|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۲۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تشویق کشاورزان به تولید گندم با کیفیت از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم معمولی تا ۱۰۶۴۶ ریال در هر کیلو با توجه به کیفیت آن خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباس قبادی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال ۱۰۵۰۰ ریال برای گندم معمولی و ۱۰۸۰۰ ریال برای گندم دوروم با احتساب ۲ درصد افت غیر مفید و ۴ درصد افت مفید می باشد، اما در صورت نداشتن افت مفید و غیر مفید، قیمت خرید تضمینی در هر کیلو برای گندم معمولی تا ۱۰۶۴۶ ریال و برای گندم دوروم تا ۱۰۹۶۴ ریال قابل افزایش می باشد.

وی افزود: بر اساس جدول پاکی، به ازای هر درصد افزایش افت مفید و غیر مفید برای گندم معمولی به ترتیب ۱۴ و ۴۵ ریال و به ازای هر درصد افزایش افت مفید و غیر مفید گندم دوروم به ترتیب ۱۶ و ۴۵ ریال از قیمت مصوب گندم در هر کیلو کسر خواهد شد.
قبادی همچنین خاطر نشان کرد: اگر افت مفید و غیر مفید گندم های عرضه شده کمتر از حد افت مجاز باشد، به عنوان مثال ۳ و ۲ و ۱ درصد افت داشته باشند؛ به ازای هر درصد افت کمتر، مبالغ بالا به قیمت پایه خرید اضافه شده و به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه ی خرید گندم ها با انواع سن زدگی تشریح کرد: گندم های سن زده تا ۲ درصد، بدون کسر بها، به قیمت مصوب قابل خرید می باشد؛ اما در گندم های با سن زدگی بالاتر از ۲ درصد در هر دو نوع گندم معمولی و دوروم به ازای هر درصد افزایش سن زدگی مبلغ ۱۰۰ ریال از بهای هر کیلو قیمت پایه گندم کسر می شود.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار