|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۰۸

رئیس مرکز توسعه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از راه اندازی خانه های نیمه راهی از اول اردیبهشت در ۱۰ استان کشور خبر داد.

مجید رضازاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: خانه های نیمه راهی یا " مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان از اعتیاد " در واقع در فاصله میان مرکز ترک اعتیاد و جامعه قرار دارند و برای افرادی است که از اعتیاد بهبود یافته اما به دلیل نداشتن شغل و سرپناه یا عدم پذیرش از سوی خانواده مدتی را باید در این مراکز بگذرانند.

وی ادامه داد: این مراکز قرار است از افرادی که کاملاً از اعتیاد پاک شده اند برای مدتی حمایت کند، تا شغل مناسب پیدا کرده و یا خانواده آن ها از طریق تلاش های مددکاران سازمان بهزیستی از بهبود آن ها اطمینان حاصل کرده و برای پذیرش این افراد توجیه شوند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین گفت: این مراکز به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور از جمله تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، لرستان، مرکزی و به صورت هر استان یک مرکز راه اندازی می شوند و فعالیت های آن ها در پایان سال ۹۳ ارزیابی می شود تا برای سال ۹۴ با کیفیت بالاتر و تعداد مراکز بیش تر این طرح را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به خدماتی که در این مراکز به افراد هدف ارائه می شود، افزود: در این مراکز خدمات حمایتی و مددکاری از جمله ارجاع به رواپزشک و روان شناس به این افراد ارائه می شود تا علاوه بر سلامت جسمی، به لحاظ روانی نیز حمایت شوند و امکان عود و برگشت به سوی مواد مخدر در آن ها کاهش پیدا کند.

رضازاده خاطرنشان کرد: این مراکز به صورت شبانه روزی هستند و مدت اقامت افراد در آن ها به صورت دوره سه ماهه ضروری است که اقامت در این مراکز رایگان است اما در صورت تأیید مسئول مرکز و نیاز یک فرد برای اقامت بیش تر، دوره ۳ ماهه ناگزیر آغاز می شود که دیگر رایگان نبوده و حداقل مبلغ از آن ها دریافت می شود، تا اجباری برای احراز شرایط خروج برای آن ها باشد که البته هنوز مبلغ آن تعیین نشده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان گفت: این مراکز برای زنان و مردان به صورت جداگانه راه اندازی می شود و هر استان با توجه به نیاز خود این مراکز را در ابتدا برای هر گروه جنسیتی در نظر می گیرد؛ تنها مرکز استان البرز برای زنان در نظر گرفته شده و د رمرحله اول ظرفیت هر مرکز ۲۰ نفر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار