آن مانند سرطان، مرگ ومیرهای ناشی از آلودگی هوا را در پی خواهیم داشت و قطعا بسیاری از بیماری های ریوی، تنفسی و خونی با این روند کاهش خواهند یافت.

حافظی خاطرنشان کرد: عقل و منطق ایجاب می کند که دولت مقدمات پرداخت دیون خود به شهرداری ها را فراهم کند تا با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بتوانیم شاهد تحقق وعده های رئیس جمهوری باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار