|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۶۱

در حاشیه نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول:

خبرگزاری تسنیم: وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی افغانستان در حاشیه اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با وزیر اقتصاد دیدار کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شاتا، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و سابقه طولانی روابط دو کشور و ابراز رضایت از روند رو به گسترش و خوب روابط دو جانبه ایران و افغانستان، از همتای خود خواستار پیگیری توافقات حاصله در جریان مذاکرات فی مابین شد.
در این دیدار، طیب نیا برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را به ملت و دولت آن کشور تبریک گفت.
در دیدار مشترک وزرای اقتصاد ایران و افغانستان بر ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه بین دو کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.
طیب نیا با اشاره به دیدارهای متعدد سران و سایر مقامات ارشد دو کشور طی چند ماه اخیر با رییس جمهور کشورمان در دولت جدید و همچنین ابراز خرسندی از برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری، ارتقاء وضعیت روابط اقتصادی دو کشور و اهتمام برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشورمان در افغانستان، را خواستار شد.
زاخیلوار وزیر اقتصاد افغانستان با اشاره به کمکهای انسان دوستانه و پروژه های اجرا شده جمهوری اسلامی ایران توسط " ستاد مشارکت در بازسازی افغانستان " در جهت کمک به بازسازی آن کشور را نشانه روابط قوی و عمیق ایران با افغانستان دانست.
وی در عین حال از وزیر اقتصاد افغانستان اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مرزهای مشترک دو کشور را خواستار شد.
وزیر اقتصاد افغانستان نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از دولت و ملت افغانستان در " ستاد مشارکت در بازسازی افغانستان " گفت: امیدوارم فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی دو کشور افزایش یابد.
زاخیلوار در ادامه استفاده تجار کشور افغانستان از ظرفیت های مناطق آزاد جهت صادرات و واردات کالا به افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار