|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۵۸

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با امارات خبرداد و گفت: در این زمینه اتاق بازرگانی آمادگی امضای تفاهم نامه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی در دیدار با وزیر اقتصاد امارات گفت: اتاق ایران آمادگی امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق امارات را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که به دعوت وزرات اقتصاد امارات متحده عربی در رأس یک هیأت برای شرکت در چهارمین اجلاس سالانه سرمایه گذاری(AIM) به این کشور سفر کرده است، افزود: اهمیت روابط دوجانبه ایران و امارات بر هیچ کس پوشیده نیست و بر این اساس ضرورت دارد تا همکاری های اقتصادی دو کشور گسترش یابد.

وی تصریح کرد: اجلاس سرمایه گذاری می تواند زمینه را برای همکاری بخش های خصوصی دو کشور فراهم کند. بر این اساس اتاق ایران برای امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق های بازرگانی دو کشور، همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک آمادگی دارد.

همچنین در این دیدار، وزیر اقتصاد امارات نیز گفت: شرایط جدید در روابط دو کشور ایجاد شده است، که این امر موجب گسترش و توسعه روابط خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که اجلاس سالانه سرمایه گذاری، دریچه ای برای جذب سرمایه گذاران بیشتر به ایران شود.

هیأت ایرانی هم چنین با «حسین محمد المحمودی» دبیرکل اتاق شارجه نیز جداگانه دیدار و مذاکره کرد. طرف اماراتی با ابراز علاقه جهت گسترش روابط تجاری با همتایان ایرانی خود آمادگی خود را برای سفر به ایران و نیز برگزاری روز اقتصاد ایران با مشارکت اتاق های بازرگانی دبی، شارجه و ابوظبی اعلام کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار